Spring naar inhoud

- - - - -

Recept bananenchips?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 28 april 2010 - 12:13

Tinne zei:

Deze had ik nog niet gevonden. Ga ik eens proberen als ik naar de winkel ben geweest. Momenteel heb ik niets nodig en ik ga niet naar de winkel enkel om bananen :LOL:

Ik ben benieuwd!

Zelf denk ik dat de truc mss is om eens te experimenteren met verschillende soorten bananen (bakbananen, bananen die zetmeelrijk zijn, gewone bananen) of een soort van suikersiroopje te maken (met een heel klein beetje maisolie door) en de bananenschijfjes daar lichtjes mee insmeren. Maar is puur speculatie van mijn kant hoor ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 april 2010 - 12:13.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#17 Geplaatst 28 april 2010 - 18:55

Je moet bakove banaan gebruiken. Dat zijn dikke groene bananan. die vind je bij Sun wah of in brussel in de matonge wijk. De Bananen van chiqiuta zijn niet geschikt daarvoor. De bakove is een banaan waar je soep kan vanmaken en bakken.
Snij de banaan in dunne schijfjes  heel dun je moet ze kunnen wegblazen.
Ze laten drogen in een oven kan lukken maar het is beter dat je ze bakt in olijf olie of frietuur olie om ze krokant te maken. In de oven kanje het best doen s'avonds wand ze moeten er heel lang in blijven om ze optimaal te drogen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 28 april 2010 - 18:58

Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat er zo'n winkel te vinden is in Antwerpen (kom er dan ook niet vaak). Ik denk dat ik daar toch eens van die bananen ga halen.