Spring naar inhoud

- - - - -

Welke rashond past goed bij een kat? - Raar telefoontje! p7

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 26 april 2010 - 12:08

ik heb rottweilers herdes huskys bordercollies enz enz gehad.... maar mijn ras is en blijft de border en tot op heden kan alles met een kat wat ik heb gehad :)

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 26 april 2010 - 12:54

Ik denk dat sommige honden inderdaad makkelijker in de opvoeding zijn dan anderen, maar ik weet in ieder geval van de honden die wij gehad hebben, rottweilers, dat ze als moeilijke honden worden neergezet (en ook best zijn, eerlijk is eerlijk), maar ze altijd gek met de katten waren en de katten ook met hen.
De katten liepen altijd mee met het uitlaten van de honden. Je zou denken dat ze met het personeel dan meegingen, maar nee, het ging echt om de hond, onder de hond doorlopen en kopjes geven etc.
Dit hadden we met de twee opeenvolgende rotjes die wij hadden. Ik vertrouwde ze echt 100% in een kamer zonder toezicht met hun.
Ik ben ervan overtuigd dat de hond hen ook echt als onderdeel van hun gezin zag.

Ik denk dat het dan ook vanuit de hond, zoals sommige zeiden, niet zo zeer een probleem is (misschien wel opletten dat ze niet te onstuimig zijn) .... maar ja andersom he.. ligt het er ook maar net aan wat voor karaktertje de katten hebben. Misschien is dat zelfs nog het meest bepalende ;)

Succes!

Bewerkt door eve, 26 april 2010 - 12:55.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 26 april 2010 - 13:11

wij hebben hier een golden retriever en dat is echt een poezen vriend.
ik heb wel gehoord dat je best geen jack russel kunt nemen.
ik zou de soort retrievers aanbevelen.
dus labrador, golden, flet enz

Ashley
Ashley
  • 1.380 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 26 april 2010 - 13:23

ik heb een cavaliertje en dat gaat super goed met katten
hij en ashley zijn dikke maatjes :hart: zie foto:
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 26 april 2010 - 13:25

Midas zei:

wij hebben hier een golden retriever en dat is echt een poezen vriend.
ik heb wel gehoord dat je best geen jack russel kunt nemen.
ik zou de soort retrievers aanbevelen.
dus labrador, golden, flet enz

inderdaad, een Jack Russel is zo ... Ja ik moet het gewoon niet hebben van die hondjes! Mijn meter en peter hebben er een, maar ze hebben een boerderij. Dus dat beest is er om de muizen en ratten enzo weg te houden hahaha en dus ook de katten, want hij zou ze gewoon dood bijten hoor... (denk zelfs dat dat al is gebeurd :onzeker: ik weet het, een rot hond) En zo klein, zenuwachtig pfff ... Niet mijn soort hond :oops:

Retrievers zijn over t algemeen vriendelijk he, ik ken ook iemand met een kruising van een labrador en golden en das echt een schat van een hond. Hebben ook een kat en dat gaat perfect. Maar een goede fokker, dat wordt een heuse zoektocht! Zoveel ziektes in die lijnen :trance: gewoon téveel gefokt hé...

Ik ben nog op een mooi ras gekomen door die test van ines ( :flower: :LOL: ) de engelse springer spaniel. :thumb: ik vind ze zalig! Ik ga zeker meer info zoeken! (iemand ervaring met dit ras?)

En allemaal bedankt al voor de tips en info! Echt super!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 26 april 2010 - 13:26

Ashley zei:

ik heb een cavaliertje en dat gaat super goed met katten
hij en ashley zijn dikke maatjes :hart: zie foto:
Geplaatste afbeelding

Oooooooooooohhh :love3: Zo mooi! Vanwaar heb je hem?

Ons Noa moet niks van katten hebben, maar eigenlijk gewoon niet van andere dieren :ha enkel van mensen die rustig met haar omgaan. 't is ook geen gewoon cavaliertje hoor, een heel rustig typeke dat niet veel wandelingen nodig heeft. Zo'n schatje... :love3:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 26 april 2010 - 13:38

ik ga eens info vragen op het honden forum als ik hier iets van hoor stuur ik je het door.

Ashley
Ashley
  • 1.380 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 26 april 2010 - 13:41

Frances zei:

Oooooooooooohhh :love3: Zo mooi! Vanwaar heb je hem?

Ons Noa moet niks van katten hebben, maar eigenlijk gewoon niet van andere dieren :ha enkel van mensen die rustig met haar omgaan. 't is ook geen gewoon cavaliertje hoor, een heel rustig typeke dat niet veel wandelingen nodig heeft. Zo'n schatje... :love3:

sparky komt uit zwijndrecht
het was een gelegenheidsnestje en is ook heel rustig hoor
maar een echte knuffelkont en is gek op katten en andere beestjes
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 26 april 2010 - 13:45

dit heb ik al erover gevonden

Uiteindelijk gaan we dan toch voor een springer pupje. Nu zie ik dat er hier nog geen topic over bestaat, dus bij deze  Geplaatste afbeelding

Engelse Springers heb je in twee verschillende 'versies': de showlijn en de werklijn. De showlijn is iets groter en heeft langer haar en heeft meer vachtverzorging nodig, terwijl de werklijn dan weer de actiefste van de twee is.

Deze tekst komt van engelsespringerspanielclub.nl:

Citaat

De Engelse Springer Spaniel, met zijn trouwe, aanhankelijke oogopslag, heeft een naam voor energiek en enthousiast werk en is sterk gehecht aan de mensen in zijn omgeving. Het is een robuust ras dat tegen een stootje kan, zonder extreme kenmerken te vertonen.

De Springer Spaniel lijkt op de Cocker Spaniel, hoewel hij wat groter is. Daarom werden ze tot ver in de negentiende eeuw nog als

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 april 2010 - 13:48

Frances zei:

inderdaad, een Jack Russel is zo ... Ja ik moet het gewoon niet hebben van die hondjes! Mijn meter en peter hebben er een, maar ze hebben een boerderij. Dus dat beest is er om de muizen en ratten enzo weg te houden hahaha en dus ook de katten, want hij zou ze gewoon dood bijten hoor... (denk zelfs dat dat al is gebeurd :onzeker: ik weet het, een rot hond) En zo klein, zenuwachtig pfff ... Niet mijn soort hond :oops:

En allemaal bedankt al voor de tips en info! Echt super!

niet alle jack russels zijn zo...op mijn werk heb ik er drie zitten en heel rustige lieve dieren absoluut niet zenuwachtig of agressief ook niet tegenover de katten... het zijn zekers geen rot honden... alles hangt ook af van de opvoeding die je een hond geeft.

crazy_catlady
crazy_catlady
  • 8.755 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 26 april 2010 - 14:04

miranda zei:

niet alle jack russels zijn zo...op mijn werk heb ik er drie zitten en heel rustige lieve dieren absoluut niet zenuwachtig of agressief ook niet tegenover de katten... het zijn zekers geen rot honden... alles hangt ook af van de opvoeding die je een hond geeft.

ik ga er volledig mee akkoord! een jack russel dat zenuwachtig is heeft meestal een gebrek aan beweging, opvoeding of/en aandacht.
In mijn ogen zijn er geen rothonden, alleen slecht opgevoedde honden. Ok, er zullen er zijn die bijvoorbeeld iets in hun hersenen hebben, maar ik vind het woord rothond dan misplaatst omdat ze daar zelf niets aan kunnen doen.
Geplaatste afbeelding
every meauw massages the heart :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 26 april 2010 - 14:22

Een hond die een kat doodbijt... Dat is toch niet normaal. En dat is niet aangeleerd. Daar ging het mij om. Sorry hoor. Ik ken nog Jack Russels die zo zijn. Dat is gewoon mijn mening over die soort honden. Zoals sommigen over rottweilers vinden dat die allemaal agressief zijn. En tekorten heeft die hond niet. s Gewoon geen normale hond :cat

Bie
Bie
  • 60 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 26 april 2010 - 14:51

Als je een goeie kweker hebt gevonden, ga dan al op voorhand eens naar de ouders kijken. Aan hun karakter kan je inschatten hoe het karakter van jouw puppy zal zijn. Er zijn teefjes die iets agressiever of venijniger reageren als ze een nestje hebben, en dan kan je niet goed inschatten of dat in het karakter van de hond ligt, of niet (de kwekers beweren meestal dat het dan omwille van het nestje is).
Dan kan je meteen ook zien hoe de kweker met zijn honden omgaat: lopen er katten rond? kinderen? Mogen ze in huis? enz.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 26 april 2010 - 15:02

Vrienden van ons hebben een cocker spaniel; Die hond was er eerst!
Toen hun jonge kitten erbij kwam, sloot de hond er onmiddellijk vriendschap mee! Nu slapen ze soms in dezelfde mand!

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 26 april 2010 - 15:09

ik heb al wel gemerkt dat het soms makkelijker is om een kitten bij een hond te plaatsen als net anders om, een pup bij een poezel.