Spring naar inhoud

- - - - -

Litter Locker?

• Log in om te reageren
104 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#91 Geplaatst 12 september 2010 - 14:24

Zolang ons Roosje nog alleen is, vervang ik het zakje om de twee weken. Dan is er nog ruimte over in het bakje, maar omdat je de zakjes op maat kan afsnijden, heb je geen verlies van plastic. Dat geef ik dan de volgende ochtend met de afvaldienst mee die de rest hier tweewekelijks ophaalt.

Binnen enkele weken komt er nog een kleintje bij en dan zal ik het waarschijnlijk wekelijks vervangen. Maar dat gaat echt niet stinken want je knoopt die zakjes helemaal dicht.

De kattenbak schep ik elke avond door en zelfs met m'n neus erbovenop heb ik geen last van geur. Gebruik je wel goede korrels? Ik gebruik extreme classic met een babygeurtje en dat is echt het enige waar ik dan een snuifje van opsnuif en dat stoort niet. Tenminste als er geen drolletje in mijn schepje ligt, want dat is niet de moment om te gaan snuiven
:lachen:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 12 september 2010 - 14:26

Ik heb een gesloten kattenbak met deurtje en filter. En dat scheelt wel een beetje in geur. Ook moet je kattenzand gebruiken dat goed klontert zodat je de hoopjes makkelijk kan uitscheppen. Dat doe ik dagelijks. De litter locker is daarbij een handig hulpmiddel. De kattenbak volledig leegmaken doe ik wekelijks. Dan was ik hem ook uit om die ammoniak geur weg te halen en ik ontsmet hem dan ineens.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#93 Geplaatst 12 september 2010 - 23:42

Als er nog eens iemand de LL ziet in een stevige promotie, zet het neer he! Ik zou er graag eentje hebben voor de kattenbak boven. Het is een beetje lastig om telkens met de gehele kattenbak naar beneden te moeten om het uit te scheppen eigenlijk...

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 12 september 2010 - 23:53

ik heb hem een paar weken geleden bij zooplus gekocht ,ik woon op een appartement en vindt het een practisch iets alleen vond ik die cassette niet zo handig gebruik nu gewoon pedaalemmerzakjes is veel voordeliger ,ik maak het zakje s'morgens leeg ,heb er van swirl zo een kleine ontgeurder in geplakt want het blijft toch geurtjes verspreiden vind ik maar superhandig ,grtjes :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#95 Geplaatst 13 september 2010 - 10:28

Vosse zei:

Als er nog eens iemand de LL ziet in een stevige promotie, zet het neer he! Ik zou er graag eentje hebben voor de kattenbak boven. Het is een beetje lastig om telkens met de gehele kattenbak naar beneden te moeten om het uit te scheppen eigenlijk...

Je kan ook met het zakje naar boven gaan he Vosse ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#96 Geplaatst 13 september 2010 - 11:39

Joloka zei:

Je kan ook met het zakje naar boven gaan he Vosse ;)

Welk zakje...?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#97 Geplaatst 13 september 2010 - 11:42

Vosse zei:

Welk zakje...?

Waar doe je nu de klompjes in? Een zakje of zo? Awel, in plaats van de kattenbak naar beneden te brengen, breng je dat naar boven :oops: .

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#98 Geplaatst 13 september 2010 - 11:45

Joloka zei:

Waar doe je nu de klompjes in? Een zakje of zo? Awel, in plaats van de kattenbak naar beneden te brengen, breng je dat naar boven :oops: .

Direct in de GFT bak die buiten staat. Met de bak beneden moet ik dan maar enkele meters lopen om het uit te scheppen.

Als tussenmaatregel doe ik soms alles van boven in een plastiek zakje, dat draag ik dan naar beneden en daar doe ik dat dan in de gft bak en het zakje bij de restafval. Met als gevolg dat de bak boven één keer per week geschept geraakt. Want anders heb ik niet genoeg zakjes :oops: (ik heb natuurlijk wel maar één kat, maar toch...)

Bewerkt door Vosse, 13 september 2010 - 11:46.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 13 september 2010 - 11:56

Vosse zei:

Direct in de GFT bak die buiten staat. Met de bak beneden moet ik dan maar enkele meters lopen om het uit te scheppen.

Als tussenmaatregel doe ik soms alles van boven in een plastiek zakje, dat draag ik dan naar beneden en daar doe ik dat dan in de gft bak en het zakje bij de restafval. Met als gevolg dat de bak boven één keer per week geschept geraakt. Want anders heb ik niet genoeg zakjes :oops: (ik heb natuurlijk wel maar één kat, maar toch...)

Even nadenken: jij gebruikt eco plus he en dat mag in de gft bak... :louche: : oplossing: je schept het grit op een keukenrolpapier en dat gooi je dan samen in de gft bak :oops: .
Als je de litter locker gebruikt, ga je ook alles bij het restafval gooien.
Niet dat je zo geen litter locker mag aankopen he ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#100 Geplaatst 13 september 2010 - 12:03

Joloka zei:

Even nadenken: jij gebruikt eco plus he en dat mag in de gft bak... :louche: : oplossing: je schept het grit op een keukenrolpapier en dat gooi je dan samen in de gft bak :oops: .
Als je de litter locker gebruikt, ga je ook alles bij het restafval gooien.
Niet dat je zo geen litter locker mag aankopen he ;)

Ja maar dan ga ik door een rol per dag gaan denk ik :ha Zwartje doet héél veel plasjes, dat komt door die RC Urinary (speciaal gemaakt om veel te doen drinken en te plassen zodat er geen opstapeling van mineralen is). Dat zou een hele vieze boel worden om daarmee in een stukje keukenrol twee trappen af te gaan en dan heel de living door denk ik.

Met de litter locker dacht ik eigenlijk om eens het zakje vol was, het leeg te schudden boven de gft bak. Of, als mijn restafvalzak niet vol is (wat bijna nooit is), dan prop ik het eventueel wel gewoon bij de restafval. In ieder geval moet ik dan maar één keer per week met een zakje rondlopen ipv bijna elke dag. (want zwartje doet natuurlijk liefst alles en in de hele kleine bak die boven staat...)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 13 september 2010 - 12:23

marleen57 zei:

ik heb hem een paar weken geleden bij zooplus gekocht ,ik woon op een appartement en vindt het een practisch iets alleen vond ik die cassette niet zo handig gebruik nu gewoon pedaalemmerzakjes is veel voordeliger ,ik maak het zakje s'morgens leeg ,heb er van swirl zo een kleine ontgeurder in geplakt want het blijft toch geurtjes verspreiden vind ik maar superhandig ,grtjes :d

Ik vind die cassette juist heel handig! En ik bestel die bij via Zooplus, spaart weer wat uit. Want in de winkel is dat toch wel enkele eurootjes duurder. En ik heb geen last van geurtjes :) Ik heb natuurlijk wel maar 1 kat dus zo'n cassette is gelukkig niet te snel leeg. Als ik elke 2 weken een andere moest steken dan zou het een dure bedoening worden.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#102 Geplaatst 13 september 2010 - 16:49

Ik heb hier nu ook wat meer geur, met dank aan Rafje. Zijn urine ruikt meer dan de urine van de andere poezels (en het is ook meer).

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#103 Geplaatst 13 september 2010 - 16:55

Na-effect van de RC Urinary S/O?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#104 Geplaatst 13 september 2010 - 16:58

Vosse zei:

Na-effect van de RC Urinary S/O?

Weet het niet :oops: . Wat ik wel weet is dat Gabriël ook een andere plas heeft en zijn urine ook feller ruikt. Als Gabriël plast, klontert het grit ook niet zo goed...

Geplaatste afbeelding

Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#105 Geplaatst 15 september 2010 - 08:44

Heb hier thuis ook de litter locker en ben er heeeeeeel tevreden van! :d
Het is echt wel een goede uitvinding (vooral als je op een appartement woont).
Ik maak de litterlocker elke week "leeg" en het verrast telkens wel hoe zwaar het zakje is, nu heb ik wel twee katers...
En ja des te meer katten, des te meer.... :goofy: