Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe leer je het blazen af.

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 15:58

Hey,

Als je bij grietje iets doet dat ze niet zo fijn vind (ook al doet ze iets heel verkeerd) dan kan het zijn dat ze ineens begint te blazen.  

Hoe leer je dat af?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 16:26

iets wat in de genen van een dier zit als het niet prettig vinden kan je niet afleren. als de poes het niet fijn vind tja liever niet doen. ze kunnen het je niet vertellen wat ze wel of niet fijn vinden behalve op deze manieren ;)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 16:50

waarom zou ze het moeten afleren? Ze mag toch op haar manier duidelijk maken wat ze wel of niet graag heeft? ;) Jij toont het toch ook als je kwaad bent op je vriend of moeder?

Volgens mij valt het ook niet af te leren, het zit nu eenmaal in de kat zelf...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 19:37

Blazen is nu eenmaal een eigenschap van een poes, het is hun manier om aan te tonen dat ze iets niet leuk vinden. Het is natuurlijk gedrag en dat kan je niet afleren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 19:40

Ik heb hier ook zo ééntje rondlopen. Grommen, blazen en als hij het daarmee niet haalt, durft hij wel eens bijten (bij het kammen dus vooral). Ik negeer dat gedrag of ofwel zeg ik foei, maar ik doe gewoon verder waarmee ik bezig was; Hij mag boos zijn zoveel hij wil, maar als het zo moet dan moet het zo. Als hij blaast of gromt en hij heeft er reden toe, zeg ik er helemaal niets op (vb. als Melvin hem uitdaagt :x )
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#6 Geplaatst 28 april 2010 - 21:05

ik vind dat wel grappig als hij dat doet :) dat is zijn karakterke :)