Spring naar inhoud

- - - - -

Urne van ons Mouche

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#1 Geplaatst 23 april 2010 - 22:51

...de dierenarts belde deze avond dat we ons Mouchie mogen gaan ophalen...
Toen we overweldigd werden door het hevige verdriet die nu nog steeds manifesteert...besloten mijn vriend en ik...ons lieve katertje te laten cremeren.
Nu kan het enorm egoïstisch klinken, maar ik dacht dat ik de dood enigszins geplaatst had ...maar sinds de foon heb ik zoiets van: 'jee waar moet ik de urne plaatsen?'.
Ik wil niet constant geconfronteerd worden met die enorm negatieve kant...dat laatste beeld...
Ons Mouche was ééntje die mee spurtte (letterlijk) naar het toilet als ik 's ochtends opstond...je weet wel 'om ter eerst'. Geweldig spelletje vond ik.
Mouche is de kater die OP mijn hoofd kwam liggen 's nachts en 's avonds na het werk in de gang al stond te miauwen. Een kat die opteerde om in de laptoptas te liggen of in mn handtas. En die de plantenbak (en die is hoog) prefereerde boven de kattenbak...
En zo wil ik ons Mouche herdenken... niet door die urne wherever te zien staan...

Bijgevoegde thumbnails

• Mouche.jpg
  • MoucheI.jpg
  • MoucheII.jpg

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 april 2010 - 23:17

Veel sterkte met het verwerken van dit alles :hug:

Eenmaal de moeilijkste dagen over zijn, wordt je opnieuw met je neus op de feiten gedrukt...

Ik weet niet wat ik zelf zou doen, het is inderdaad beter om de mooie momenten te herdenken en die zeer mooie foto's te bekijken dan naar een urne te staren.

Wat heb je gedaan met zijn spulletjes na zijn overlijden?
Misschien een doos ergens op zolder of ergens waar je momenteel niet dagelijks komt houden met zijn spulletjes en de urne erbij zetten?
Of een plankje in een kast met alles erop, zodat je weet dat dit er is als je het nodig hebt, maar het toch niet steeds ziet staan.
Mettertijd zul je misschien beter kunnen beslissen wat of waar je het juist wil bewaren...

Ik heb al die tijd geleden een heel lang een geliefkoosd speeltje in mijn handtas bewaard, ik had het gewoon nodig in het begin :8
Tot de pijn wat begon te slijten en ik het thuis in een lade in de kleerkast heb gestoken, wegwerpen kan in nog steeds niet, al is het ondertussen al zo'n goeie 10 jaar geleden...

Veel sterkte!
:hug: :hug: :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 23 april 2010 - 23:18.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 april 2010 - 06:23

:cry:

Bijgevoegde thumbnails

• streke.jpg

even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 april 2010 - 08:00

:hug: :hug: :hug: veel sterkte

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 24 april 2010 - 09:21

Bij mij staat de urne op de kast tussen andere kattenbeeldjes. Er staat wel Alexia haar foto bij en haar speeltjes. Maar ik wordt niet alle dagen naar die urne getrokken. Ik heb alleen het gevoel dat ze terug hier in huis is.

:hug: :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 april 2010 - 09:47

Veel sterkte met dit verlies. Zelf zou ik geen moeiten hebben met de urne in het zicht te plaatsen, maar dat ik voor iedereen natuurlijk verschillend. Hopelijk vind je nog een geschikt plaatsje. :hug

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 24 april 2010 - 11:26

veel sterkte

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#8 Geplaatst 24 april 2010 - 12:31

Véél sterkte. Het plaatsen van de urne op een plaats moet ieder voorzich bepalen.

Hier heeft het maanden geduurd eer ik een herdenkingsplaatsje ingericht heb voor mijn overleden katten. Nu heb ik een plaats voorzien in de woonkamer waar van ieder een foto hangt. Mijn laatst overleden katten zijn er nog niet bij. Daar heb ik het wat te moeilijk mee, maar er zal wél eens een dag komen dat ik de moed vind en hen erbij plaats :)
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 april 2010 - 13:14

sterkte :hug:

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#10 Geplaatst 24 april 2010 - 13:29

Heel veel sterkte.

Ik snap heel goed wat jij bedoeld. Ik heb daar ook niet zoveel mee. Toen Pluk was overleden heb ik haar bij de DA gelaten. Ik heb er niks mee als ze in een urntje hier op de kast staat. Er hangt een mooie foto van haar aan de muur zoals ze was. En zo wil ik haar in mijn gedachte houden. En niet terugzien in een urntje. Misschien kan je op een mooie dag het as gaan uitstrooien en dan het urntje opbergen met wat spulletjes van Mouchie.

Guest_Sofya_*
Guest_Sofya_*

#11 Geplaatst 24 april 2010 - 19:22

Thx voor jullie lieve reacties en tips.
Gek hé, denk altijd dat mn vrienden me zot moeten vinden...maar hier krijg je begrip!Thx daarvoor! Doet deugd!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 24 april 2010 - 21:03

Veel sterkte met je verlies :( :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 24 april 2010 - 21:34

Veel sterkte

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#14 Geplaatst 24 april 2010 - 21:37

Veel sterkte en misschien is het beter om de urn nu ergens even neer te zetten waar je hem niet de hele tijd ziet, en met de tijd er een plaatsje voor zoeken .

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#15 Geplaatst 24 april 2010 - 21:52

Heb de afgelopen week niet echt de moed gevonden om de andere berichtjes te lezen, maar ben er weer klaar voor. Jouw berichtje, lees ik als eerste, raar....ik wens je heel veel sterkte ! :hug: :hug:
Trouwens ik heb in de loop der jaren al 7 poezen moeten afgeven. Ik heb 1 grote urne waar er verschillende assen inzitten en dan heb ik er nog 2 aparte. Ze staan allemaal in mijn grote vitrinikast.