Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje: Mening gevraagd!

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#241 Geplaatst 31 mei 2009 - 23:40

ook hier nog nooit haarballen gezien....

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#242 Geplaatst 01 juni 2009 - 07:12

goed dat zwartje in orde is :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#243 Geplaatst 03 juni 2009 - 01:03

Zoals jullie aan de foto's van Janna hebben kunnen zien, gaat het nog steeds piekfijn met hem :)

En dan is ie op die foto's nog in zijn scruffy jasje, hij ziet er nog niet helemaal even glimmend enzo uit als normaal. Dus wij zijn hier zeer trots op die kleine poezel :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#244 Geplaatst 03 juni 2009 - 13:45

:dance: :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#245 Geplaatst 04 juni 2009 - 21:31

:LOL: :LOL: :LOL:

Op naar de aaibezoekjes...

* telt af naar de herfst O:) *

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#246 Geplaatst 06 juni 2009 - 11:40

:ha :ha :ha

Ik zal het zo snel mogelijk organiseren ook! Halverwege augustus zou ik moeten weten wanneer ik al kan gaan plannen. Maar als er hier nog geen eens genoeg stoelen staan om op te zitten... :louche:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#247 Geplaatst 06 juni 2009 - 13:38

Vosse zei:

:ha :ha :ha

Ik zal het zo snel mogelijk organiseren ook! Halverwege augustus zou ik moeten weten wanneer ik al kan gaan plannen. Maar als er hier nog geen eens genoeg stoelen staan om op te zitten... :louche:
Dan zitten we op de grond (kunnen we lekker knuffelen met Zwartje)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#248 Geplaatst 06 juni 2009 - 14:03

Wel, 't is dat Zwartje dan héél slecht gezind gaat zijn hé. Ik bedoel, als je al weet hoe hij doet als je z'n mandje is in de was steekt... Hoe denk je dat hij gaat reageren als AL zijn zetels weg zijn en AL zijn stoelen weg zijn. Ik vermoed dat ik maar beter wat beenbeschermers koop enzo tegen dan :louche: En als ie zo slecht gezind is, hebben jullie er ook niets aan hé. Ik probeer voor hem de periode ook zoveel mogelijk te beperken (tzal 5 weken duren zoiets)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#249 Geplaatst 20 juni 2009 - 10:45

Ondertussen gaat't nog steeds heel goed met Zwartje. hij lijkt zich er een beetje bij neer te leggen dat er geen sheba meer op z'n bordje komt.

Ik denk dat hij langzaam ziek geworden is en een teveel aan een bepaalde stof heeft opgebouwd. Hij is nl. een paar maanden voordat hij echt heel ziek was gestopt met zich nog erg goed te verzorgen. hij was dan ook behoorlijk rustig, maar dat is niet abnormaal in de winter voor een buitenkat van 16 dus dan valt het ook niet op natuurlijk.

Hij eet ondertussen ook zijn kipfilet weer met plezier op. Je moet er gewoon een beetje een show van maken, en het niet elke dag geven. Hij krijgt dus nu twee dagen in de week kipfilet, niet meer.

Na de examens wil ik de dierenarts eens even langs laten komen. Dan kan ze hem nog eens controleren, en meteen zijn chip geven. Of zou ik beter wachten tot september, dan zou hij zijn inentingen ook terug moeten krijgen?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#250 Geplaatst 20 juni 2009 - 10:53

Wat een opluchting dat hij er zo goed bovenop is gekomen. Je bent ff goed in paniek geweest hè.... je zou al voor minder.
Maar ons taai Zwartje heeft toch maar weer eens bewezen hoe kranig hij is.
Zou idd wel kunnen dat hij door de jaren heen verkeerd op iets begon te reageren, in dit geval de Sheba.
Ik zou hem nu mss al eens laten onderzoeken en laten chippen en dan in september z'n vaccins laten geven.
Dan heb je nu tenminste al meer zekerheid. Maar fantastisch hoor, alle lof gaat naar jou en je ventje uiteraard. :duim:
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#251 Geplaatst 20 juni 2009 - 10:57

jah, 't geen is: eind januari ben ik overgestapt naar een andere soort sheba. Dat waren vier smaken, die ik en masse had aangekocht via Zooplus. Ik denk dat hij sindsdien slechter is beginnen te worden, maar zo geleidelijk dat ik het natuurlijk niet echt door had.

Ik vraag me dus af of daar een bepaalde voedingsstof in zit waar hij op gereageerd heeft naarmate dat hij er een hogere concentratie van kreeg of iets dergelijks... Want als een kat stopt met zich te wassen, dan is dat zelden een goed teken dacht ik hé? Ik weet alleen niet meer wanneer hij ermee is gestopt...

Edit: even opgezocht in de oude topics:
Rond 1 februari nieuwe vlootjes Sheba. Winter, dus 1 à 2 per dag.
Rond 10 maart viel het me op dat hij zich echt weinig aan het wassen was en heb ik er een topic over gemaakt, dan moet dat al een paar weken aan de gang zijn geweest.
Tegen begin april is hij zeer zwaar ziek geworden en kon hij niets meer binnen houden.

Nu schiet me nog iets te binnen. Zijn lymfeklieren en -knopen waren opgezet. Dat wilt doorgaans twee zaken zeggen: 1) zware infectie (maar geen infectie in het bloed terug te vinden in zijn geval) en 2) afvoering en afbreking van toxische stoffen. Zou hij dan mss die zwellingen kunnen hebben gehad door toxische stoffen?

Ik denk dat ik die Sheba's maar weg doe, wilde ze eigenlijk aan catshelter schenken maar een nieuw doosje whiskas lijkt me veiliger.

Bewerkt door Vosse, 20 juni 2009 - 11:02.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#252 Geplaatst 20 juni 2009 - 11:05

Je kunt je katje zo goed in de gaten houden en toch worden ze ziek. Het is niet van de ene dag op de andere dat ze beginnen sukkelen maar het gaat geleidelijk aan en daarom kan het je wel eens ontgaan.
Ik heb ook altijd gehoord (en ondervonden helaas) dat een kat die geen eetlust meer heeft en zich niet verzorgt iets onder de leden heeft.
De ene reageert fout op die stof en de andere weer op een totaal verschillende stof. Uitpluizen van dewelke is het grootste probleem.
Maar ik zou er m'n kop niet te veel meer over breken, kijk maar wat resultaten je behaalt hebt.
Ga zo door blacky.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#253 Geplaatst 20 juni 2009 - 13:23

Goed zo Zwartje! :jump: :dancer:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#254 Geplaatst 20 juni 2009 - 14:48

:dans: :dans: :dans:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#255 Geplaatst 21 juni 2009 - 08:00

Goed zo Zwartje :hug:

Geplaatste afbeelding