Spring naar inhoud

- - - - -

Recept bananenchips?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 17:43

Heeft iemand een recept om zelf bananenchips te maken? Wel op de gezonde manier, dus niet frituren ofzo.

Het zou leuk zijn om het eens zelf te kunnen maken maar ik heb nog geen recept gevonden dat werkt. Tot nu toe mislukt de chips dus...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 18:02

Geen idee hoe ik eraan moet beginnen :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 18:50

ja ik heb dat ooit gedaan maar het is me niet gelukt
ik eet het ook graag , ik had ze heel dun gesneden ( geraspt) en dan in de oven laten ' drogen'

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 18:56

Appelchips kan je inderdaad maken op deze manier. Schillen, in plakjes snijden en laten drogen in de oven. Op 100 graden. Echt lekker!

Nu nog vinden hoe ik bananenchips kan maken :d

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 19:24

das keilang geleden dat ik nog appelchips gegeten heb.. Zijn deze nog ergens te koop?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 april 2010 - 19:25

Goh dat zou ik niet weten. Ik maak ze liever zelf. En dat is even lekker als die uit de winkel (denk ik toch).

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 26 april 2010 - 19:30

Tinne zei:

Appelchips kan je inderdaad maken op deze manier. Schillen, in plakjes snijden en laten drogen in de oven. Op 100 graden. Echt lekker!

Nu nog vinden hoe ik bananenchips kan maken :d
hoe dun maak je de plakjes?

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#8 Geplaatst 26 april 2010 - 19:45

En hoe lang moet het in de oven?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 april 2010 - 19:47

Even denken, ik denk zo'n 3 mm dik. Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen. Even de uitleg:

1) Neem 1 of meer harde appels (bv: pink lady). Mijn voorkeur gaat uit naar zoete appels. Je kan ook zure gebruiken, maar dan heb je zure chips. Niet iedereen lust dit.
2) Verwarm de over voor op 100 graden.
3) Schil de appels en verwijder het klokhuis.
4) Snijd ze in plakjes.
5) Neem een bakplaat, leg er bakpapier op en schik nu de appelschijfjes er op. Probeer ze niet op elkaar te leggen (ze hangen dan aan elkaar eens ze gedroogd zijn).
6) Laat ze 1,5 à 2 uur in de oven.
7) Zet nu de oven uit en laat de chips er in. Terwijl de oven afkoelt, worden de schijfjes verder krokant.
8) Wanneer de schijfjes lekker krokant zijn, zijn ze ook afgekoeld, dus klaar om te eten.

Smakelijk!

Tip: degenen die graag kaneel lusten kunnen ook wat kaneel over de plakjes strooien alvorens ze in de oven te steken. Overdrijf niet. Te veel kaneel doet de smaak van de appel geen goed.

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 19:52

Oh, moet dat zo lang in de oven. Had ik niet gedacht. :ha Ik ga het binnenkort eens testen. Eerst nog appels kopen. En voor die bananenchips ben ik ook benieuwd naar een goed recept.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 19:55

Tip: begin aan de chips tegen de avond. Dan kan je ze gewoon 's nachts in de oven laten terwijl hij afkoelt en 's ochtends ineens in een doosje steken. Op deze manier moet je niet heel de dag wachten op de chips maar kan je er meteen aan beginnen wanneer je wakker bent :x

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 20:13

Dat is wel een leuk recept. Daar ga ik mij deze week eens aanzetten seh.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 27 april 2010 - 13:13

How To Dry Bananas (Banana Chips) : TipNut.com

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#14 Geplaatst 27 april 2010 - 16:22

Ik zal eens aan m'n schoonzus vragen hoe zij die maakt. Ze heeft een bedrijfje in Suriname waar ze Bananehips en Casavechips maakt. Als ze daar zijn moeten we die eten dat ze aan ons oren uitvliegen en dan krijgen we nog een koffer mee ook. :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 april 2010 - 18:17

Smitten Kitten zei:

Deze had ik nog niet gevonden. Ga ik eens proberen als ik naar de winkel ben geweest. Momenteel heb ik niets nodig en ik ga niet naar de winkel enkel om bananen :LOL:

peterwalker zei:

Ik zal eens aan m'n schoonzus vragen hoe zij die maakt. Ze heeft een bedrijfje in Suriname waar ze Bananehips en Casavechips maakt. Als ze daar zijn moeten we die eten dat ze aan ons oren uitvliegen en dan krijgen we nog een koffer mee ook. :LOL:

Ik ben benieuwd!