Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje: Mening gevraagd!

• Log in om te reageren
294 reacties op dit onderwerp
Guest_karin_*
Guest_karin_*

#271 Geplaatst 01 juli 2009 - 08:39

:thumb:
Extra knuffel voor flink Zwartje!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#272 Geplaatst 01 juli 2009 - 08:40

:thumb: :thumb: :thumb:
Wat een fijn nieuws

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#273 Geplaatst 01 juli 2009 - 12:26

YAY voor SuperZwartje!!! :cheer: :dancer: :dans:
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#274 Geplaatst 01 juli 2009 - 12:31

:thumb: :thumb: :thumb:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#275 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:00

:thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#276 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:36

:dance: :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#277 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:53

Jihoe voor Zwartje. Kan hij lekker van de zomer genieten ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#278 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:19

Daarnet ging het precies even iets minder met Zwartje. Nu ben ik niet zeker of er wel iets aan de hand is, als baasje panikeer je nogal snel hé. "even" checken bij de dierenarts is ook niet evident. Zwartje wilt nl. helemaal niet naar de dierenarts. En dat is nog een understatement hé ;)

Deze avond ging hij eerst naar de kattenbak. Dan hoorde ik hem plots overgeven in de keuken. Ik ben er direct gaan bij zitten. Hij heeft eerst verse brokjes met wat haar (in kleine sliertjes, geen één grote haarbal) overgegeven. Daarna kwam er nog wat haar (idem consistentie) maar met al verteerde brokjes. Dan nog wat verteerde brokjes. Ik dacht heel de tijd dat het enorm stonk, maar dat was dus blijkbaar in de kattenbak: er lag wat diaree in (niet enkel diaree, ook een beetje vaster).

Kan die diaree komen door die kleine haarballetjes? Het was dus niet echt een grote haarbal, maar een boel kleinere worstjes (wat dunner dan een potlood en een aantal cm lang).

Zijn buikje voelt nog lekker zacht aan (bij een zwaar geval van gastro-enteritis is het buikvlies volledig hard). Hij heeft de hele avond lekker in zijn mandje gelegen (was al even geleden). Ik heb hem dan met mand en al op mijn schoot gezet. Dat vond hij ook best goed. Als hij zich slecht voelt, zonder hij zich meestal af, dus... Spinnen kon er ook nog af. Niet al te veel, maar dat gaat pas beter zijn als hij zijn zetels & stoelen terug heeft denk ik :oops:

Wat denken jullie: gewoon een haarbal, niets om me zorgen over te maken? Of iets ernstigers? Hij heeft ook nog wat gegeten enzo. Niet superveel, maar dat komt dan weer omdat hij aan't mokken is dat het lekkers op is en ik kon vandaag natuurlijk geen vers gaan halen :oops:

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#279 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:24

Mss heeft hij een beetje last van de stress?
Of wat te snel gegeten doordat hij beneden niet wilde en dan eens boven wat teveel geschrokt?
Ik zou het nog even aankijken en zorgen dat hij op een rustig plekje kan eten en drinken.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#280 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:25

ik zou met nog niet teveel zorgen maken .. kijk eens hoe het morgen gaat , dan zal hij wel terug beter zijn ( ..hoop ik dan )

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#281 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:25

Pff..ik vind dat zo lastig hé..zo eens overgeven.
Mellon doet vandaag ook raar dus zit hier ongeveer met hetzelfde.

Ik zou zeggen: wacht nog even af. Je bent morgen ook thuis dus bekijk het dan eens..eet en drinkt hij? Is hij actief of rust hij meer? En dan eventueel naar DA...

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#282 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:27

Goch Sarah...ik wou dat ik iets meer kennis had en je kon geruststellen...
Maar ik ben daar geen ideale voor: bij het minste begin ik ook al te "panikeren"...

Ik zou ook nog even afwachten...zolang Zwartje nog drinkt, eet en spint... Je kan altijd eens bellen naar de DA moest je het niet vertrouwen he...

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#283 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:28

Zijn gewone zelf eigenlijk qua activiteit.

Vandaag en gisteren was hij voor het eerst meer in de buurt van het huis terwijl de werkmannen bezig waren. Dat vind ik op zich wel postief. Moet hij zich toch meer op z'n gemak beginnen voelen hé. Hij heeft ook een hele poos op het gras gelegen als wij buiten aten enzo :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#284 Geplaatst 21 juli 2009 - 22:28

Wacht even af, als zijn buik nog niet hard is, en je hebt die haarslierten gevonden zou het goed kunnen dat het gewoon een haarballetje was.

Of misschien wel van stress, zoals Billy zei.. Met al die recente verbouwingen en de meubels die weg zijn.. Je zou van minder stress krijgen :)

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#285 Geplaatst 21 juli 2009 - 23:20

Als ze hier last hebben van een haarbal gaat dit vaak ook gepaard met wat diarree dus het is best mogelijk dat zwartje gewoon serieus last heeft van een haarbal dat hij niet goed kwijt raakt. Als het morgen niet beter is, zou ik even naar de DA bellen of in het ergste geval tegen de avond toch eens langsgaan...
Geplaatste afbeelding