Spring naar inhoud

- - - - -

Natural Cat

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 12:25

Hallo allemaal,

ik ben juist te weten gekomen dat één van onze katten blaasgruis heeft en ik zou graag naar een voer overschakelen dat daar goed voor is.  Ik krijg ook van de dierenarts speciale voeding en een voedingssupplement mee, maar of de voeding op lange termijn goed is en om aan alle katten te geven, daar heb ik mijn twijfels over.

Natuurlijk is het beste rauwvoer en ik ga dit ook geven, maar niet iedereen is hier zo voor te vinden, dus daarom kan ik nog niet volledig overschakelen.

Dit is het voer dat ik gevonden heb in Duitsland, het voer van de DA heb ik nog niet anders zet ik de ingrediënten hier ook wel bij

Ingredients:
Chicken meat meal, Lucerne, Fresh Chicken, Chicken Fat, Linseeds, Salmon oil (fat and oil naturally preserved with mixed tocopherols, Vitamin E), Seaweed, Chicken livers, Taurine, Cranberry, Prebiotics, Minerals, Vitamins.

Omdat er Cranberry bij inzit lijkt het mij wel goed voor blaasproblemen, maar ja of dit werkelijk zo is.  Momenteel geven we porta21 brokken, de orijen hebben we ook gegeven, maar dit aten ze op het laatste nog maar amper.  Dus daarom wil ik dit voer eens proberen.   Er is ook natvoer van, momenteel geven we bozita en daar ben ik niet meer zo tevreden van.

Verdere uitleg van dit voer

Cats and Dogs  thrive on their original, natural diet. Our task of life is to create a recipe which imitates this natural diet of our cats and dogs and combines this authentic nutrition with the benefits of the modern scientific nutrition: the digestibility and bioavailability of our human grade ingredients is optimized by using gentle processing methods to preserve the natural benefits of the ingredients as well as by including an unique complex of nutrients with digestive aids.

80% Chicken
We use Chicken – the source of high digestible protein – because of its delicate taste.

Lucerne
Lucerne has many nutritional benefits and is an excellent source of fiber for proper digestion.

No Grain
Natural Cat is grain-free and gluten-free

Natural Cat facts:
-    80% Chicken
-    95% of the protein is from Chicken
-    digestibility of the animal protein is over 92%
-    provides the Omega 6 and Omega 3 essential fatty acids from animal sources
-    NO low quality by-products
-    NO vegetable proteins like Soy, Gluten, Peas, Beans or potatoes
-    NO grain, NO gluten
-    less than 10% Carbohydrates
-    Lucerne, called „The Father of the Nutrition“, provides natural fiber for digestion
-    Contains chelated minerals which are more easily absorbed by the digestive system
-    CATactive complex: bioactive ingredients like vitamins, chelated minerals and digestive aids (prebiotics) to provide a complete and healthy nutrition for all breeds of cats.
-    NO artificial colorings, flavours or preservatives
-    naturally preserved with Vitamins

Typical analysis:
Protein 50%
Fiber 2%
Calcium : Phosphor 1,45:1
Omega 6  4,45%
Omega 3  1,09%

PER KG: Vitamin A 24.570 IU, Vitamin D3 1.706 IU, Vitamin E (alfa-Tocopherol) 393 IU, Vitamin C 505 mg, Copper (as Copper Bioplex) 11 mg. Antioxidant: mixed tocopherols (Vitamin E). Contains all for cats important vitamins and chelated minerals as well as CATactive Complex with FOS/MOS.

Bewerkt door Marina, 26 april 2010 - 12:26.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 19:39

Het hoofdbestanddeel is kip, dus lijkt me zeker kwalitatief ook een goed voer. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 14:57

Dank je wel Peggy, ik denk dat ik het één van de dagen ga bestellen.  Hopelijk lusten de katten het :pray: en reageren ze er ook goed op.
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:06

Marina zei:

het voer van de DA heb ik nog niet anders zet ik de ingrediënten hier ook wel bij

Ik heb het voer ( Eukanuba Urinary Struvite) inmiddels, dit is de ingrediëntenlijst

Ruw eiwit: 33 %, Ruw vet: 16,5 % , Omega - 6 vetzuren: 3,0 %, Omega- 3 vetzuren: 0,40 %, Ruwe as: 6,0%, Ruwe celstof: 1,8%, Vocht: 8,0 %, Calcium: 1,00%, Fosfor: 0,90 %, Kalium: 0,85 %, Natrium: 0,45 %, Magnesium: 0,095%, Chlorden: 0,90 %, Zwavel: 0.32 %, Toevoegingen per kg: Vitamine A: 26.500IE, Vitamine D3 : 1.000IE (a-tocopherol): 65 mg, Kopersulfaat, pentahydraat: 20 mg
Geen conserveringsmiddelen, kleur- en smaakstoffen toegevoegd:

Ingrediënten: Kip, maïsgries, kippenlever, vismeel, rijstmeel, gedroogde hele eieren, kippenvet, bietenpulp, gehydroliseerd kippeneiwit, kaliumchloride, DL-methionine, biergist, natriumchloride.  Bevat door de EG toegestane antioxidant

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:10

Marina zei:

Ik heb het voer ( Eukanuba Urinary Struvite) inmiddels, dit is de ingrediëntenlijst

Ruw eiwit: 33 %, Ruw vet: 16,5 % , Omega - 6 vetzuren: 3,0 %, Omega- 3 vetzuren: 0,40 %, Ruwe as: 6,0%, Ruwe celstof: 1,8%, Vocht: 8,0 %, Calcium: 1,00%, Fosfor: 0,90 %, Kalium: 0,85 %, Natrium: 0,45 %, Magnesium: 0,095%, Chlorden: 0,90 %, Zwavel: 0.32 %, Toevoegingen per kg: Vitamine A: 26.500IE, Vitamine D3 : 1.000IE (a-tocopherol): 65 mg, Kopersulfaat, pentahydraat: 20 mg
Geen conserveringsmiddelen, kleur- en smaakstoffen toegevoegd:
Ingrediënten: Kip, maïsgries, kippenlever, vismeel, rijstmeel, gedroogde hele eieren, kippenvet, bietenpulp, gehydroliseerd kippeneiwit, kaliumchloride, DL-methionine, biergist, natriumchloride. Bevat door de EG toegestane antioxidant

:ha

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:23

Ik praat hier nu vanuit mijn caviakennis. :)
Bij cavia's is het zo dat je moet opletten met de verhouding calcium-fosfor en te hoge calciumwaardes, om niersteentjes en blaassteentjes helpen te voorkomen. Ik zie dat er in Natural Cat luzerne zit. Dat is dus alfalfa, en daar zit nogal wat calcium in.
Nogmaals, ik weet niet of dit op dezelfde manier werkt bij katten. Maar misschien is het het onderzoeken waard. ;)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:58

tja, dat is natuurlijk niet zo goed en het dieetvoer daar ben ik ook niet zo voor, wou enkel natuurlijke voeding geven, nu ben ik dit wel tijdelijk aan de kat met blaasgruis aan het geven, maar het is de bedoeling dat ze binnenkort weer allemaal hetzelfde gaan eten.

Momenteel geven we porta21 holistic brokjes en bozita natvoer, ik dacht dat de active cat wel beter was dan de porta,

Ester, wat vind jij van active cat, dus niet van de dieetvoeding, daar kan ik al genoeg uit uitmaken ;)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 16:32

Je bedoelt het voer uit jouw 1e bericht in dit topic? Zo van de ingrediëntenlijst ziet het er netjes uit voor een brok!

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#9 Geplaatst 02 mei 2010 - 16:55

:)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 02 mei 2010 - 23:57

dank je Ester, ik bedoelde idd het voer uit mijn eerste bericht ;) .
Ik heb het zojuist besteld, in combinatie met een goed natvoer en rauwvoer hoop ik dat ze na de behandeling tegen blaasgruis het hier ook goed op gaat doen.
Voor de andere katten, waaronder eentje met een zeer gevoelige spijsvertering, is het in ieder geval wel goed voer.

Bewerkt door Marina, 02 mei 2010 - 23:58.

Geplaatste afbeelding