Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje: Mening gevraagd!

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 04 april 2009 - 13:40

Toen ik deze morgend beneden kwam, lag er een indrukwekkende hoeveelheid braaksel op de vloer :misselijk: Normaal gezien geeft Zwartje vooral puur brokjes over, maar nu had hij ook véél water overgegeven.

Hij lijkt ook een beetje lustelozer dan normaal, maar eet wel goed.

Iemand enig idee? Ik ben een beetje ongerust omdat ik op vakantie vertrek morgen en hij dus vanaf vanavond uit logeren gaat tot vrijdag...

Bewerkt door Vosse, 21 juli 2009 - 22:19.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 april 2009 - 13:45

Is het éénmalig geweest dat hij heeft overgegeven ? Want dan zou ik me niet teveel zorgen maken, misschien iets op zijn maagje blijven liggen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 04 april 2009 - 13:47

Ja, heeft maar een keer veel overgegeven. Ik heb hem wel een uurtje buiten gelaten, dat hij toch even buiten kon. Maar voor de rest hou ik hem nu binnen. Dan kan ik het beter opvolgen plus dat hij deze avond dus op logeren vertrekt dus dan moet ik hem niet in de tuin gaan zoeken ;)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#4 Geplaatst 04 april 2009 - 13:58

Hopelijk maak je je zorgen om niks

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 04 april 2009 - 15:53

'k zou het ook heel goed in de gaten houden..'t kan eenmalig zijn omwille van iets dat verkeerd bekomen was. En zeker ook tegen de oppassers zeggen dat ze beetje extra moeten uitkijken en nummer van DA geven..just in case hé..
Hopelijk was het maar 1 keertje!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 04 april 2009 - 16:03

't zijn ze vaste oppassers (gaat al 16 jaar minstens een keer per jaar naartoe), dus die kennen hem erg goed en ze krijgen altijd het d.a. boekje mee enzo voor moest het nodig zijn. ze zijn dus gelukkig goed ingelicht :) hij is daar ook al eens gaan revalideren als ik les had en hij permanent onder toezicht moest staan.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 04 april 2009 - 16:09

Misschien 1 ml primperan geven, dat verlicht het maagje. En dat mag ook zonder probleem aan katten gegeven worden.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 04 april 2009 - 18:56

Enne....hoe gaat het nu????

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 04 april 2009 - 19:48

hoop dat t nu gaat
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 04 april 2009 - 20:25

Ik hoop ook voor jouw dat het niet ernstig is :)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 04 april 2009 - 20:41

Ah ja, die voelt dat dat zijn baasje hem gaat verlaten. Katten zijn heel slim.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 05 april 2009 - 01:29

Ik heb Zwartje daarnet afgezet bij mijn grootouders (groot drama, veel gemok, voer voor een nieuwe topic, maak ik direct aan). Ze gezegd wat er was enzo, en moest hij nog eens overgeven dan gaan ze de d.a. bellen voor een huisbezoekje. Kwestie van zeker te zijn hé. Ze kennen hem al ook heel zijn leven, dus ze weten wanneer de poes abnormaal doet en wanneer niet.

De rest van de dag leek hij toch redelijk in orde, dus misschien gewoon wat teveel zitten schrokken? Het waren nl. hele brokjes (dermee da'k zeg, die poes zou maine coon-brokken moeten hebben qua grootte)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 05 april 2009 - 15:48

Ja mss was het de stress omdat Zwartje goed aanvoelde dat er iets aan de gang was. Hopelijk is hij nu veel beter. :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 09 april 2009 - 23:57

Net terug van vakantie.

Telefoon van de grootouders daarnet.

Zondag en maandag alles blijven overgeven (brokjes en vers vlees). da gekomen. bloed getrokken. niets gevonden. poes wel duidelijk ziek. dus met de poes naar daar. hebben ze een echo gedaan.

Zijn lymfevaten en knopen zijn wat opgezwollen, maar ze konden niets anders vinden. Het lijkt dus op "gastro-entritis" ofzoiets. Daarvoor zou hij dan een siroopje moeten krijgen, maar het is mij niet duidelijk of hij dat nu al krijgt of niet.

De da wil eventueel nog een endoscopie doen, maar zegt dat veel mensen beslissen om dat niet te doen. grootouders hebben echter niet gevraagd waarom.

Wat weten jullie van endoscopie bij poezen? En het komt toch in orde hé? (ik wil even niet horen dat het niet goed komt, want ik ben zo al helemaal in shock :cry: :cry: :cry: ) hij bleek op zich vrij levendig te zijn, maar gewoon dus alles over te geven.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 10 april 2009 - 00:10

Amai fijne terugkeer voor jou! Gastro Enteritis heeft m'n dochter ooit gehad op vakantie en in feite (dacht ik) is het een serieuze darmontsteking. Endoscopie zou ik laten uitvoeren als het echt niet anders kan Hoe het nu precies bij katten is weet ik niet, heb je al gegoogled?
Arm Zwartje en natuurlijk krijgen ze zoiets als je net ff weg bent.
Ik weet dat je dit niet wilt horen maar het komt wel weer goed, jullie zijn er snel bij en mits de nodige medicatie zal hij vrij snel genezen.
Maak je maar niet te druk, wacht maar eens ff af. Ik snap wel dat je in shock bent maar met je op te jagen is niemand gebaat. Wanneer ga je naar hem toe?  Bel anders gelijk naar de DA morgenvroeg maar dat weet je zelf ook natuurlijk.
Keep cool en je houdt ons op de hoogte uiteraard? Probeer maar wat te slapen. Courage zenne. :hug: :hug: :hug: