Spring naar inhoud

- - - - -

planten binnen

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#1 Geplaatst 25 april 2010 - 20:54

wie van jullie hebben planten binnen en welke,omdat er heei veel giftig zijn heb ik nep planten maar ik mis toch wel de echte.
maar je wil toch het beste voor je kat dus vandaar neppers.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 25 april 2010 - 21:31

Ik heb momenteel geen planten ,maar soms koop ik wel een orchidee. :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 25 april 2010 - 22:47

ik heb er drie staan binnen. zal eens foto's trekken, mss herkent iemand ze. De grootste heb ik gekregen voor mijn verjaardag van de vriendenkring, en is speciaal katvriendelijk :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 25 april 2010 - 22:49

Ik heb alleen een orchidee op de vensterbank staan, en die heb ik in de plastiek ingepakt gelaten, de orchidee doet het goed en de katten blijven eraf. De andere planten zijn allemaal gebannen uit het huis. :)

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#5 Geplaatst 25 april 2010 - 22:51

We hebben hier soms wat plantjes staan en dat gaat goed. Alleen als er rozen staan heeft Javi de neiging om ze aan te vreten :( :( :( .

Ik weet trouwens niet of ze nep-kattegras hebben daar zou ik wel mee oppassen ;)

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 25 april 2010 - 23:29

wij hebben niets van planten binnen staan.
ik riskeer het niet goed.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 25 april 2010 - 23:58

Hier alleen een plant in de hal en een kleintje bovenaan de kast in de keuken ;)

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 26 april 2010 - 06:52

Je kan een parapluplant zetten, daar mogen de katten aan knabbelen.

Hier kan ik eigenlijk elke plant zetten. Ze blijven er braaf af. Ik heb al enkele jaren kamerplanten die blijven leven een Philodendron (ja heb gegoogled) Deze plant is giftig. En dan nog een gegoogled, dacht dat het een ficus was, maar de echte naam is blijkbaar dracaena. Zal ook wel niet echt gezond zijn. Dan staan hier nog 4 kleine plantjes en een bosje fresia.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 april 2010 - 07:28

Hier staan eigenlijk heel wat planten, maar Anaïs blijft eraf. Soms een keer met haar pootjes tegen de blaadjes slaan, voor de rest doet ze er niks aan.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 07:48

Hier staan ze ook amper binnen ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 09:37

Hier géén planten in huis. Vroeger was ik een fervent cactusverzamelaar, maar zelfs die heb ik moeten wegdoen. Mijn katten haalden zelfs deze uit hun pot :trance:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 09:38

ik heb redelijk veel planten binnen staan....aan terrasdeur een grote kentiapalm... op de vensterbanken  meestal orchideeën (phalanopsys)ook op de dressoir staat er één.... op salontafel calanchoë en op de grote tafel een vetplantje in sierpotje...

alleen als ik rozen durf kopen is keisha onze kater er verlekkerd op...

en buiten hebben ik verschillende kuipplanten staan... wo ook giftige.. nerium oleander, brugsmania, mandevilla en niet giftige zoals citrusboompjes.

de poezels laten mijn planten met rust.... orchideeën zijn nie giftig trouwens.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 26 april 2010 - 09:57

wij hebben 2 grote planten in huis en een klein bonsaiboompje

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#14 Geplaatst 26 april 2010 - 10:23

Voor de moment staan al mijn exotische planten (meer dan 17)  op zolder waar de katten ook komen. Af en toe brengt Tao een blaadje van een passiflora naar beneden maar deze zijn onschadelijk voor hun voor de rest blijven ze goed van de andere  planten af. Ik heb nogal veel giftige exotische planten :oops: omdat dat mijn 2e hobby is. Maar er komt ofwel dit jaar ofwel volgend jaar een serre zodat de zolder vrijkomt...
In de woonkamer en de keuken staat een olijfboompje en een cactus. Daar blijven ze braaf af, af en toe moeten ze wel eens in de bak gaan staan om de grond aan de pootjes te voelen natuurlijk. :d
In de tuin staan dan ook nog een hele resem planten maar daar blijven ze ook af. Mijn vingers kriebelen al om de tuin aan te leggen...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 26 april 2010 - 17:11

sarahtje zei:

Voor de moment staan al mijn exotische planten (meer dan 17) op zolder waar de katten ook komen. Af en toe brengt Tao een blaadje van een passiflora naar beneden maar deze zijn onschadelijk voor hun voor de rest blijven ze goed van de andere planten af. Ik heb nogal veel giftige exotische planten :oops: omdat dat mijn 2e hobby is. Maar er komt ofwel dit jaar ofwel volgend jaar een serre zodat de zolder vrijkomt...
In de woonkamer en de keuken staat een olijfboompje en een cactus. Daar blijven ze braaf af, af en toe moeten ze wel eens in de bak gaan staan om de grond aan de pootjes te voelen natuurlijk. :d
In de tuin staan dan ook nog een hele resem planten maar daar blijven ze ook af. Mijn vingers kriebelen al om de tuin aan te leggen...

mijn hobby is ook planten.. meeral kuipplanten en orchideeën...
als je vingers kriebelen om een tuin aan te leggen de mijne moet heraangelegd worden nadat onze dubbele garage en terras gelegd zijn.. dus vanaf juli.... ;)