Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn hond is ontzettend jaloers

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#1 Geplaatst 28 april 2010 - 08:55

Sinds gisteren heb ik een opvanghondje uit het asiel. Het gaat om een Senior Yorkske. 4 maanden geleden gedumpt aan een bos, geadotpeerd geweest (2 maanden), terug gebracht omwille van een gezwel aan de tepeltjes. Voorbije disndag heeft het een operatie/sterilsatie ondergaan. Dit weekend terug geadopteerd geweest, maar helaas gisteren terug naar asiel gebracht wegens onzindelijkheid! Het beestje wou niet eten, lag te rillen, dus besloot ik om het op te vangen.

Maar mijn eigen hondje, Glorie, 2 jaar oud, is nogal héél hard aan mij gehecht (mishandelde pup geweest, heeft verlatingsangst, kan uit schrik naar vreemden bijten, ed) reageerd héél jaloers naar de opvanger Mollie.

Iemand raad hoe ik dit aanpak, want met honden heb ik op dit gebied géén ervaring ;)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 28 april 2010 - 09:10

ik bel je effe
mss bachbloemen proberen
hoelang blijft hij/?
mr verder ken ik niet veel van honden :hug:

Bewerkt door Ellenita, 28 april 2010 - 09:10.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

crazy_catlady
crazy_catlady
  • 8.755 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 28 april 2010 - 09:46

Voor een groot deel zal dit afwachten worden. Je moet de honden de tijd geven om hun onderlinge rangorde te bepalen. Bach Bloesems erbij kunnen natuurlijk geen kwaad ;) Maar voor de rest zou ik een weekje afwachten. Ze hebben tijd nodig om elkaar te accepteren en uit te maken wie van hen de baas is. Eens ze elk hun plaats kennen zal het normaalgezien wel beter gaan. :)
Geplaatste afbeelding
every meauw massages the heart :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 april 2010 - 10:37

Schrijf je probleem is in een mailtje naar Hilde Quisquater Hilde Quisquater: hond en advies. Ik heb dit ook al enkele keren gedaan omtrent mijn oudste hondje dat dementie kreeg. Ze is rechtuit in haar antwoord, en helpt je echt verder. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#5 Geplaatst 28 april 2010 - 17:45

De honden moeten aan elkaar wennen. je mag ze ook niet zomaar bij elkaar zetten. ze moeten een kans krijgen elkaar eerst te besnuffelen.geleidelijk aan met elkaar kennis maken. Bachbloesem help om ze te kalmeren. Zelf mag je niet zenuwachtig overkomen want honden kunnen heel goed onze lichaamstaal lezen. blijf kalm en doe normaal. Jouw hond is voor jouw nog altijd de nr1 Als je thuis komt moet hij als eerste aandacht krijgen en dan pas het opvang hondje. Zo weet jouw hond dat er niets aan zijn  situatie is veranderd. Ga niet over reageren, blijf gewoon jezelf en vooral kalm. Ook het bijten naar vreemden kan hij afleren. Laatst was een programma op national geografic over de Dogwhisperer met Cesar Milan. waar het zelfde probleem werd behandeld en dat is nu de man waar ik mijn opleiding gevolgd heb. Met eenvoudige middelen maar doeltreffend.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 01 mei 2010 - 09:13

Het gaat na 3 dagen al wat beter tussen mijn hondje Glorie en het opvangertje Mollie :d :) !

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#7 Geplaatst 01 mei 2010 - 09:14

:thumb: :thumb: :thumb:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 01 mei 2010 - 09:20

he tof om te horen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:24

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#10 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:07

We zijn 1 maand verder en het gaat uitstekend tussen Glorie en Mollie. Glorie haar jaloersheid is over!

Ondertussentijds is er ook besloten dat Mollie hier blijft wonen :) Het is een echt schatje, dat héél wat meegemaakt heeft in haar leventje.
Aaien en aandacht ed kende ze niet, nu komt ze al echt om een aai vragen ;) Merk ook als je ze wil aaien als ze op de grond staat, dan krimpt ze in elkaar!
In de tuin heeft ze ook schrik, maar dit komt stilaan wél goed! En wandelen, dat wil ze doen, maar enkel zonder leiband!

Het positieve aan dit héle verhaal, is dat mijn huidig hondje Glorie geleerd heeft dat zij er niet alleen is. Ook wil ze nu droogvoer eten, waar daarvoor helemaal géén sprake van was!

Mollie, op haar toegeeigend plaatsje in de zetel!
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Glorie, uitgeteld na een lange wandeling...
Geplaatste afbeelding

Glorie die denkt dat ze kat is :d
Geplaatste afbeelding

Mollie in de tuin...
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:53

Geplaatste afbeelding

lenalena170
lenalena170
  • 1.151 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 26 mei 2010 - 17:20

Wat fijn dat Mollie een goed leventje bij jou heeft het arme prutske.

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#13 Geplaatst 26 mei 2010 - 18:11

Fijn te horen dat het goed gaat.  :thumb: :thumb:

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 26 mei 2010 - 18:15

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#15 Geplaatst 26 mei 2010 - 18:16

:duim: :duim: super dat het nog een mooi leven bij u krijgt.