Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom een kat?

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp

Poll: Waarom een kat? (97 leden hebben gestemd)

Waarom een kat?

1. Hun uiterlijk spreekt me aan. (1 stemmen [1.03%])

Percentage van stemmen: 1.03%

2. Ze hebben zo'n leuk gedrag. (6 stemmen [6.19%])

Percentage van stemmen: 6.19%

3. Je moet ze niet uitlaten, ze laten zichzelf wel uit. (1 stemmen [1.03%])

Percentage van stemmen: 1.03%

4. Ze zijn proper op zichzelf. (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

5. Ik zie ze graag spelen. (2 stemmen [2.06%])

Percentage van stemmen: 2.06%

6. Gestemd Een combinatie van bovenstaande mogelijkheden. (73 stemmen [75.26%])

Percentage van stemmen: 75.26%

7. Andere, namelijk:... (14 stemmen [14.43%])

Percentage van stemmen: 14.43%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 20:40

De titel zegt het al. Waarom een kat? Wat maakt dit dier zo speciaal?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 20:47

Voor mij is de kat gewoon het mooiste liefste dier op aarde :dance: Ze komen bij je wanneer zij dat willen , een beetje eigenwijs en doen vaak dingen waar je van denkt hoe komen ze erbij gewoon geweldig :duim:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 20:53

Ik geef toe dat ik het vroeger meer voor honden had. Maar naarmate ik de kat van mijn vriend, Rambo, beter leerde kennen, ben ik hem steeds meer gaan waarderen. En dan is Snoes erbij gekomen :heart:

Ik vind het geweldige dieren, die poezen. Ze mauwen om hun zin te krijgen, maken grappige geluidjes tijdens het spelen/flodderen, maken gekke sprongen, proberen iets lekkers uit je bord te vissen terwijl je aan het eten bent, zijn met het eten weg als je het binnen bereik laat staan, verstoppen zich, kruipen en springen overal onder en op,...

Bewerkt door Tinne, 26 april 2010 - 20:53.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 22:31

wij hebben altijd honden gehad maar ik zag katten ook graag... tot men dochter begon te zagen dat ze graag een katje ou hebben dus werd dit hond en kat ... toen kwam er eentje zichzelf aanmelden ons grijze muis waar ik stikkeverzot op ben ... dus werd het één hond en twee poezels.
ik hou van beiden hun karakter het zijn heel lieve en brave poezels.
beiden hun uiterlijk zie ik heel graag.... maar ze hebben ook een zacht karakter.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 22:44

Ik ben opgegroeid tss de katten, dus ik vind ze gewoon zalig. Ze zijn eigenwijs, lief, aanhankelijk (alé de meesten toch) ze voelen aan als je je niet goed voelt, en ze zijn rustgevend. Ze durven al eens iets uitsteken of iets stuk maken maar als je dan naar dat lieve snoetje kijkt kan ik nooit lang boos zijn. :)
We hebben ook een hondje en dat gaat heel goed samen.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#6 Geplaatst 26 april 2010 - 22:45

Omdat ze eigenwijs zijn passen ze hier perfect :x :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 26 april 2010 - 22:47

Ik denk dat ik een kat wilde toen ik 3 was ofzo. Ik heb maar 3 jaar moeten zagen :ha

Ik vind katten gewon het einde van de wereld. Honden zijn naar mijn zin iets te afhankelijk van de mens. Katten zijn hun eigen baas, al kunnen ze wel helemaal aan je verslingerd zijn ;)

Eigenlijk eerder. Waarom zou je nou geen kat nemen?! :ha

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 april 2010 - 14:18

Ik hou van katten voor hun eigenwijze en lieve karakter. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet moet lachen met hun leuke streken, ze kunnen zo fantastisch spelen en knuffelen en aandacht vragen en.... :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 27 april 2010 - 15:03

Ze zijn lief en eigenwijs.  Ze voelen je goed aan.  Ze doen je lachen.
Knuffel-aaibaarheidsfactor 10 !

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#10 Geplaatst 27 april 2010 - 15:33

vooral dat eigen willetje spreekt me zo aan...
vb.
gisteren ben ik aan het knuffelen met mama sprokkel en de kittens, ik let er altijd op dat mama minstens even veel knuffies krijgt als de kleintjes, (moeke poes is in de jaloerse fase van het ouderschap :louche: )
Plotseling moet moe-poes gedacht hebben dat het wel welletjes was geweest met da geknuffel, ze loopt een meter van mij weg, en zet haar zo echt héél demonstratief met haar kont naar mij gericht... :twisted:
ik nog haar naam roepen, en kom lieveke, kom sprokkie, kom schatteke?????????
mocht allemaal niet baten, ze gunde mij gewoon geen blik meer.. :x
dus, ik schuif wat op, zet me naast haar, en streel haar weer, ze bekijkt me zo van....."pfffff.... :louche: "
en verplaatst zich weer :trance:
dan zit er echt niets anders op dan haar even gerust te laten en na 5 min komt ze dan wel zelf weer flossen....maar op die moment.... :love3: :love3: :love3: :love3: :love3:
zo een gedacht dat die beesten hebben!!!!!ZALIG :heart:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 27 april 2010 - 16:01

Tja waarom een kat, hebben jullie even haha..

Ze zijn leuk, lief,aanhankelijk,bazig,spelerig,lollig,lui,leuk,grappig,aandoenelijk en ik kan nog veel meer opnoemen :d :d
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 april 2010 - 21:17

Ik wil al van kleintjes aan een hond, maar mocht nooit van de ouders en nu huren we dus dat is ook niet gewild.

Ik heb eigenlijk al bijna gans mijn leven een kat gehad en ik vind het gewoon hele lieve, snoezige, schattige en mooie wezentjes.

Ze hebben een leuk uiterlijk, leuk karakter, zijn gemakkelijk,...
Ze zijn ideaal als je toch het genot wil van een huisdier, maar geen tijd hebt om uit te laten, geen supergroot huis hebt met tuin, je geen overlast wil bezorgen (in geval van huurwoning),...

Ik vind ze super en zou nooit geen kat(ten) meer kunnen missen. Naast de kat(ten) mogen er wel nog andere bijkomen natuurlijk
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 27 april 2010 - 22:08

Ik mocht vroeger thuis geen huisdieren ,omdat mijn papa ziek was .Nu heb ik al zo een  6 jaar poezels,eerst 1kat ze is overleden in 2006 en dan zijn er twee persjes gekomen in december 2006.
Waarom ze zijn zo speels ,lief ,schattig ,soms boefjes,Lui,zacht,en hebben een eigen willetje :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 april 2010 - 22:16

Ik hou zo van katten omdat ze hun eigen karakter altijd zullen behouden.  Wat je ook probeert, ze zijn wie ze zijn!
Met een hond ga je nar een hondenschool en die kan je (als je dat wilt) zo slaafs maken als je wilt, maar vergeet dat maar bij een kat.  Geen zin om schoot te zitten, dan kan je het vergeten.  Willen ze op het aanrecht springen, dan doen ze gewoon wanneer je niet kijkt... Het zijn lekkere rebellen en aanzien zichzelf als eigenaar en baas van de woning.  Wij mogen blij zijn dat we bij hen mogen wonen.
Dat eigenwijze vind ik juist zo super aan een kat!  KARAKTER en dat heb ik ook dus daarom pas ik beter bij katten dan bij een hond.
Fantastische beesten gewoonweg! :heart: :love3: :love3:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 30 april 2010 - 10:54

PeggyJ zei:

Ik hou van katten voor hun eigenwijze en lieve karakter. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet moet lachen met hun leuke streken, ze kunnen zo fantastisch spelen en knuffelen en aandacht vragen en.... :loveshower: :loveshower: :loveshower:

DAT is het zie!!!! Ik ben verliefd op katten!!!!!!! :loveshower: :loveshower: :loveshower: