Spring naar inhoud

- - - - -

planten binnen

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#16 Geplaatst 26 april 2010 - 18:06

Ik heb niks meer van planten,mijn kat vreet alles wat groen ziet ;) inclmusief kerstboom en sierplanten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 26 april 2010 - 18:09

Hier ook enkele planten binnen, maar ken ze niet echt van naam. Ze zien er gras-achtig uit, en de poezen hebben er al vaak aan geknabbeld en nog nooit ziek geweest, dus ik veronderstel dat ze niet giftig zijn.
@ Miranda : ik dacht dat ik toch ergens eens gelezen had dat orchidee├źn giftig zijn :catscratchhead . Ik heb er ook eentje staan, maar daar blijven de poezen wel af.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#18 Geplaatst 26 april 2010 - 18:18

hier hebben we een paar planten staan...

* 2 kaapse viooltjes, op plaatsen waar de katten er zeker niet bijkunnen want die zijn giftig !!!

* een hortensia ( enkel de knol en de zaden zijn giftig dus valt mee te leven)

* kleine roosjes

* een bromelia

* en 2 vetplantjes

De katten blijven eigenlijk van alles af dus ik maak me niet echt zorgen over het hebben van die paar plantjes, voor zover ik weet kan er niets gebeuren alles waarvan ik weet dat het gevaarlijk kan zijn is ook buiten bereik van de katjes. Maar zou het eerlijk gezegt niet kunnen, leven zonder een plantje of bloemetje in huis nu zeker niet omdat het zomer aant worden is :)

groetjes

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#19 Geplaatst 26 april 2010 - 19:09

ik heb 2 luchtzuiverende palmpjes staan (weet de echte naam niet) een lucky bamboo, een hibiscus boompje, een klein beetje tijm en kattengras :) tot nu toe vind elmo het alleen maar interessant en heeft hij nog niet echt door dat je het op kan eten (misschien maar goed ook) maar hij heeft dus ook niet door dat zijn kattengras eetbaar is :ha

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#20 Geplaatst 27 april 2010 - 17:12

Ik heb hyacinten, tulpen, lavendel en narcissen staan in potjes, maar meer ook niet. Met kinderen, katten en een hondje schiet dat totaal niet op.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 27 april 2010 - 18:34

Ik heb ook een 3 tal kleine kamerplanten. Gelukkig eten de poezen er niet van. Ik wil graag nog iets op de salontafel zetten, omdat hij anders zo leeg is. Dat zal waarschijnlijk kattengras worden. Benieuwd of ze daar ook af zullen blijven...

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#22 Geplaatst 27 april 2010 - 18:39

Katten die van kattengras af blijven? Hmm, ik geef je weinig kans ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 april 2010 - 18:45

Pas op, er zijn katten die er af blijven hoor. Wat de mijne betreft weet ik het niet. Ze hebben nog nooit van mijn planten gegeten. Maar als ik het niet probeer, weet ik het niet. En dan nog. Ik zou het echt niet erg vinden als ze van dat gras zouden eten.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#24 Geplaatst 27 april 2010 - 18:47

Zazu zei:

Katten die van kattengras af blijven? Hmm, ik geef je weinig kans ;)

elmo blijft tot nu toe toch van het kattengras af :)

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#25 Geplaatst 27 april 2010 - 18:50

Ik heb in mijn leven heel veel katten gehad (tijd opvang gedaan) en er was er 1 (van de meer dan 50) die er van af bleef. Op t moment hier thuis geen een die er vanaf zal blijven.