Spring naar inhoud

- - - - -

vuil van de kattenbak aan de pootjes

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Florisje_*
Guest_Florisje_*

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 19:59

Is het normaal dat we af en toe wel eens korreltjes en grote stukjes brokjes zien liggen op onze meubels? We hebben van die heel kleine steentjes die samenklitten bij urine. We hebben meubels van hout en zien soms toch wel vlekjes. Is dit normaal? Zijn er nog die dit meemaken?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 20:03

Ja, hier gebeurt het ook hoor dat we korreltjes vinden op de meubels. Soms blijven de korreltjes wat langer tussen hun kussentjes steken denk ik en dan nemen ze het wat verder mee.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 20:04

Ja hoor, dat gebeurd hier ook wel eens
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 20:05

ja wij hebben dat ook wel hier, de vloer is wel het ergste van al....Soms blijft er wel eens wat aan de pootjes plakken en dat sleuren ze dan een eindje verder mee of springen ergens op....Als jet mij vraagt helemaal normaal dus. We hebben ook kleine klontervormende korreltjes van kattenbakvulling en tis net ook omdat die zo klein en licht zijn dat die makkelijk eens kunnen mee reizen door het interieur.
Niet veel aan te doen denk ik ....

groetjes

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 20:07

Ja hier ook fijne steentjes en die reizen ook wel eens mee.

Guest_San_*
Guest_San_*

#6 Geplaatst 26 april 2010 - 20:11

yepyep! Herkenbaar! :d Wij hebben donkerbruine meubels en moeten bijna elke dag stof afdoen omdat er stofpootjes uit de kattenbak op de salontafel staan..

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 26 april 2010 - 20:11

ik heb hier voor de kattenbak een rubberen matje liggen met kleine stoppeltjes op. en dit houdt echt zeer veel korrels tegen :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 april 2010 - 20:22

Op de grond aan de kattenbak zelf, maar op meubels nog niet echt... Wel op de zetel, omdat de kattebak ernaast staat en dan springt ze meestal direct daarop hé. Maar elders in het huis geen korreltje te vinden!

Guest_Florisje_*
Guest_Florisje_*

#9 Geplaatst 26 april 2010 - 20:30

Ok, bedankt voor jullie reacties! :)
Misschien ook eens een matje ervoor leggen dan... het is toch niet zo smakelijk dat hun restjes overal int huis te vinden zijn :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 april 2010 - 20:30

Vooral op de vloer in de buurt van de kattenbak moet ik bijna elke dag stofzuigen. Soms vind ik ook steentjes op de vensterbank of de krabpaal... plaatsen waar ze veel liggen. Het blijft in de vacht of pootjes hangen. Ik heb al verschillende vullingen geprobeerd en het blijft hoor :d

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 april 2010 - 20:31

Yup hier ook jammer genoeg :( ik heb er al aan gedacht om de gang volledig vol te leggen met kattenbakmatjes (meestal springen ze er ook veel liever over), maar dat is ook geen zicht he :louche:

Bewerkt door Spanishke, 26 april 2010 - 20:31.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 26 april 2010 - 21:17

Yep, hier wordt elke dag de stofzuiger boven gehaald. :)

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 april 2010 - 21:21

Ja dat komt hier ook wel voor.  
Op de kasten niet echt omdat ze daar (momenteel) niet echt opkomen.
Maar op de zetel, ... komt dat ook wel voor.
Dus stofzuigen is hier ook dagelijkse kost.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 april 2010 - 16:31

Echt last heb ik daar niet van. Ze gaan wel nu terug vaak in onze moestuin :) . Ik heb zo'n badkamermat (voldoende groot) voor hun kattenbak liggen. Dit vangt zeer veel korrels op. Het valt dan tussen die mini gaatjes van die mat.

Guest_leske.j_*
Guest_leske.j_*

#15 Geplaatst 29 april 2010 - 18:59

Zo een matje speciaal voor de kattenbak is ideaal dan kuisen ze daar nog eens extra hun pootjes aan af en vindt je bijna geen korrels meer.