Spring naar inhoud

- - - - -

Welke rashond past goed bij een kat? - Raar telefoontje! p7

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp
azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:29

700 euro???
voor een herplaatser??
veel ste veel.

wij hebben twee katten, moos is mn allereerste huisdier en ziem is nu ruim een jaar bij ons.
ik heb 3 honden.
tessa, mn maltezer, nooit problemen mee gehad met aanpassen.
tygo mn pitbull uit t asiel, en amy mn staffordshire bull terrier.
mn pit is zon onderdanig beest haha ziem veegt de vloer met m aan als t moet. er komen nog meer honden bij, aangezien ik ermee ga fokken. de volgende is zelfs al besproken :LOL: :LOL:

ziem kende geen honden, en in t begin was t ook zeker geen pretje, maar nu na ruim een jaar zijn t wel maatjes geworden, ze wassen elkaar zelfs regelmatig.

nu moet ik er wel bijzeggen dat ik met mn pit en sbt veel buiten bezig ben, dus dat ze binnen erg rustig zijn. doe ik een week niets met ze, dan gaan ze wel klieren. maar agressie is er niet bij, zullen ze ook niet doen... zo zitten ze niet in elkaar

als we weg gaan zit alles gescheiden, in benchen en de katten boven en in de gang. maar dat komt omdat ziem mijn mooie nieuwe palm niet met rust kan laten haha.

mijn belangrijkste tip, leer je hond respect te hebben voor alles wat kleiner is, of dat nu een kat is of wat anders...

Bewerkt door azime, 10 mei 2010 - 11:31.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:37

Bedankt voor de reactie, Azime. En een hele waardevolle tip! Zou het gaan om met de weim, ze is 1,5 jaar, nog hondenschool en later een hondensport te doen?

Wat raad jij dan aan van prijs voor een weimaraner, met stamboom (ik weet zelfs niet of het er toe doet)?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:45

Die eigenaar is er niet eens mee naar school geweest en durft zomaar eventjes 700 euro te vragen?

Veel teveel! Zoals al eerder vermeld, schandalig zeg dat die dat ervoor durft te vragen. De persoon in kwestie zou al blij mogen zijn dat ze bij jou mag gaan wonen!

Mijn collega laat weten dat zulke honden ook moeilijk kunnen zijn om te trainen, iemand die ze kent gaat er al heel lang mee naar de hondenschool en het vordert niet bepaald... Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik geef gewoon maar door wat mijn collega hier zegt.

Bewerkt door Spanishke, 10 mei 2010 - 11:53.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:50

Ze zijn er mee naar de puppyschool gegaan. En ze is wel echt goed opgevoed. Geen enkel probleem daarmee.

Maar wat is dan wel een correcte prijs? 300? En inderdaad, moest ik ooooooiiiit een huisdier moeten herplaatsen, ik zou al blij zijn moest men liefie goed terecht komen!!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 10 mei 2010 - 11:56

Zij zegt dat 500 euro nog zou mogen, maar dat is nog altijd 200 euro minder dan 700 euro natuurlijk. Zelf zou ik eerder denken aan ongeveer 300-350 euro. Dat is toch nog een mooie vergoeding vind ik voor een dier dat je uiteindelijk niet meer kunt houden, zulke toestanden kun je niet altijd vermijden, maar sommigen worden wel herplaatst door impulsieve aankoop en dan vind ik 300 euro meer dan terecht.

Bewerkt door Spanishke, 10 mei 2010 - 11:56.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 10 mei 2010 - 12:00

Spanishke zei:

Zij zegt dat 500 euro nog zou mogen, maar dat is nog altijd 200 euro minder dan 700 euro natuurlijk. Zelf zou ik eerder denken aan ongeveer 300-350 euro. Dat is toch nog een mooie vergoeding vind ik voor een dier dat je uiteindelijk niet meer kunt houden, zulke toestanden kun je niet altijd vermijden, maar sommigen worden wel herplaatst door impulsieve aankoop en dan vind ik 300 euro meer dan terecht.

We hebben dus dezelfde mening :) Weet je wat ik nu heel erg zou vinden, dat die man zou zeggen dat het niet meer ok is. En waar komt ze dan mss terecht? :8

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:29

Voor 700 euro heb je volgens mij al een weimaraner pup. Dat is echt wel veel te veel.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:34

Als ze goed opgevoed is, denk ik dat een prijs tussen de 300 en 500 euro wel redelijk is. Ik denk inderdaad dat je voor 700 euro of iets meer al een pupje kan vinden. Uiteraard weet de huidige eigenaar dat hij waarschijnlijk op jouw gevoel kan spelen en probeert hij toch wat meer te vragen. Hopelijk lukt het jou. Het is alleszins een prachtig ras. :thumb:
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#69 Geplaatst 10 mei 2010 - 16:59

700 euro is veel te veel gevraagd hoor. In het asiel vind je een herplaatser ouder dan een jaar voor 125 euro. Die persoon probeert jou gewoon uit te buiten.

azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 10 mei 2010 - 21:36

Frances zei:

Bedankt voor de reactie, Azime. En een hele waardevolle tip! Zou het gaan om met de weim, ze is 1,5 jaar, nog hondenschool en later een hondensport te doen?

Wat raad jij dan aan van prijs voor een weimaraner, met stamboom (ik weet zelfs niet of het er toe doet)?

ik denk dat je er zeker sport mee moet gaan doen, hoe meer je buiten de deur doet hoe makker ze thuis zijn. en bovendien is t verslavend hahaha.

een prijs voor een weimaraner? pfff zit niet in dat ras zeg maar :oops:
bij ons ( american staffordshire terrier, pitbull, sbt) varieren de prijzen ook maar ik denk dat 3 a 400 euro een mooie prijs is, t is tenslotte geen pup meer.
kent ze commando's?
ik hecht zelf geen waarde aan hondenscholen, mijn mening is dat deze de natuurlijke drive van een hond onderdrukken. juist daarom moet je zorgen dat de soort sport die je gaat doen bij de natuurlijke drive van de hond past. dan heb je een gelukkige hond en een goede kameraad.

hou me op de hoogte ben heel benieuwd en hoop dat t doorgaat!!

heb je een link naar de fokker?

Bewerkt door azime, 10 mei 2010 - 21:37.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 10 mei 2010 - 23:15

Heb ondertussen gemaild naar de rasvereniging van weimaraners in Nederland. Dit was het antwoord:

Hallo Frances,

Voor de honden die via onze vereniging worden herplaatst geldt altijd dat het vinden van een goed nieuw thuis veel belangrijker is dan een vergoeding. Vaak wordt een hond overgedragen aan de nieuwe eigenaar tegen een kleine vergoeding, want meestal verhuist niet alleen de hond, maar ook de bench, de mand(en), het speelgoed en alle andere zaken gaan mee met de hond.
De gemiddelde vergoeding voor een jonge, gezonde Weimaraner met stamboom die via de vereniging wordt herplaatst s ongeveer 150-200 euro.

Ik weet natuurlijk niet of de hond die jij op het oog hebt een stamboom heeft oid. Ik vind echter dat voor een eigenaar van een hond die herplaatst moet worden geld geen enkele rol mag spelen.

Succes en als ik je nog ergens mee helpen kan, mail me gerust.

Dus ja, nu weet ik het wel goed.

Ze kent commando's, maar stel je er niet teveel bij voor he: Zit, lig, blijf, uit (uit een kamer gaan), los (iets loslaten, maar dat gaat niet van een leien dakje altijd), kom. Voor de rest eigenlijk niet echt. Ze kan ook niet zo goed aan de lijn lopen. Ze is het gewend van los te lopen. Kan je dit nog aanleren?
Sowieso ga ik er iets mee doen :LOL: oh ik kijk er nu al naar uit! ik heb zelf geen hobby, en wil ook iets hebben waar ik iets om handen heb. Ontspanning! En ik ben altijd al graag bezig geweest met honden, dit is gewoon een droom :)
En heb geen link naar de fokker, maar ik mail je (Azime) de naam door.

Ah ik vind het echt gemeen van die man dat hij daar nog zoveel geld wil uithalen!!! Kan ik eigenlijk wel wat kwaad van worden, hallo, is het niet belangrijker dat ze goed terecht komt?! :louche:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 11 mei 2010 - 00:04

Dit word zwaar voor je, want je heb je hart al verloren aan deze hond, alleen je verstand zeg nog nee tegen de prijs, succes met je beslissing nemen..
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 11 mei 2010 - 08:31

brithany zei:

Dit word zwaar voor je, want je heb je hart al verloren aan deze hond, alleen je verstand zeg nog nee tegen de prijs, succes met je beslissing nemen..

Verstand overruled hoor :) Ik ga geen 700 euro geven ze. Dan wacht ik nog wel een half jaartje voor een pupje

mightycats
mightycats
  • 627 berichten

#74 Geplaatst 11 mei 2010 - 09:16

Onze rottweiler, is ook heel onstuimig en jong, we hebben ze als pup in huis gehaald maar het heeft nooit geklikt met de katten. Onze rott wil ze besnuffelen, en ontdekken, maar de katten reageren direct heel fel, mede omdat ze zo wild doet. Maar ze doet in feite wel niets naar hen, daar blijft het ook,bij, onze katten zouden ze moeten toelaten en niet zo reageren en weglopen,ben ik zeker dat het zou klikken. Onze grumpy is de enige die haar enigszinds duld, maar als ze wild begint te snuffelen, dan gaat hij ook op de vlucht. In hetzelfde nest van onze pup zitten honden waar het wel met katten klikt, ik denk dat het gewoonweg afhangt van je hond en de katten zelf, ik denk niet dat je dat kan voorspellen en dat je gewoon geluk moet hebben.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 11 mei 2010 - 09:44

Frances zei:

Ze kan ook niet zo goed aan de lijn lopen. Ze is het gewend van los te lopen. Kan je dit nog aanleren?

Tuurlijk kan je dit nog leren. Het zal wel veel geduld kosten om het trekken dan af te leren, maar waar een wil is, is een weg.

Geplaatste afbeelding