Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe kattenbak. Tips?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_juliette_*
Guest_juliette_*

#1 Geplaatst 24 april 2010 - 19:14

Ik heb een overdekte kattenbak gekocht omdat de open kattenbak in de eetkamer toch niet zo gezellig is. En vooral het rondvliegende grit is niet zo tof. Deze kattenbak is net aangekomen. Het heeft vanboven ook zo'n vakje met iets zwarts in (help wat is dat?).

Hebben jullie tips om die overgang voor Swa van open naar gesloten kattenbak zo vlot mogelijk te laten verlopen?

Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#2 Geplaatst 24 april 2010 - 19:19

dat zwart vanboven zijn de filters en bij mij zijn ze daar vanzelf ingegaan ik heb ze dat niet moeten aanleren.je kan ze er misschien eens inzetten dan zullen ze het wel rap weg hebben :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 24 april 2010 - 20:24

Eventueel kan je eerst het deurtje eraf halen. Eenmaal ze het gewoon zijn, hang je het deurtje er terug in. En wat die filter betreft: die heb ik er moeten uithalen omdat Zita die toch zo lekker vond :cry: . Als je de filter er toch in laat: zeker een keer per maand vervangen want anders gaat die lekker stinken. Veel succes :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 24 april 2010 - 20:33

Bij ons zijn de deurtjes er ook uit.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#5 Geplaatst 24 april 2010 - 21:40

Het rooster wat er bovenop zit haal ik er altijd uit ik vind het weinig nut hebben als je de bak goed schoonhoud. En verder zet ik de katten er gewoon in en laat ze vanzelf er weer uitkomen, zo weten ze al heel snel hoe het werkt :dance:

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 24 april 2010 - 21:42

Hier zonder deurtje. Hij staat er ook maar als 2e bak (1e is een litter robot).

Gewoon de bak zetten op de oude plaats en met zelfde soort vulling.
Als je ze er eens inzet weten ze direct waarvoor hij dient.

Guest_juliette_*
Guest_juliette_*

#7 Geplaatst 24 april 2010 - 22:10

Wat is een litter robot?

Ik verschoon de open kattenbak dagelijks (is klontvormend, ik haal de klonters eruit en doe er telkens nieuw grit bij). Moet een gesloten kattenbak ook dagelijks verschoond worden?

Bedankt al voor de tips ik heb hier echt veel aan :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 25 april 2010 - 00:13

Een gesloten kattenbak wordt ook best dagelijks uitgeschept ;)
Je doet dat namelijk niet alleen voor jouw neus, maar ook voor de kat is het niet aangenaam om op een bak te gaan waar reeds veel uitwerpselen in liggen ;)

Op vlak van gewenning: Ik heb de bak hier enkele dagen gezet zonder deurtje erin.  Wanneer Toulouse dan doorhad dat dat voortaan de kattenbak was heb ik het deurtje erin gezet en haar eens in de bak gezet.  Als ze er dan zelf uit moest proberen te komen wist ze dat dan ook meteen.  Verder duwde ik haar dan 2 dagen af en toe zelf in de bak door het deurtje (zodat ze zeker de kans had om in de bak te gaan, stel je voor dat ze van miserie op de mat ging...) en dan hebben ze het wel zeker door hoor!

De kattenbak staat hier in de kamer waar ik ook slaap, dus een gesloten kattenbak is best wel een must (ik zit op kot, daarmee ;) )  Ik heb ook de indruk dat Toulouse trouwens een gesloten kattenbak verkiest boven een open kattenbak.  De eerste weken was ze amper van haar kattenbak weg te slaan, zo leuk vond ze het beschutte graafplekje :ha

Geplaatste afbeelding

tineke
tineke
  • 242 berichten

#9 Geplaatst 02 juni 2010 - 18:49

beetje van het grind word er meestal in de nieuwe bak gedaan maar een kat heeft vrij snel door hoe en wat of ik heb heel makkelijke katten het deurtje eruit laten wil vaak wel helpen ,ik heb ze er gewoon doorheengeduwd en twee keer geholpen met er weer uit laten toen wast klaar