Spring naar inhoud

- - - - -

Baby's laten huilen

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 24 april 2010 - 02:35

Kinderen laten huilen kan hersenschade veroorzaken: KLIK
Ik ben echt blij dat zo'n dingen in de media komen. Vandaag zeiden ze daar ook iets over op StuBru. (Echt heel kort hoor. Maar voor de geïnteresseerden: KLIK Op 30 minuten.)

Je krijgt vaak her en der te horen dat een kind laten huilen de beste oplossing is. Jullie willen niet weten hoe vaak ik dat al heb moeten aanhoren..
Naar mijn mening weent een kind nog steeds omdat hij/zij iets nodig heeft, al is het maar een beetje affectie.

Hoe staan jullie daartegenover?

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 24 april 2010 - 03:04

Ik ben daar geen voorstander van, je moet je kindje niet laten huilen..

Ik heb daar vroeger heel veel onbegrip van gehad , want ik zou mijn baby verwennen :o :o

Ik ben van mening dat een baby niet het verstand al heb , om te denken ik ga huilen dan word ik gepakt, ze huilen omdat ze wat willen , en dat kan idd ook gewoon de behoefte zijn om geknuffelt te worden..

En mijn kinderen zijn inmiddels oud genoeg, dat ik kan zeggen ze zijn niet vervelend of verwend geworden..
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 24 april 2010 - 07:07

Er is huilen en huilen en daar moet je eerst een onderscheid in maken en veel vragen stellen aan de dokter of kinderarts , een baby kan nog niet praten en huilen om ons tezeggen dat er iets mis is .

pakbaby's huilen alleen maar om gepakt teworden niet omdat ze ziek zijn dus elke huilbui moet je anders aanpakken .

jammer genoeg zit er geen  handleiding bij als je een baby gaat kopen :ha :ha :ha :ha :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 24 april 2010 - 07:52

Er is een verschil tussen huilen en huilen. Je kan je baby eventjes laten wenen.
Er zijn baby's die huilen voor aandacht en zijn baby die huilen omdat ze iets nodig hebben. Als je je baby 's avonds in het bedje legt en die huilt dan, dan is dat toch een moment dat je die eventjes laat huilen. het is slaaptijd. Ik zeg wel eventjes hé, dus niet tot het kindje totaal gefrustreerd is.
Er moet daar een gezond evenwicht in zijn.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 april 2010 - 07:55

Het hangt af van de situatie en het hoe vaak huilen vind ik. Als moeder voel je echt wel aan welk soort gehuil wat wil. Een beetje mekkeren, klagend of zagend huilen,... dat is iets dat je nog eventjes kan aanhoren, maar als je echt hoort dat het hard huilen is, vind ik ook wel dat je eventjes moet kijken wat je kindje nodig heeft.
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 april 2010 - 08:37

Je hebt huilen en huilen
Ik denk ik sommige gevallen dat eventjes laten huilen toch nodig is.
Nu heb ik het niet over een half uur, maar 5 min frustratie kennen kan in mijn ogen geen kwaad.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#7 Geplaatst 24 april 2010 - 09:53

brithany zei:

Ik heb daar vroeger heel veel onbegrip van gehad , want ik zou mijn baby verwennen :o :o

Ik ben van mening dat een baby niet het verstand al heb , om te denken ik ga huilen dan word ik gepakt, ze huilen omdat ze wat willen , en dat kan idd ook gewoon de behoefte zijn om geknuffelt te worden..

En mijn kinderen zijn inmiddels oud genoeg, dat ik kan zeggen ze zijn niet vervelend of verwend geworden..

hier sluit ik me helemaal bij aan

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 24 april 2010 - 10:10

Mijn pa kwam ook niet direct aanhollen als er is één geluidje uit mijn keel kwam hoor... Ik ben gelukkig nooit een baby geweest die van die hysterische huilbuien had, dus dat viel natuurlijk mee ;) Ik leerde heel snel dat als je weent en er is iets, het ook direct opgelost zal worden. En als je je netjes gedraagt en een fijne baby bent, dan krijg je lekker veel leuke aandacht. Naar't schijnt was ik daar na een week al achter :ha Dus baby's kunnen zo'n dingen echt wel aanleren ja. Ik denk dan ook dat het vooral belangrijk is om consistent te zijn en steeds op dezelfde manier te reageren, zodat je baby ook weet wat te verwachten.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 24 april 2010 - 11:26

Ik heb destijds geleerd dat tot een kind 6 maand is je zeker moet gaan kijken als het huilt want dat het dan effectief wil aangeven dat er iets scheelt.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 24 april 2010 - 15:36

brithany zei:

Hierbij sluit ik mij volledig aan
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#11 Geplaatst 24 april 2010 - 15:45

brithany zei:

Ik ben van mening dat een baby niet het verstand al heb , om te denken ik ga huilen dan word ik gepakt

Hier ben ik echt niet mee akkoord hoor. Er zijn er wel degelijk die enkel huilen omdat ze weten dat ze dan gepakt worden (en ze weten dat al erg snel hoor). Je moet nog maar een stap in hun richting zetten of je armen naar hen uitstrekken en ze stoppen al. Stap terug weg en ze beginnen weer. Of je pakt ze en ze stoppen onmiddellijk met huilen. Je bent er dan even mee bezig en ze zijn nog altijd tevreden. Je doet nog maar aanstalten om ze terug neer te zetten en ze zetten hun keel al terug open. Zo'n baby's laat ik op het werk al wel eens huilen hoor. Gaat ook soms niet anders, ik heb er daar meer dan 10 om op te letten en te verzorgen. Eentje die dan gewoon huilt om gepakt te worden gaat dan niet voor op eentje die huilt omdat hij zich pijn heeft gedaan of zo. Maar je weet ook wel snel welke kindjes enkel huilen omdat er iets scheelt en welke vaak huilen terwijl er eigenlijk niets mis is. En het soort gehuil zegt ook al veel. Huilen omdat ze pijn hebben of omdat er echt iets mis is, of dat jammerig gehuil voor aandacht klinkt ook totaal anders.

De baby's die vaak blijven huilen om gepakt te worden, zijn meestal ook de baby's die thuis geen kik mogen geven of ze worden al opgepakt. Die weten eigenlijk niet beter hè. Dus wel begrijpbaar dat ze dat op de crèche ook doen dan. En dan snappen ze uiteraard niet waarom dat daar niet altijd werkt.

Ik ben niet van plan om die van mij altijd op te pakken bij de minste kik dat hij geeft hoor. Zeg ik nu natuurlijk, hopelijk hou ik dat ook vol als hij er eenmaal is :ha Ik hoop het in ieder geval, of mijn collega's gaan er problemen mee hebben op't werk :roll: En dan krijg ik naar mijn voeten :lachen:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#12 Geplaatst 24 april 2010 - 15:55

Baby's zitten 9 maand veilig in mama's buik en dan de grote wereld in, je zou je voor minder eens verloren voelen.
Baby's kunnen ook huidhonger hebben en echt behoefte hebben aan contact. Ik liet de mijne nooit wenen om te wenen, soms waren ze wel eens ontroostbaar en dan gebruikte ik mijn draagdoek.
Een vriendin van mij vond het nodig haar zoontje eerst 20min te laten wenen voor hij eten kreeg of aandacht, mijn hart brak :cry: maar wat ik zei hielp niet, nu heeft hij een achterstand op school maar of het er iets mee te maken heeft?

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#13 Geplaatst 24 april 2010 - 15:56

Ik heb het wel over de hele kleintjes :)

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#14 Geplaatst 24 april 2010 - 16:12

Muizepoes zei:

Ik heb het wel over de hele kleintjes :)

Ja, een pasgeboren baby is ook iets anders dan een baby van al 6 maanden natuurlijk.

En 20 min. laten wenen voor hij eten krijgt, is maar erg hoor. Honger is wel een goede reden om te huilen vind ik. En dan hoort hij gewoon eten te krijgen.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 24 april 2010 - 17:42

en een 'huilbaby' dan? die zijn gewoon ontroostbaar. ik was er eentje. maar ik blijf zeggen dat dit kwam doordat mn moeder gerookt heeft tijdens de zwangerschap en ik moest afkicken daarvan.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.