Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Miewie wordt mamma !!

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#1 Geplaatst 26 april 2010 - 21:50

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen!
Mijn naam is Yvonne, 23 jaar en woon in Zuid-Limburg
Ik ben een trotse moeder van dochter Hayley, 8 maandjes oud en van poes Miewie, bijna 4 jaar oud en hopelijk heel snel oma van een paar kittens :LOL:
Ik heb al tig sites/forums gelezen en eindelijk hier een gevonden die mij aanspreekt!

Nou hier komt het verhaal:

In de avond/nacht van 25 Februari 2010 is Miewie krols naar buiten weten te glippen. (Ze komt normaal nooit buiten)
Na vele avonden zoeken hadden we de hoop al bijna opgegeven totdat mijn vriend haar toevallig toen ze al 22 dagen weg was over de schutting van de buren zag klimmen.
We hebben toen meteen de achtervolging ingezet, wat moet dat lachwekkend uit hebben gezien hoe onhandig door het enthousiame ik over de schutting heen ging :LOL:
Maar goed mijn baby was gelukkig weer thuis, heel veel afgevallen maar dat kwan er gelukkig ook weer snel bij!
Nou zijn we een paar weken geleden erachtergekomen dat ze zwanger is waar we al ban voor waren aangezien we 7 mei gaan verhuizen en na wat rekenwerk bleek de bevallingsdatum een beetje ongelukkig te zijn..
Er vanuit gaande dat zo op de eerste dag buiten zwanger is geworden gingen we ervan uit dat ze op 30 April moet bevallen (of op een van de 22 daaropvolgende dagen :o )
Gisteren merkte ik al de ze anders deed, ze begon de hond zomaar uit het niets aan te vallen en toen ze bij me lag merkte ik dat ze af en toe kleine beetjes vocht verloor, ben meteen op internet van alles op gaan zoeken en heb alles klaargelegd.
Vanaf vanmiddag is het vocht niet meer helder maar een beetje slijmerig en rood, is dit de slijmprop?
Dit wordt haar en mijn eerste nestje dus er heerst nu vooral een beetje onzekerheid..
Ook vind ik het raar dat ik de kittens tot 2 uur geleden nog niet echt eerder gevoeld heb, dacht wel altijd iets te voelen maar wat..
Nu voel ik duidelijk iets zitten al best ver bij de uitgang om het maar zo te zeggen maar voel niks bewegen, is dit normaal?
Ook is Miewie zich sinds 4 dagen erg vaak aan het wassen waardoor ze kale plekken bij haar achterste en pootjes heeft gelikt, kan dit door de zwangerschap komen?

Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken!!!

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#2 Geplaatst 26 april 2010 - 22:12

Sorry maar geen ervaring met kittens die geboren gaan worden.
Maar er zijn heel wat mensen op dit forum die je verder kunnen helpen hoor.
Succes met de komende bevalling van Miewie.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 26 april 2010 - 22:16

welkom
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#4 Geplaatst 26 april 2010 - 22:23

lenalena170 zei:

Sorry maar geen ervaring met kittens die geboren gaan worden.
Maar er zijn heel wat mensen op dit forum die je verder kunnen helpen hoor.
Succes met de komende bevalling van Miewie.

Dat hoopte ik al! Fijn om alles te lezen hier van mensen die al ervaring hebben want ben best nerveus :oops:

Bewerkt door ~Yvonne~, 26 april 2010 - 22:23.

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#5 Geplaatst 26 april 2010 - 22:24

Ellenita zei:

welkom

Dank je :)

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#6 Geplaatst 27 april 2010 - 00:04

Miewie lijkt ondertussen gewend te zijn aan de doos die ik voor haar heb gemaakt, al gaat ze er alleen in liggen als ik er naast lig..
Ben benieuwd wanneer de weeen beginnen want ze is nu al 26 uur beetjes vocht en rood slijm aan het verliezen..

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 27 april 2010 - 05:58

:flower: :flower: :flower:

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#8 Geplaatst 27 april 2010 - 11:03

Er is nog helemaal niets veranderd, is er misschien iemand die antwoord op mijn vragen heeft?
De kitten die ik tussen haar pootjes voel zitten heb ik nog steeds niet voelen bewegen.. Is dit raar??

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 27 april 2010 - 11:10

Het zou kunnen dat er momenteel geen ervaren fokkers aanwezig zijn! Mss krijg je pas vanavond antwoord omdat vele mensen ook gaan werken overdag ;)

Als je niet zeker van je zaak bent kun je wel altijd eens naar je DA (dierenarts) bellen!

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 27 april 2010 - 12:15

het kan heel goed zijn dat je het kitten niet voelt bewegen, vb als er veel kittens inzitten, hebben ze weinig of geen plaats om te bewegen. het kan natuurlijk ook zijn dat het kitten er dood inzit.zoiets kan je nooit met zekerheid weten. als het kitten inn het geboortekanaal zit, zal hij waarschijnlijk ook niet veel plaats hebben om te bewegen. mss voor zekerheid es langsgaan bij de dierenarts???

heeft ze al persneigingen? als ze duidelijk perst,en er is na vb een uurtje nog steeds geen vordering, dierenarts bellen zou ik zeggen, als het kitten er eventueel dood inzit, kan het zijn dat het niet via de natuurlijke weg kan geboren worden.

hopelijk leeft het kitten, en verloopt alles vlotjes, maar sowieso bij twijfel zou ik toch de dierenarts raadplegen, hij kan de mamapoes dan grondig onderzoeken, want voor alle KS'ers blijft het toch vanop een afstand, en dat is altijd moeilijk hé! veel succes alleszins!
Geplaatste afbeelding

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#11 Geplaatst 27 april 2010 - 12:34

Ze heeft nog geen persneigingen, volgens mij ook nog steeds geen weeen maar weet niet hoe ik dat kan zien.
Denk dat ik dat vanzelf wel zal merken aan het miauwen ofzo!
Ik ga zometeen even de DA bellen..

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 27 april 2010 - 12:35

Heel veel succes met de bevalling.  Zelf heb ik geen ervaring met bevallingen van poezen.  Misschien DA eventjes bellen.

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#13 Geplaatst 27 april 2010 - 13:02

Heb net contact gehad met de DA en ik moest nog even afwachten omdat ze nu waarschijlijk 60 dagen zwager is, als ze al op de eerste dag dat ze buiten was zwager is geworden..
De kale plekken wat ze bij haarzelf likt schijnt ook normaal te zijn, vind het er alleen zo zielig uit zien :(

Guest_~Yvonne~_*
Guest_~Yvonne~_*

#14 Geplaatst 27 april 2010 - 13:16

Pfff.. Ik vind het zo spannend he.. En dan dat wachten, ben normaal al niet echt een geduldig persoon..
Maar goed ik denk dat ik alvast wat kleren en spulletjes in ga pakken op de slaapkamer voor de komende verhuizing, beetje afleiding en ben dan lekker bij haar!

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#15 Geplaatst 27 april 2010 - 13:21

ik kan je niet helpen maar wil je heel veel succes wensen met de bevalling
spannend hoor

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger