Spring naar inhoud

- - - - -

Welke rashond past goed bij een kat? - Raar telefoontje! p7

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp
brit
brit
  • 1.024 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:04

met ieder hond naar de school gaan dit kan ik maar zeggen
gelijk de grote ras enz... een hond heeft altijd een "baas" nodig
er bestaan geen dieren die zichzelf trainen en op de school krijg je uit iedere hoek heel veel steun van de mensen
op iedere vraag kunnen die antwoorden
wij hebben altijd duitse herders gehad ons lady is 12 j gekomen en hebben er 6j mee getraind nu heeft men pa een nieuwe hond langharige duitse herder deze kan geen enkele hond zien en is pas 5maand
de poezen zien soms ook af daar hij enorm onstuimig is
donderdag voor de 1ste maal naar de school geweest daar we hem willen andere dieren doen aanvaarden
weet je de lesgever heeft er 3 maal mee langs een andere hond (puppy)gelopen
max heeft 2 x gegromd + willen bijten 3de maal had hij het door
nog geen 10 min later liep hij los met de andere puppys te spelen
ik wil maar zeggen de baas maakt de hond ...
ikzelf zou voor jullie voor de golden retriever gaan zijn enorm zacht van karakter en iets gemakkelijker te leren :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:19

Ik heb al wel vaker honden opgeleerd hoor :oops: 't is zowat mijn hobby

We zijn volop aan het zien en weten nog niks zeker... Mijn voorkeur gaat nog steeds naar een border collie, maar Steven is daar niet echt voor te vinden :(

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 01 mei 2010 - 14:13

peterwalker zei:

Wij zelf hebben eenAustralian Cattle dog en een border collie en een vlinderhondje allen komen ze overeen met onze katten, ze spellen gezellig sammen. Als hond en kat niet sammen gaan ligt dat aan de opvoeding. Als een puppy bij katten terecht komt zal deze aanvaarden als leden van zijn roedel, een goede opvoeding is noodzakelijk ( streng maar rechtvaardig). Niet ieder ras kan zoals jachthonden of windhonden omdat de buit drift te groot is.
veel succes met de zoektocht

Héé, vertel eens wat over je Cattledog? Ik heb er ook één!

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#49 Geplaatst 01 mei 2010 - 19:25

Onze Cattle Dog is een heele lieve teddy supper lief met de kinderen. Alleen een probleemken hij heeft idiopatische agressie naar andere honden toe. Dit wil zeggen als hij een vreemde hond tegen komt zal hij zonder eenige waarschuwing aanvallen en dan pas realiseren of het een reu of teef was. Maar verder een perfecte huisgenoot. tijdens wandelingen wandelt hij mooi naast mij. Apporteerd heel graag. Hij is verzot op truckjes leren. Toen hij klein was heeft hij een paar keer naar de puppyklas geweest. Maar alles hebben we zelf aangeleerd, wat ik uit ervaring wist en nog bij leer van een Amerikaanse Colega. Hij heeft een goede begeleiding nodig, met hem moet ik heel consequent zijn en geen enkele toegeving doen. Zo kan hij hier perfect in onze roedel leven. En eerlijk gezegt ik werk heel graag met hem, iets aanleren is altijd een uitdaging. maar we kunnen niet zonder onze stoere kerel. Het is een tricolor  een grijs,zwart,bruin gekleurde reu van 4 jaar.

Bewerkt door peterwalker, 01 mei 2010 - 19:30.
Reden van bewerken: verkeerd bestand toegevoegd

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:05

peterwalker zei:

Onze Cattle Dog is een heele lieve teddy supper lief met de kinderen. Alleen een probleemken hij heeft idiopatische agressie naar andere honden toe. Dit wil zeggen als hij een vreemde hond tegen komt zal hij zonder eenige waarschuwing aanvallen en dan pas realiseren of het een reu of teef was. Maar verder een perfecte huisgenoot. tijdens wandelingen wandelt hij mooi naast mij. Apporteerd heel graag. Hij is verzot op truckjes leren. Toen hij klein was heeft hij een paar keer naar de puppyklas geweest. Maar alles hebben we zelf aangeleerd, wat ik uit ervaring wist en nog bij leer van een Amerikaanse Colega. Hij heeft een goede begeleiding nodig, met hem moet ik heel consequent zijn en geen enkele toegeving doen. Zo kan hij hier perfect in onze roedel leven. En eerlijk gezegt ik werk heel graag met hem, iets aanleren is altijd een uitdaging. maar we kunnen niet zonder onze stoere kerel. Het is een tricolor een grijs,zwart,bruin gekleurde reu van 4 jaar.

Leuk om te lezen! Tja, het blijft een Cattledog natuurlijk, die zijn niet dol op andere honden. Mijn reu heeft ook heel duidelijk zijn voorkeuren. Maar het zijn inderdaad fijne honden!
Waar komt hij vandaan? Kun je een keer een foto laten zien?
Enne tricolour bestaat niet bij ACD's, hij is dus vast gewoon blauw. ;)

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#51 Geplaatst 02 mei 2010 - 17:44

Ester zei:

Leuk om te lezen! Tja, het blijft een Cattledog natuurlijk, die zijn niet dol op andere honden. Mijn reu heeft ook heel duidelijk zijn voorkeuren. Maar het zijn inderdaad fijne honden!
Waar komt hij vandaan? Kun je een keer een foto laten zien?
Enne tricolour bestaat niet bij ACD's, hij is dus vast gewoon blauw. ;)

Hier enkele foto's van onze cattledog en roedel. Deze heb ik bij Des poenjaap kennel gekocht. Na maanden van heen en weer rijden en discusis , over waarom zo een hond en het doel.
Welke hebben jullie en waar komt hij vandaan. Hoe ervaar je zijn opvoeding.

Geplaatste afbeelding  Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 02 mei 2010 - 18:50

Midas zei:

ik heb al wel gemerkt dat het soms makkelijker is om een kitten bij een hond te plaatsen als net anders om, een pup bij een poezel.

Makkelijker voor wie? :)
Want toen mijn hondje Picasso (kruising Maltezer - Chihuahua) als pup bij twee volwassen katten is gearriveerd, ging dat met Micky (toen 11 j) niet goed. Picasso was heel enthousiast en wilde spelen, maar Micky had daar helemaal geen zin in en heeft hem toen 1 of 2 keer een mep verkocht. Picasso heeft de boodschap begrepen en altijd afstand gehouden. Met Romeo (toen 4 j) was het anders. Romeo liet Picasso in de buurt komen en speelde soms met hem. Nu komen ze nog steeds overeen en hebben totaal geen problemen met elkaars gezelschap.
Picasso is ook dol op vreemde katten. Telkens als ik met hem ga wandelen en we kruisen een onbekende poezel, loopt hij (nu 11 j) er enthousiast naartoe en wil hij snuffelen en spelen. Maar de meeste katten vinden dat uiteraard maar niks :)
Maar toen Matisse en Toulouse als kitten bij mij en Picasso (toen 10 j) zijn komen wonen, heeft Picasso daar nogal jaloers op gereageerd. De katten moesten niet te dicht in zijn buurt komen of hij snauwde, vooral als hij bij mij was en de katten ook aandacht wilden. Geleidelijk aan hebben ze elkaar gelukkig aanvaard en nu zijn er helemaal geen problemen meer.

Ik heb de indruk dat Picasso vooral problemen had met "indringers" in zijn territorium. En dat ook Micky het niet leuk vond dat die jonge pup "zijn" wereld op z'n kop kwam zetten.

Ik vind het alleszins leuk te lezen dat heel wat KS'ers zowel hond(en) als kat(ten) hebben. Zelf kan ik nl ook niet kiezen. :heart:

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 09 mei 2010 - 18:17

Ik heb een vraagje:

Wat kost gemiddeld een herplaatser? Is er een verschil tussen de rassen qua kostprijs? Afhankelijk van de leeftijd? Reu of teefje?

Bedankt :)

grietje54
grietje54
  • 158 berichten

#54 Geplaatst 09 mei 2010 - 18:39

Ik heb een tervurense herder(reu) van 6 jaar,sinds 9 maanden heb ik mijn eerste mainecoon .
Vanaf de dag dat de mainecoon binnen was helemaal geen last.
na 2 dagen lagen ze naast mekaar.
:LOL: :LOL:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 09 mei 2010 - 19:10

Frances zei:

Ik heb een vraagje:

Wat kost gemiddeld een herplaatser? Is er een verschil tussen de rassen qua kostprijs? Afhankelijk van de leeftijd? Reu of teefje?

Eigenlijk geen idee wat een herplaatser kost. Bedoel je dan in een asiel of via een rasclub?

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 09 mei 2010 - 19:20

Ines zei:

Eigenlijk geen idee wat een herplaatser kost. Bedoel je dan in een asiel of via een rasclub?

Via een particulier.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:16

Na even zoeken heb ik dus enkele meningen gevonden op het net. De meeste mensen zeggen toch max. 350euro. Het gaat dan wel om een rashond met stamboom.
Het belangrijkste is echter wel dat de hond goed terecht komt. Maar ja, sommigen willen er graag nog wat extra centen uithalen... God ik zou het al niet over men hart krijgen... Maar bon. Dat weet ik dan ook al. 't Is namelijk omdat we een mooie hond op t oog hebben, eigenlijk is er al wat meer afgesproken. Maar we gaan absoluut niet akkoord met de prijs... Nu heb ik wat staving, want mijn argumenten op zich vond hij toch niet goed genoeg had ik de indruk. Nu hopen dat die webpagina's wel helpen. Duimen jullie mee? :oops:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:42

Ik duim alleszins! Welk ras heb je op het oog? :thumb:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:54

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 10 mei 2010 - 10:57

Bibie zei:

Ik duim alleszins! Welk ras heb je op het oog? :thumb:

Toch een weimaraner... :oops: :oops: We zijn haar al enkele keren gaan bezoeken, al een dagje meegenomen enz. Ik ben stapelgek op haar karakter (en uiterlijk uiteraard ook). Ze kan goed met kinderen om, met andere honden ook. Ze is braaf in de auto... Allee ja, heb mijn hart er nu al aan verloren. Maar ja de prijs... de persoon vraagt momenteel 700euro... En ik vraag me echt af of dat wel redelijk is.. :onzeker:

Bewerkt door Frances, 10 mei 2010 - 10:57.