Spring naar inhoud

- - - - -

kittens of niet?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 14:53

hallo
mijn poes (birmaan) moet normaal bevallen nu donderdag... is dan 63 dagen zwanger, maar mijn vraag is , is ze dat wel? ze is een heel klein beetje verzwaard, maar er beweegt niets, normaal zou je de kittens moeten zien bewegen toch? ik vraag me af zou het kunnen dat zij schijnzwanger is? ze is nog niet krols geweest na laatste dekking... vind het wel raar, is eerste keer dat ik deze kat laat dekken, dus weet ik niet wat ik moet ... kan iemand mij helpen?
mvg

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 15:00

Ben je helemaal niet bij de dierenarts geweest dan?? Die kan dat onmiddellijk zien hoor indien je kat zwanger is! Ik vind het ook wel raar dat je geen kittens voelt bewegen, dat zou zéker moeten.............

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 16:26

Het kan zijn dat het er maar ééntje is,dan voel je ook niks bewegen (of je moet er echt lange tijd naar op zoek zijn).Heeft ze roze tepels?Schijnzwanger houden ze zo lang niet vol en omdat ze niet meer krols geworden is denk ik toch dat ze zwanger is.Als het er maar ééntje is zou ze ook wel eens flink over tijd kunnen gaan.
Dierenartsen kunnen het ook maar zeker weten als je een echo of foto laat nemen,geeft weer stress die niet nodig is op 63 dagen.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 16:41

laat een foto maken kan je het direkt zien. een foto maken is niet schadelijk als de moeder 7 weken zwanger is of langer...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 16:43

ik zou het wel niet ongelooflijk verantwoord vinden moest je nog niet bij de dierenarts geweest zijn, gelijk je zegt is het de eerste keer dat deze poes zwanger is (of misschien zou zijn) en elke poes is anders, een dierenarts kan je poes dan goed onderzoeken en tips geven over de aanstaande bevalling. Moest je nog niet bij de dierenarts geweest zijn, dan zou ik je toch aanraden om dit zo snel mogelijk te doen. Een schijnzwangerschap is ongezond voor je kat, en iets dat zeer snel kan terugkomen, éénmaal ze schijnwanger zijn geweest.

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#6 Geplaatst 28 april 2010 - 08:57

de dierenarts is hier geweest en wist ook niet of ze zwanger was, hij was duidelijk nog boos omdat ik mijn poes toch heb laten dekken tegen beter weten in... hij zei dat dit te vroeg was omdat ik moet wachten tot ze meer dan 2 jaar is en poes is 1,5 jaar... en hij heeft totaal geen ervaring met raskatten en helpt mij eigenlijk duidelijk niet en om zomaar naar een andere dierenarts te gaan vind ik ook niet makkelijk. welke is goed en welke niet? ik ben deze al jaren gewoon voor mijn andere straatkatten...
ik zal dan ook gaan voor een echo vanaf ik kan, waarschijnlijk zal dat morgen zijn, want moet vandaag met schoonouders naar ziekenhuis.

zij heeft wel van dierenarts haar jaarlijkse inenting gekregen eind maart en ik las daarstraks dat je dit beter niet geeft als ze zwanger is, is dat zo?
begin twijfelen aan alles ....... :(

Bewerkt door borduurpoes, 28 april 2010 - 09:00.

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#7 Geplaatst 28 april 2010 - 08:59

dank voor jullie reacties!

Bewerkt door borduurpoes, 28 april 2010 - 09:00.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 02:18

Nee geen entingen geven tijdens de zwangerschap.Weet je nu al meer ondertussen?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:08

bij een echo zie je niet altijd wat foto is duidelijker zie je skeletjes zitten... maar dag 63 is al voorbij toch?

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#10 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:18

Wij kochten 2 jaar geleden een herplaats poes die net 12 week daarvoor kittens had gekregen. Toen ze een week of 4 bij ons was vonden wij dat haar buikje wel dik werd, wij dachten in eerste instantie dat ze misschien een baarmoederontsteking of iets anders had want ze werd heel sloom.  We  zijn naar de DA geweest om haar te laten onderzoeken. En wat bleek, ze was zwanger en de foto wees 5 kittens uit. Lekker fout want we hebben 6 kittens toen gekregen.
Ik zelf zou toch voor de zekerheid dan een foto laten nemen :-k weet je het ook bijna zeker

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:19

Sarah en Erik zei:

ik zou het wel niet ongelooflijk verantwoord vinden moest je nog niet bij de dierenarts geweest zijn, gelijk je zegt is het de eerste keer dat deze poes zwanger is (of misschien zou zijn)

He gelukkig ik ben ook onverantwoord bezig! Bij mij zijn er ook wel eens meiden een 1e keer zwanger, waarvoor moet je naar een d.a.????
Bevestigen ze is zwanger, tja kan ik ook zien, met 3 weken komen de tepels duidelijker zichtbaar.
Controleren dat alles goed gaat???
Why?? Zolang een poes zich goed voelt, dan moet je haar geen onnodig extra stress aandoen............
Zwangerschapscontrole???
De meeste d.a. hebben geen flauw benul van zwangerschap e.d. en staan het liefst al heel snel met hun scalpel klaar.

en elke poes is anders, een dierenarts kan je poes dan goed onderzoeken en tips geven over de aanstaande bevalling. Moest je nog niet bij de dierenarts geweest zijn, dan zou ik je toch aanraden om dit zo snel mogelijk te doen. Een schijnzwangerschap is ongezond voor je kat, en iets dat zeer snel kan terugkomen, éénmaal ze schijnwanger zijn geweest.

Ja absoluut heel ongezond.................. :trance: Haar krolsheid blijft gelukkig wat langer uit. En nee het hoeft absoluut niet continue terug te komen.
Hoeveel nesten heb je zelf al gehad??????

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:20

Laten enten terwijl de poes gedekt is, is in zijn geheel niet slim.
Hoe staat het met haar tepels, zijn deze groot????

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#13 Geplaatst 03 mei 2010 - 18:50

hei,
wou jullie ff laten weten dat stitch dus wel degelijk zwanger was. ze is vandaag bevallen van 1 kitten, maar is doodgeboren wegens stuitligging.. :cry: dierenarts was erbij gekomen, maar was te laat, hij heeft het kitten eruit 'getrokken'... maar kon niet meer baten, ik voel me heel kwaad en heel verdrietig. stitch doet niet anders dan wenen ... had dierenarts dan toch gelijk dat het te vroeg was voor haar, dat ze toch minstens 2 jaar moest zijn om haar te laten dekken?
wou het ff laten weten.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 03 mei 2010 - 18:59

Neen hoor, aan anderhalf jaar zijn ze er helemaal klaar voor.
Dit is gewoon brute pech !!
Zeer spijtig dat het zo gelopen is.
Maar helaas, fokken is niet zo simpel en zoiets hoort er gewoon bij.
Een ervaren fokker kan met een stuitligging goed overweg en verliest geen kitten daardoor, het is een kwestie van snel handelen.
Tegen dat een dierenarts er is, ben je gewoon te laat.
Zonde...veel sterkte met dit verlies !!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 03 mei 2010 - 19:02

Arme poes :( wat jammer van het kittentje!

Geplaatste afbeelding