Spring naar inhoud

- - - - -

katje in de buurt

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 04 april 2009 - 00:32

Sinds kort loopt er hier een katje rond, denk wel dat hij/zij al volwassen is en in t begin kwam hij enkel keer kijken maar nu merk ik dat hij echt gelijk zit te wachten :( Ik heb nu al 2 dagen een potje eten gezet en hij eet er echt gulzig van.

Wat ik ook opgemerkt heb is dat hij zo beeft gelijk, je zou denken dat hij de hik heeft, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn???

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 04 april 2009 - 00:45

Ik heb geen benul van wat het zou kunnen zijn maar het klinkt niet echt goed vind ik.
Hoe ziet het katje eruit? Verwaarloosd, mager, geen gezonde indruk?
Zwerfkatje? Is het zoiets als bibberen?
Ze kennen het wel snel als je ze een keer eten geeft. Heb er hier ook zo eentje zitten maar die oogt gelukkig gezond anders zou het ook een gevaar kunnen betekenen voor mijn katjes. Arme beestjes toch hè, m'n hart breekt iedere keer opnieuw.. :(

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 04 april 2009 - 01:02

kiki zei:

Ik heb geen benul van wat het zou kunnen zijn maar het klinkt niet echt goed vind ik.
Hoe ziet het katje eruit? Verwaarloosd, mager, geen gezonde indruk?
Zwerfkatje? Is het zoiets als bibberen?
Ze kennen het wel snel als je ze een keer eten geeft. Heb er hier ook zo eentje zitten maar die oogt gelukkig gezond anders zou het ook een gevaar kunnen betekenen voor mijn katjes. Arme beestjes toch hè, m'n hart breekt iedere keer opnieuw.. :(

Hij ziet er wel wat magertjes uit op zijn lijfje maar voor de rest zie ik niet echt iets.

Mijn buurman denkt dat hij van bij de boer komt, want hij loopt meestal naar daar, maar kmoet zeggen dat hij nu toch wel bijna iedere dag in de buurt van mijn huis zit. Hij zit gelijk te wachten op Madou. Het is idd zoiets gelijk bibberen.

Ik heb ook wel schrik voor Madou, want hij loopt ook soms buiten hé.
Mijn hart breekt ook als ik hem zie :(

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 04 april 2009 - 01:17

zou het niet gewoon bibberen zijn ofwel uit angst (door de vreemde situatie) of door zenuwen en opwinding??ocharme het katje, kzou het ook niet kunnen laten op het eten te geven.
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 04 april 2009 - 09:43

ocharme dat katje .... :cry:
hopelijk heeft hij toch een thuis
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 14 april 2009 - 11:00

Gisteren wou ik gaan slapen en ik wou net de tv uitdoen en ik keek naar het schuifraam en wie zat er daar zo heel uitnodigend te kijken om binnen te mogen, het katje :) Ik ben direct om eten gegaan en zelfs toen ik naar buiten ging liep hij niet weg. Ik had hem echt een serieus grote pot eten gegeven en deze morgen toen ik vertrok was het potje leeg. Kan niet meer doen voor deze jongen, daarom zorg ik er maar voor dat hij zen buikje rond kan eten :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 14 april 2009 - 11:07

goed dat je er voor zorgt
heb je al eens rondgehoord?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 14 april 2009 - 11:07

Heel lief van je... mijn hart breekt ook als ik hier in de stad soms zwerfkatjes zie rondlopen. Toen ik pas op kot zat, zaten er zwerfkatten in onze tuin en die gaf ik ook stiekem te eten (hoewel dat van de huisbaas eigenlijk niet mocht). :p Maar ik kon het niet over mn hart krijgen ze niks te geven...

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 14 april 2009 - 11:08

Heb je al naar de milieudienst van je gemeente gebeld? Dan kunnen ze het katje op de wachtlijst voor castratie zetten. Naderhand brengen ze het dan terug naar jou.

Wel super dat je het beestje eten geeft. :thumb:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 14 april 2009 - 11:08

Ellenita zei:

goed dat je er voor zorgt
heb je al eens rondgehoord?

Heb het eens gevraagd aan mijn buurman en die zei dat het wss van de boer wat verderop is dusja, je weet ook wel de ingesteldheid van boeren hé, katten nemen om muizen te vangen, maar eten, da krijgen ze nie echt want ze leven van de muizen dusja, nie moeilijk dat da beestje ongelooflijke honger heeft.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 14 april 2009 - 11:12

is deze gecastreerd of gestereliseerd?
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 14 april 2009 - 11:16

Ellenita zei:

is deze gecastreerd of gestereliseerd?

Ik zou het echt niet weten :catnoknow

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 14 april 2009 - 11:28

Als het katje van bij een boer komt ben ik er zeker van dat het niet gecastreerd is.
Kan je zien of het een kater of kattin is? Bij een kater zou het duidelijk moeten zijn als hij gecastreerd is of niet.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 14 april 2009 - 11:32

Als het een kater is kan je eens aan de balletjes voelen. Aaron zijn balletjes zijn nog steeds zichtbaar maar de zakjes zijn leeg.

Wel zielig voor het dier dat hij/zij steeds zo uitgehongerd is.
Heeft de kat een bandje aan? Misschien heeft het dier wel helemaal geen baasje?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 14 april 2009 - 11:32

Lies zei:

Als het katje van bij een boer komt ben ik er zeker van dat het niet gecastreerd is.
Kan je zien of het een kater of kattin is? Bij een kater zou het duidelijk moeten zijn als hij gecastreerd is of niet.

Ik zal er eens opletten als ik wat meer zijn vertrouwen heb gewonnen want hij laat zich nog niet aanraken.