Spring naar inhoud

- - - - -

goede asielen??

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 28 april 2010 - 11:31

Ik woon in Geel. Weten jullie soms assielen in de omgeving (mag de wijde omgeving zijn!) die goed zijn!

We hebben altijd al gezegd dat we graag een 3de kat willen. Vorige week hadden we er plotseling 4 :) , maar dit geluk heeft niet lang mogen duren.
Nu willen we stillaan toch uitkijken naar een broertje voor onze schatten.
Of best een zusje??? (heb 2 katers, gecastreerd uiteraard).

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 28 april 2010 - 11:51

poezennestje in kappellen, dierenthuisje in brecht, canina in essen.  maar ik weet geel niet zo goed liggen. Wat ligt er nog bij je in de buurt?

maar een tip: alleen het poezennestje test systematisch op aids en leucose en ik raad je echt wel aan om de kat die je uit het asiel haalt ook daarop te testen. Je zal niet de eerste zijn die haar eigen katten op die manier met aids/leucose besmet. let wel op: bij een + snap testaltijd een bloedtest om het te bevestigen. Voordeel van snaptest is wel dat je het resultaat weet in 20 minuten

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 28 april 2010 - 12:35

wea zei:

poezennestje in kappellen, dierenthuisje in brecht, canina in essen. maar ik weet geel niet zo goed liggen. Wat ligt er nog bij je in de buurt?

maar een tip: alleen het poezennestje test systematisch op aids en leucose en ik raad je echt wel aan om de kat die je uit het asiel haalt ook daarop te testen. Je zal niet de eerste zijn die haar eigen katten op die manier met aids/leucose besmet. let wel op: bij een + snap testaltijd een bloedtest om het te bevestigen. Voordeel van snaptest is wel dat je het resultaat weet in 20 minuten

Geel ligt bij Kasterlee, Turnhout, Mol, Westerlo,...

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 april 2010 - 12:39

het blauwe kruis in wommelgem mss.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 28 april 2010 - 13:05

je kan ook bij cat shelter kijken. Er zijn opvanggezinnen bij jou in de buurt.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 28 april 2010 - 13:05

wommelgem ken ik niet. ken je dat asiel? Ik dacht dat daar niet systematisch gesteriliseerd werd.

kijk gewoon eens rond in het asiel. Een goed asiel
1)vaccineert,
2) castreert/steriliseert (alle katten die je ziet zijn gesteriliseerd en niet nadat je ze hebt gekozen)
3) heeft geen meerdere zichtbaar zieke dieren bij de rest zitten
4) kennen wel iets van katten.
5) passen systematisch quarantaine toe

Ook als ze vragen wat voor poes je zoekt en ze doelen niet op een roske ofeen zwartje maar een appartementskat, buitenkat,... dan zit je goed.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 28 april 2010 - 14:52

oh ja, je moet echt vragen of een kat getest is en niet of ze aids/leucose heeft. Men kan/mag zeggen dat ze gen aids/leucose heeft ook zonder dat de kat getest geweest is.

echt tof dat je een asiel kat een nieuwe thuis wil geven. Er zitten daar zulke schatjes. Zoals mijn James die soms met zijn speeltje komt aandraven als hij wil spelen en me ook elke dag netjes op tijd wakker maakt voor het werk (veel leuker dan een wekker), of Zelda die niet weg te slaan is van mijn man zijn schoot of Tinka, ons zotje dat niets liever doet dan gekke bokkensprongen maken en graag achter je op de stoel ligt als je zit te werken. Die waren ook alle 3 aan het hopen op een nieuw baasje.

neem je tijd en zoek eerst een asiel uit en dan een kat. Soms moet je meer dan een keer teruggaan en soms zit daar direkt eentje dat je aanspreekt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 april 2010 - 16:17

Alvast bedankt voor al je uitleg.
Ik ben zeker van plan niet zomaar een katje uit eender welk asiel te nemen. Ik zal er rustig mijn tijd voor nemen en met alles wat ik weet rekening houden (alsook de tips die ik krijg).
Het probleem is gewoon dat ik niet gewoon ben met asielen. Ben er zelfs nog nooit in eentje binnen geweest :oops: !
Heb de site van het poezennestje al beken en ziet er goed uit.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 april 2010 - 17:38

Als Gent onder de wijde omgeving valt wil ik graag onze opvang even voorstellen ;) :
Adopteer een kat of kitten bij Kat zoekt thuis Vzw

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#10 Geplaatst 28 april 2010 - 19:36

Heb ook twee HTK poezels uit het Poezennestje in Kapellen, getest ook op leucose en je mag er uitgebreid je tijd nemen om een keuze te maken. Poezen ter adoptie staan ook op hun site.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 april 2010 - 18:04

Veeweyde in Ravels
In Laakdal zit ook een mevrouw (geen asiel) die zwerfpoezen opvangt, maar ik weet niet of ze ook een nieuwe thuis zoekt voor de poezen :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 30 april 2010 - 12:57

dierenopdedool.be
Dat is in Turnhout

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 april 2010 - 13:13

Ines zei:

dierenopdedool.be
Dat is in Turnhout

Ken hen niet, maar de site boezemt me niet dadelijk vertrouwen in!