Spring naar inhoud

- - - - -

Reacties op dit forum

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 15:41

Er moet me toch even iets van het hart...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met forums... sinds een paar weken ben ik hier wel dagelijks (veel te veel) aan het snuisteren en reageer en vraag ik ook wel regelmatig.. (verslavend vrees ik... :) )
Regelmatig merk ik dat mensen zich wel heel snel aangevallen voelen...
Toegegeven, soms zijn er wel vrij bitsige reacties... MAAR soms lees ik ook een reactie van iemand die zich aangevallen voelt door iemand die iets met de beste bedoelingen schrijft... Een schriftelijke uitleg kan zo verkeerd geïnterpreteerd worden, daar ben ik het mee eens, maar soms denk ik "amai, die reageert nu wel heel heftig en verdedigend op iets wat heel goed bedoeld was"...
De meeste mensen hier hebben één ding voor ogen: het welzijn van de dieren... En meestal geven mensen hun mening in functie van het dier... zonder de mens erachter te willen "aanvallen"...
Misschien een beetje vriendelijker naar elkaar toe zijn, het leven is soms al zo donker... :oops:

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 16:10

Je hebt helemaal gelijk.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 16:44

Daarom vind ik die smilies zo handig, het geeft een beetje de intonatie aan van je berichtje en hoe je t dan ook moet opvatten.

Guest_Florisje_*
Guest_Florisje_*

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 16:46

Ja, je hebt gelijk... het gaat er soms hevig aan toe.
Ik hou me beetje op de achtergrond in zo'n discussie's, ben geen kenner, dusja :)
Ik kijk gewoon graag mooie foto'kes :LOL:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 16:52

Alles hangt af van de manier waarop iemand iets schrijft.... en er wordt soms wel te veel aangevallen speciaal als er iets NIET in het kader past van sommigen.. persoonlijk vind ik het erg dat sommige mensen geen reacties of iets durven te schrijven voor bepaalde negatieve reacties te krijgen. :louche:

Misschien zit ik al veel te lang op dit forum en zie daardoor teveel de mentaliteit hier veranderen. :(

wat denk je dat je voor reacties zou krijgen moest je posten dat je een nestje wil van je eigen poes? of dat je kittens wil aanbieden die geen raskittens zijn? of dat je een poes wegdoet voor bepaalde redenen?of je poes eens vrij buiten laat lopen ??? positieve??? nee hoor dan wordt je wel degelijk direkt aangevallen.

Bewerkt door miranda, 26 april 2010 - 17:19.

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#6 Geplaatst 26 april 2010 - 18:06

Goh, dat vond ik juist heel erg meevallen hier? Ik heb op een ander forum gezeten, toen we aan het zoeken waren naar een coon cattery en daar was de toon zó negatief soms en zo fel naar elkaar, dat ik er afscheid heb genomen. Het viel me hier juist op dat er vaak respect is voor elkaars mening. Er wordt dan wel gezegd dat men het er niet mee eens is, maar ik vind niet dat er duidelijk persoonlijk aangevallen wordt.
Neem  het topic over het meisje die een kitten wil hebben, waarvan alle vorige katten op de snelweg zijn overreden. Er komen een boel reacties met "dat zou ik niet doen" of "ik ben er geen voorstander van", maar ik lees er toch ook uit dat het haar keus is.

Maar goed, misschien ben ik het dan wel heel erg slechter gewend op dat andere forum. O:)

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#7 Geplaatst 26 april 2010 - 18:15

Ik ben zelf een ouwehoer en mag graag een "grappige" opmerking maken. Dit kan soms verkeerd overkomen. Ik wil niemand beledigen maar ik kan soms bot uit de hoek komen terwijl dit grappig bedoeld is. Misschien hebben meer mensen er last van maar het is soms lastig balanceren tussen luchtig en scherp.

Ik doe m'n best dat beloof ik :) :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 26 april 2010 - 18:20

Het is inderdaad zo dat iets schriftelijk vaak nogal harder aankomt dan we bedoelen, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit forum nog heel goed meevalt.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 26 april 2010 - 18:30

Eerlijk gezegd vind ik ook dat het er hier best respectvol aan toe gaat ^^
Op andere fora waar ik was ging er er wel anders aan toe...

Onze kat Tijsje loopt thuis al haar hele leven buiten, heb er hier nooit kritiek op gekregen.  Ik vind wel dat je rekening moet houden met de omgeving waar je woont.
Thuis wonen we in een woonwijk met heel weinig verkeer en achter de wijk is er een groot park, logisch dus dat ze vrij buiten mag.
Toulouse woont echter bij mij in gent, aan een vrij drukke straat waar ze altijd te snel rijden.  Logisch gevolg is dat Toulouse niet vrij buiten mag :oops:
2 verantwoorde keuzes denk ik zo ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 18:59

je hebt gelijk..

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 20:36

Verantwoordelijk of niet ik HEB jouw keuze te respecteren vind ik. Ik hoef het er niet mee eens te zijn. Maar dat geeft mij niet het recht om bijv. Aldhissla te beledigen (Ik vind je keuzes oké hoor. Gebruik je even als voorbeeld ;) ).

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 20:42

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel wensen..
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 26 april 2010 - 21:01

Wim1979 zei:

Verantwoordelijk of niet ik HEB jouw keuze te respecteren vind ik. Ik hoef het er niet mee eens te zijn. Maar dat geeft mij niet het recht om bijv. Aldhissla te beledigen (Ik vind je keuzes oké hoor. Gebruik je even als voorbeeld ;) ).

hiermee ben ik het ook volledig eens..

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 26 april 2010 - 21:02

De toon op dit forum lijkt mij overwegend positief te zijn. Soms is dat negatief. Maar dat komt dan bijvoorbeeld omdat iemand te hard reageert. Dat kan gebeuren, en ik heb er geen problemen mee. Zolang het niet uit de hand loopt. Gelukkig wordt er hier wel in tussen gekomen door de andere leden. Het zou hier anders een gekkenhuis zijn met weinig leden. En wie moet je dan verslaafd maken aan de KS? :twisted:

Bewerkt door Tinne, 26 april 2010 - 21:03.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 26 april 2010 - 21:10

Bwa dat valt best mee vind ik. Soms botst dat is, maar dat is toch normaal. Verschillende meningen etc...? Anders zou het maar een saai boeltje zijn als iedereen dezelfde mening zou hebben! Ik vind t hier leuk! :thumb:

Maar uiteraard kan soms iets slecht geïnterpreteerd worden, of iemand die zijn mening sterk formuleerd. Maar ja, gewoon even proberen 'door te kijken', eens goed zuchten en niks van aantrekken ;) Dan blijft het leuk! Als iedereen op iedereen zou vliegen :trance: dan is het echt niet meer gezellig. Hier is er een goede balans! :)