Spring naar inhoud

- - - - -

Zooplus ervaringen gezocht, dikte krabpaal???

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#1 Geplaatst 25 april 2010 - 19:09

Hai,

Met twee Ragdolls in huis en twee Maine Coons op komst zijn we op zoek naar een nieuwe krabpaal. Nou heb ik zelf goede ervaringen met casper dierenwinkel, met name vanwege het merk krabpaal wat zij voeren (was eerst kattenpootje met vier teentjes, nu een logo met drie boogjes, weet niet hoe het heet). Deze palen hebben namelijk rubberen poten onder de onderplaat, zodat het spul niet gaat schuiven, maar ook de diameter van de palen zijn behoorlijk breed.

Ik was bij zooplus gaan kijken (webwinkel) omdat ik mensen er hier veel over hoor. Maar het valt me op dat de diameter van de palen daar vaak maar 8 cm is. Zijn er hier mensen met een stel grote katten in huis die een krabpaal van zooplus hebben en die hun ervaringen willen delen?

We willen namelijk een flinke krabpaal aanschaffen, maar met straks vier katten van boven de zes kilo in huis vraag ik me af of die palen stevig genoeg zijn?

gr. Joke

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 25 april 2010 - 19:56

Ik heb hier 3 krabpalen van Zooplus en ben er heel tevreden over, ze zijn stevig en stabiel. Mijn HTK-poezen wegen wel geen 6kg, maar toch 4.5kg en ze vliegen er als wervelwinden op. Tot hiertoe is dat nooit een probleem geweest voor de palen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 april 2010 - 20:57

Das te zien welk model je op het oog hebt denk ik...
Mijn krabpaal komt van zooplus, heeft 3 palen (8cm ook) als onderstel, en die staat erg stevig.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 april 2010 - 21:20

Ik heb één van www.dominoshop.be
Eén van Armakat en die is geweldig voor mijn twee Maine Coon's.

Hieronder een foto (geen super duidelijke, maar ja):
Het is de linkse. De rechtse is ook OK, maar niet als je veel katten hebt...

IMG_0539.JPG

Bewerkt door Mieke'tje, 25 april 2010 - 21:21.

Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#5 Geplaatst 25 april 2010 - 21:28

Wij hebben ook een grote krabpaal die dikke sisalpalen heeft, ik geloof diameter 12, we zijn daar super tevreden over. We hebben ook ook maine coon in huis rond lopen die rond de 8,5 kg al zit, en als ge ziet hoe die soms de krabpaal opvliegt, dus echt wel nodig dat we een zeer stevige paal hebben staan want dat zou anders niet goed komen. Ik zou geen krabpaal meer aanschaffen met dunnere sisalpalen. ;)

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#6 Geplaatst 25 april 2010 - 21:58

Bedankt voor de opmerkingen en foto's. We hebben zojuist een krabpaal besteld. Dat hebben we bij dierenvilla.nl gedaan.
Ik doe er een afbeelding van de krabpaal bij.
Als we hem hebben en hij staat zal er een foto van op de site zetten dat hebben jullie wel verdiend ;)
Nogmaals bedankt :) :)

Bijgevoegde thumbnails

• Krabpaal.jpg

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 april 2010 - 22:01

Die ziet er zeker stevig uit. Hopelijk verloopt de levering vlot... :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#8 Geplaatst 25 april 2010 - 22:07

wij hebben wel een krabpaal gekocht bij zooplus,maar we hebben er zelf een extra paal bij gemaakt van een koker van tapijt en dat omwonden met sisal super want onze mainecoon klimt er graag in we hebben deze bevestig tegen de krabpaal de lengte is 2 meter :d

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#9 Geplaatst 25 april 2010 - 22:19

Da's een goeie. Waar haal je die sisal dan :catscratchhead ? Joke had trouwens in haar oude huis een stuk vloerbedekking tegen de muur geplakt :) . Dat werkt ook maar we willen hier nog een verhuizen en dan doe je dat niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 19:51

De krabpaal in de buitenren heb ikook zelf bekleed met koord, het hoeft niet noodzakelijk sisal te zijn hoor, gewone koorden die je in eendoe-het-zelf-zaak vind zijn ook oké.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:10

Wim1979 zei:

Bedankt voor de opmerkingen en foto's. We hebben zojuist een krabpaal besteld. Dat hebben we bij dierenvilla.nl gedaan.
Ik doe er een afbeelding van de krabpaal bij.
Als we hem hebben en hij staat zal er een foto van op de site zetten dat hebben jullie wel verdiend ;)
Nogmaals bedankt :) :)

Ben benieuwd, is hij er al? Ik heb deze ook in overweging...

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#12 Geplaatst 03 mei 2010 - 01:50

Nee, nog niet, maar verbaasd me ook niet echt, koninginnedag zit er hier nog tussen (nationale feestdag). Ik hoop dat ie deze week geleverd wordt, dan laat ik het wel weten.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#13 Geplaatst 03 mei 2010 - 09:21

ik heb er 1 van diervilla 12cm dikte maar heb er 1 gekocht bij ranzijn en die was 15cm even wat steviger heb wel katten van 7,5 kilo :)

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#14 Geplaatst 03 mei 2010 - 10:42

Blijkt nu ineens dat de krabpaal niet op voorraad was en pas vanaf 20 mei verwacht wordt....Nooit problemen gehad met dierenvilla, maar dit valt me toch wel tegen. Laat dat dan ook gewoon weten aan je klant als ie nog niet leverbaar is... :(

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#15 Geplaatst 03 mei 2010 - 11:34

Heb de bestelling geannuleerd, ze bekijken het maar. Ik heb al een andere zaak gevonden waar ze deze krabpaal ook leveren. Zit ook levertijd op, maar daar laten ze me wel meteen weten wanneer hij binnenkomt, wanneer hij bezorgd gaat worden en bieden ze hun excuses aan voor het 'ongemak'.