Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbakmat

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
74catwoman
74catwoman
  • 77 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 april 2010 - 13:29

Sedert december hebben wij een kattenbak litter robot aangeschaft.  Deze is echt de max. Onze katten hadden het ook direct goedgekeurd.

Ik ben dus ook overgeschakeld naar kattenzand dat fijner is omdat deze nu aan elkaar moet klitten maar ik heb nu het probleem dat het zand overal in huis ligt omdat de katten het meenemen aan hun poten.

Nu heb ik gehoord dat er een mat bestaat dat je voor de kattenbak kunt leggen en dat het zand daar dan op blijft.

Wie heeft hier ervaring mee en indien dit werkt waar kan ik zoiets gaan halen.

groetjes

Vicky

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#2 Geplaatst 24 april 2010 - 13:33

Deze kan je bestellen bij Zooplus of gewoon zelf een stuk tapijt voor de kattenbak neerleggen. Dit helpt ook de uitloop tegen te houden.
Ik had hier zo`n kattenbakmat voor de bak liggen en de katten vonden het een vreselijk gevoel aan hun pootjes. En sprongen er dus overheen als ze uit de bak kwamen. Met gevolg dat de steentjes helemaal in de rondte vlogen. En tapijt is zacht aan de pootjes. Je kan bij de Blokker (huishoudspullenwinkel. Weet niet of ze die hebben in Belgie) ook gewoon iets van een zachte deurmat kopen en die ervoor leggen. Houd ook een hoop tegen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 24 april 2010 - 21:58

Ik heb zo'n grote zwarte mat met gaatjes in de gifi gaan halen, heel goedkoop en het meeste valt erin maar je vindt nog in het rond, dus elke dag wordt de stofzuiger boven  gehaald.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 19:56

Ik heb gewoon 2 anti-vuilmatten liggen voor de kattenbak, en die houden ook veel tegen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 20:18

Een mat voor de bak maar er hangt hier toch wel een kruimeldief naast want laten niet alles op de mat achter.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#6 Geplaatst 26 april 2010 - 20:25

wij gebruiken hier een rubberen matje :) ben er zeer content van, zeer weinig uitloop, de mat vangt echt heel veel op :) je moet maar eens kijken in mijn fotoalbum "alle spulletjes die we al hebben" daar zie je een foto van mijn kattenbak samen met het matje :) heb dit gewoon in een dierenwinkel gekocht :) weet niet meer juist welke, tom&co ofwel zoomart (nu maxizoo) :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 27 april 2010 - 10:36

ik had ook zo een maar da's te klein. Zwartje wipt daar gewoon netjes over :ha Heb nu een nieuwe besteld, die 50 bij 50 cm is. Zo sportief gaat ie niet zijn denk ik. Hoop ik ;)

74catwoman
74catwoman
  • 77 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 april 2010 - 12:36

bedankt voor de reacties

Ik ga deze week eentje halen in de dierenwinkel
ben eens benieuwd hoe ze gaan reageren.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 27 april 2010 - 16:04

Ik heb gewoon een goeie borstel en vuilblik aangeschaft :d

74catwoman
74catwoman
  • 77 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 april 2010 - 16:18

sandra25 zei:

Ik heb gewoon een goeie borstel en vuilblik aangeschaft :d

dat is natuurlijk ook handig
maar in die kamer ligt er nog tapijttegels :onzeker:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 april 2010 - 16:58

Het helpt wel wat, maar de uitloop blijft er ook nog overal rond liggen hoor...
Geplaatste afbeelding

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#12 Geplaatst 27 april 2010 - 20:09

ik heb een matje in de vorm van een kat. het houdt wel veel tegen, alhoewel ik geen zand heb maar grind.