Spring naar inhoud

- - - - -

Welke rashond past goed bij een kat? - Raar telefoontje! p7

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#76 Geplaatst 11 mei 2010 - 09:57

Ines zei:

Tuurlijk kan je dit nog leren. Het zal wel veel geduld kosten om het trekken dan af te leren, maar waar een wil is, is een weg.

Bedankt Ines :)

azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 11 mei 2010 - 10:47

frances, als je dr echt zo graag wilt hebben, dan zou ik gewoon de eigenaar bellen en t verhaal voorleggen, ook dat je met de rasvereniging hebt gebeld  omtrent herplaatsen.

als t een goede eigenaar is met een hart voor zijn hond, zal hij dit alleen maar kunnen waarderen, aangezien je je opsteld als verantwoorde koper.\

zo niet, en hij wil niets af doen van de prijs, dan laat t aub zitten,hoe hard dit ook klinkt.

hoe zit t met dr gezondheid, waarom moet ze eigenlijk weg?

trouwens, jacht en speurwerk is uitermate geschikt voor dit soort honden :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 11 mei 2010 - 11:24

azime zei:

frances, als je dr echt zo graag wilt hebben, dan zou ik gewoon de eigenaar bellen en t verhaal voorleggen, ook dat je met de rasvereniging hebt gebeld  omtrent herplaatsen.

als t een goede eigenaar is met een hart voor zijn hond, zal hij dit alleen maar kunnen waarderen, aangezien je je opsteld als verantwoorde koper.\

zo niet, en hij wil niets af doen van de prijs, dan laat t aub zitten,hoe hard dit ook klinkt.

hoe zit t met dr gezondheid, waarom moet ze eigenlijk weg?

trouwens, jacht en speurwerk is uitermate geschikt voor dit soort honden :d

Ik geef je helemaal gelijk. Het zou hard zijn dat hij zegt dat hij absoluut zoveel geld voor haar wil. Maar dat zegt dan meer over hem dan over mij... En ik vind dat heel erg dat dieren altijd de dupe van zo'n zaken moeten zijn.

Ze gaat weg door een scheiding, de hond was eigelijk van zijn vrouw (nu ex dus). En zij wou haar niet meer hebben ( :o ) en dus is die hond bij hem gebleven, maar hij heeft er te weinig tijd voor (verbouwingen) en zijn nieuwe vriendin heeft schrik van honden.

Haar gezondheid willen we eerst nog laten checken bij een dierenarts! Ze ziet er gezond uit, maar ja, verborgen gebreken hé. ik ben geen DA, dus zou haar graag eerst willen laten nakijken. Ik weet niet of dat de gewoonte is? Maar als je een hond neemt uit een asiel, weet je toch ook wat er scheelt (op dat moment toch)... Dus ja..

Ik heb hem ondertussen een mailtje gestuurd, maar hij heeft nog niet terug gemaild. Anders bel ik deze avond wel eens.

Ik heb ook een mail gestuurd naar de fokker. Of dat de ouders kloppen ;-)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:31

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 11 mei 2010 - 14:38

Ik hoop dat hij meer dan de helft van zijn vraagprijs wil doen, eigenlijk zou het nog minder mogen zijn, maar ja dat zal er wel niet in zitten.

Hopelijk laat je je gezond verstand spreken als hij niet wil inzien dat een goeie thuis het belangrijkste is :geluk:

Bewerkt door Spanishke, 11 mei 2010 - 14:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#81 Geplaatst 11 mei 2010 - 16:00

Véél te véél geld!
Géén man met een hart voor zijn hond maar wél voor zijn portomonee!!!! Moest hij zijn hond naar het asiel doen dan moet hij er nog geld boven op geven ;) !
Hopelijk bedenkt hij zich en gebruikt hij zijn verstand, en geeft hij haar gratis aan jullie!!!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 11 mei 2010 - 18:54

griffel1977 zei:

Véél te véél geld!
Géén man met een hart voor zijn hond maar wél voor zijn portomonee!!!! Moest hij zijn hond naar het asiel doen dan moet hij er nog geld boven op geven ;) !
Hopelijk bedenkt hij zich en gebruikt hij zijn verstand, en geeft hij haar gratis aan jullie!!!
Ik geef je geen ongelijk!!!

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:49

Nog nieuws van de eigenaar?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:55

veerlevs zei:

Nog nieuws van de eigenaar?

Nee :louche: Zal is bellen se

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:05

Nou, dat vind ik wel een beetje raar hoor. Hij was van zijn vriendin en zij laat de hond achter bij hem. Hij heeft er geen tijd voor en zijn vriendin is bang dus zou je toch denken dat hij dringend op zoek is achter een goede thuis?? Ik vermoed ook dat hij er geen of weinig geld voor betaald heeft, want het was de hond van zijn vriendin, maar toch wil hij er geld uit slaan. Ik vind dat hij in zijn situatie mag blij zijn dat jij zo'n goede kandidate interesse hebt en het wel gratis mag doen. Nu ja, om hem ook maar een beetje te begrijpen, hoop ik dan toch dat hij zakt tot max. 400 euro (wat nog veel is). Succes! Volg je verstand en niet je hart in deze situatie. Hoe hard het ook klinkt. :hug:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:07

Ja duuuhuus...

Zijn laagste prijs: 500 euro.
Ik zeg neen sorry 350. En bij ons weet je zeker dat ze goed terecht komt
hij: Ja ik moet ook wat aan mijn portemonnee denken, dus dan zet ik ze opnieuw op internet.
Ik: Ja dan is dat zo

Dat was het dus (in t kort en heel bondig). Oh ben echt wat kwaad/teleurgesteld/ wat een mensenwereld ??? :s

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#87 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:21

Spijtig, voor je. Je zal wel een pup of hond vinden die perfect bij jullie past.
Wij hebben een Shih Tzu genomen hij was 8 weken als hij thuis kwam en is nu 5 maanden, bij de katten gaat het super goed, alleen onze pers Lily moet Mirco niet hebben omdat hij wil spelen met haar en dat wil zij liever niet. Voor de rest dollen de andere samen met hem door het huis en de tuin, heel plezant om te zien. En de jongste Kitty die kruipt regelmatig samen met hem in de mand. :) Onze oudste Pimmeke is 19j en heeft hem ook aanvaard.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#88 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:30

Frances zei:

Ja duuuhuus...

Zijn laagste prijs: 500 euro.
Ik zeg neen sorry 350. En bij ons weet je zeker dat ze goed terecht komt
hij: Ja ik moet ook wat aan mijn portemonnee denken, dus dan zet ik ze opnieuw op internet.
Ik: Ja dan is dat zo

Dat was het dus (in t kort en heel bondig). Oh ben echt wat kwaad/teleurgesteld/ wat een mensenwereld ??? :s

Laat meneer maar effe denken.......... veel kans dat ie je binnen de week terug belt met 350 euro is goed, zo simpel is het niet om een volwassen hond te plaatsen, en als je effe op google intikt, gemiddelde prijzen voor een pup van dit ras is tussen de 200 en de 750 euro.
Heb enkel een gevoel dat ie weet hoe graag jullie deze hond wilde, en dat ie aan het proberen is er zoveel mogelijk van te krijgen, en het is goed hoe je gereageerd heb, waarschijnlijk voel je je binnenin niet zo goed, maar soms moet je dit effe naar deze soort mensen toe wel doen.
Maar wacht gewoon effe af.........

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#89 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:33

Een border collie!!!
Die zijn zo voorzichtig en intelligent!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#90 Geplaatst 11 mei 2010 - 21:37

Flashemieke zei:

Laat meneer maar effe denken.......... veel kans dat ie je binnen de week terug belt met 350 euro is goed, zo simpel is het niet om een volwassen hond te plaatsen, en als je effe op google intikt, gemiddelde prijzen voor een pup van dit ras is tussen de 200 en de 750 euro.
Heb enkel een gevoel dat ie weet hoe graag jullie deze hond wilde, en dat ie aan het proberen is er zoveel mogelijk van te krijgen, en het is goed hoe je gereageerd heb, waarschijnlijk voel je je binnenin niet zo goed, maar soms moet je dit effe naar deze soort mensen toe wel doen.
Maar wacht gewoon effe af.........

Bah ik heb er eigenlijk geen probleem mee hoe ik gereageerd heb. Zegt écht meer over HEM! Vind het jammer voor Lana, maar ja, dat gevoel verdring ik liever... Voor mij maakt het minder uit, weet je, er zijn nog zoveel pups/honden... Maar voor Lana moet er wel een goed baasje zijn hé.
En wie weet komt hij terug, maar of ik dan nog wil... :oops: