Spring naar inhoud

- - - - -

allergie op profender???

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 04 april 2009 - 13:15

Muis heeft sinds ik haar profender gaf 2 kale plekken,1 onder haar oor en 1 in haar nek (vooraan waar haar borstkast begint)
zou ze jeuk gehad hebben?heeft er nog iemand zoiets meegemaakt na het geven van Profender?

ze ruift ook zo hard(Elvis belange niet zoveel)als ik haar streel heb ik zoveel haar mee.is dat normaal?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 04 april 2009 - 13:19

toen ik mijn kat bij de dierenarts heb laten behandelen met profender , verloor hij ook opeens meer haar , ik weet niet hoe het kwam maar het kan ook door de stress geweest zijn bij de dierenarts ,maar kale plekken heb ik niet gezien , wel dat het straf rook

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 april 2009 - 19:48

Profender ken ik niet maar op de bijsluiter van Stronghold pipetjes staat wel op dat het kale plekken kan veroorzaken. Zou geen kwaad kunnen en vanzelf terug aangroeien. ;)
Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw kat er extra gevoelig voor is. Die producten zijn wel redelijk straf.
Anders kan je ze Drontal tabletjes geven maar die moet ze dan wel willen slikken natuurlijk.

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#4 Geplaatst 05 april 2009 - 13:55

Ons Cato had destijds ook een allergie, maar dat was dan op Advantage. Ze kreeg een kale plek en bij haar jeukte dit verschrikkelijk... Ze deed niet anders dan eraan krabben, waardoor die kale plek op de duur echt open lag. Het zag er echt niet mooi uit, en dan heeft ze bij de DA een spuitje gekregen om de jeuk te onderdrukken zodat de wonde mooi kon genezen.

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 april 2009 - 18:06

ik zie muis dus nooit krabben en de huid is mooi glad, percies of het is zelf uitgevallen. ze ruift ook enorm hard ,stress misschien?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 10 april 2009 - 18:32

Wij gebruiken nu drie jaar Profender pipetjes, maar hebben nog nooit bij onze katten zo'n reactie gezien. Maar het kan altijd natuurlijk dat een kat er allergisch voor is.

Geplaatste afbeelding