Spring naar inhoud

- - - - -

Litter Locker?

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 11:03

Ik was aan het denken om een litter locker te kopen, aangezien Zwartje een kattenbak heeft op de eerste verdieping en die beduidend minder uitgeschept geraakt omdat de gft bak twee trappen en drie deuren verder is ;) Plus dat het snel ruikt, en da's ook niet zo leuk.

Nu vroeg ik me af: wie heeft ervaring met zo'n ding?
Kan je bv. die zak hergebruiken als je inhoud gewoon in de gft container uitkapt? Ik heb nl. cat's best eco plus en dat mag gewoon in de (gratis) gft bak ipv de (dure) restafval ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 11:10

Beetje off topic, oh is gft gratis bij jullie?! :s Bij ons niet hoor :( gewoon 0,05 cent per kg goedkoper dan restafval... Vreemd he

Maar heb dus geen ervaring met de litter locker... :)

Bewerkt door Frances, 26 april 2010 - 11:10.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 22:45

Ik heb een keertje zo'n grote gft bak gekocht die ik kan in de tuin kan zetten. En dan kost het niets. Heb ook nog wel zakjes voor het afval van de keuken enzo. Alles van de kat schep ik nu in oude broodzakken die ik dan zo in de container gooi.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:07

Even een upje voor dit topic. Ik denk dat ik de Litter Locker bij de volgende zooplus bestelling mee ga bestellen. Het lijkt me een superding. Ik heb hem bij de Tom & Co zien staan (daar kost hij wel bijna 7 euro meer dan bij Zooplus),  en op zooplus zelf krijgt hij 5 sterretjes met 33 beoordelingen. Iedereen is er dus tevreden van. Wij hebben hier niet echt geurhinder, want we gooien de uitwerpselen twee keer per dag in de vuilnisbak die op ons balkon staat. Maar soms is dat niet echt handig (bijvoorbeeld als het schepje overvol is, dan moet je door de living lopen naar het balkon, hopend dat de helft er onderweg niet uitvalt :ha ).

Geplaatste afbeelding

Maar ik had wel een vraagje: ik lees bij de beoordelingen op Zooplus dat er één persoon is die de uitwerpselen van twee maanden in de litter locker laat zitten.. Dat is toch niet de bedoeling hoop ik :misselijk: ? Kan je het zakje vervangen (bijvoorbeeld wekelijks), zonder dat de cassette vervangen moet worden? Of hoe werkt het eigenlijk?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:15

:( Ik heb net de manual gevonden en blijkbaar is die cassette dus het zakje zelf. Nu snap ik je vraag Sarah :ha . Ik begreep niet goed wat je bedoelde met "het zakje herbruiken"..

Daarom dus nog eens een oproep: wie heeft er hier een Litter Locker? Hoe snel zit het zakje vol? Die cassettes zijn best wel prijzig als je ze zo iedere week moet vervangen. Twee binnenhuispoezels kunnen een hoop uitwerpselen produceren per dag hoor! Die Litter Locker zal snel volzitten.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:16

Hier kan je meer zien: Try me !
Ik doe de hoopjes altijd in zo een hondenstoelgangzakje (of hoe noem je dat), doe dat zakje heel goed dicht en dan in de vuilnisbak.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:17

Hier kunnen jullie zien hoe het werkt. ( en zelf eens proberen ook)

Edit: Joloka, je was me juist voor :ha

Bewerkt door Bibie, 13 mei 2010 - 18:20.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:20

Aaaaaah! Wacht, ik heb het door O:) Bij de tweede "try me" (empty the Litter Locker), zie je dat je het zakje moet afsnijden, en dat je dan uit dezelfde cassette een nieuw zakje trekt.. Nu is de vraag hoeveel zakjes je uit zo'n cassette krijgt :ha

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 13 mei 2010 - 18:42

Bibie zei:

Aaaaaah! Wacht, ik heb het door O:) Bij de tweede "try me" (empty the Litter Locker), zie je dat je het zakje moet afsnijden, en dat je dan uit dezelfde cassette een nieuw zakje trekt.. Nu is de vraag hoeveel zakjes je uit zo'n cassette krijgt :ha

Waarschijnlijk hangt dit af van hoeveel je erin doet? :engel:
@Vosse, volgens mij kan je die zakjes hergebruiken hoor: je leegt de zakjes en je wast ze uit :a

Bewerkt door Joloka, 13 mei 2010 - 18:43.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#10 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:33

ik heb hier een litter locker :) ben er een tijdje geleden ook een topic over gestart :) ik ben er zeer tevreden van :) de zakjes hergebruiken lijkt me lastig, je krijgt de drolletjes er namelijk niet uit zonder de zak door te snijden :) en éénmaal doorgesneden kan je dit zakje niet meer in de litter locker gebruiken :) volgens mij (heb de litter locker nog niet zo lang) doe je toch een aantal maanden met een cassette :) dus zeker niet elke week hoor :) ik heb toen met een actie bij zooplus ( de cassettes stonden in reclame) er een hele hoop in één keer gekocht :) en ik kom dus hopelijk nog meer dan een jaar of twee toe :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 14 mei 2010 - 18:29

Awel zie, ik heb hem daarnet besteld.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 mei 2010 - 11:12

Sarah en Erik zei:

ik heb hier een litter locker :) ben er een tijdje geleden ook een topic over gestart :) ik ben er zeer tevreden van :) de zakjes hergebruiken lijkt me lastig, je krijgt de drolletjes er namelijk niet uit zonder de zak door te snijden :) en éénmaal doorgesneden kan je dit zakje niet meer in de litter locker gebruiken :) volgens mij (heb de litter locker nog niet zo lang) doe je toch een aantal maanden met een cassette :) dus zeker niet elke week hoor :) ik heb toen met een actie bij zooplus ( de cassettes stonden in reclame) er een hele hoop in één keer gekocht :) en ik kom dus hopelijk nog meer dan een jaar of twee toe :)

Met twee poezels zal dat waarschijnlijk al een pak meer zijn. Maar ik ben ook overtuigd! Gisteren zag ik dat het hele balkon weer vuil was. Mijn vriend of ik dragen het kattenbakzand dus naar de vuilbak op het balkon, maar soms valt er dan iets naast en dan regent het eens en is het hele terras een kleiboel. De Litter Locker zit ook in mijn volgende zooplus bestelling (nu nog wachten tot Boris zijn blikjes op zijn :ha ).

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:37

Hij is er :dans: :cheer: :dans: . Hij is dus poepsimpel in elkaar te steken. En ik heb daarnet de hoopjes uit de kattenbak gehaald en er in gedaan. Nu eens kijken hoelang ik met 1 rol kan doen met 5 katjes :louche: . Ik ben blij dat ik hem heb. De hondenpoepzakjes die ik gebruikte, scheurden vaak in twee. Het rolletje dat ik nu in gebruik had was wel iets steviger maar toch... geen geurtjes meer in de vuilnisbak. :dancer: :dancer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:59

Joloka zei:

Hij is er :dans: :cheer: :dans: . Hij is dus poepsimpel in elkaar te steken. En ik heb daarnet de hoopjes uit de kattenbak gehaald en er in gedaan. Nu eens kijken hoelang ik met 1 rol kan doen met 5 katjes :louche: . Ik ben blij dat ik hem heb. De hondenpoepzakjes die ik gebruikte, scheurden vaak in twee. Het rolletje dat ik nu in gebruik had was wel iets steviger maar toch... geen geurtjes meer in de vuilnisbak. :dancer: :dancer: :dancer:

Oooeeh! Spannend! Laat zeker je bevindingen weten :thumb:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 mei 2010 - 20:57

Ik was daarnet ook aan het kijken om het te bestellen, maar dat zal hier geen meerwaarde hebben. Ik schep 's morgens de brokjes in een zakje + 's avonds en dat wordt dan onmiddellijk in de vuilbak gegooid die bij ons buiten staat. Last van stank hebben we hier dus niet. Ik wilde dit eventueel kopen om het dan daar in te gooien en wekelijks buiten te zetten met de vuilnis, maar blijkbaar is de vulling inderdaad die casette en dat vind ik wel stom, want ik heb dat ook gelezen dat die éne persoon al twee maanden de behoefte had zitten, maar dat lijkt mij ook maar :misselijk: .
Geplaatste afbeelding