Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe thuis

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Babs_*
Guest_Babs_*

#1 Geplaatst 28 april 2010 - 20:25

Geen idee of dit al gevraagd is,maar als je een kitten mee naar huis neemt,waar laat je die dan het beste slapen? :kitty
In de zomer is onze andere kat altijd op stap(een echte buitenkat)dus problemen met haar denk ik nu niet dat er zal zijn,maar deze kat zou ik echt binnen willen houden.
Nu was mijn vraag,laten jullie zo'n kitten in de nacht los in een kamer?
Ik maak mij daar nu niet echt zorgen om,maar ik ben gewoon curieus hoe jullie dit oplossen? :-k

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 28 april 2010 - 20:30

Kan je buitenkat binnen en buiten?
Zo niet dan zou ik als je er bij bent het kitten alles rustig laten verkennen.
S'nachts kan je het kitten op je slaapkamer, in een andere kamer zetten of in het hele huis laten lopen maar dat hangt natuurlijk af van waar dat je andere kat zit en hoe dat de andere kat zich gedraagt!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 april 2010 - 21:20

Ik heb ze onmiddellijk gans de ruimte gegeven, maar als je niet teveen dingen gesneuveld wil zien, leg je jouw kitten best in een kamer of in de keuken (als die veilig is)...
Geplaatste afbeelding

Guest_Babs_*
Guest_Babs_*

#4 Geplaatst 28 april 2010 - 22:24

Vanaf dat het frisser wordt komt de buitenkat naar binnen,maar als het warmer weer is,dan blijft ze liever buiten en neen ik heb geen kattenluik omdat dit niet gaat bij ons. Dus jullie nemen het kitten mee in de slaapkamer? Dan kan ik er wel beter voor zorgen dat daar een kattenbak aanwezig is.
Met de honden heb ik dit ook altijd gedaan als ze pup waren,toch zekers voor de eerste dagen. En tot ze wat gesetteld zijn. Gosh,het duurt precies nog een eeuwigheid. Op 8 mei mag ik naar het kitten gaan kijken voor de eerste keer en pas in juli mag ik ze meenemen,maar da wachten hé,pffffffff,maar geduld is een mooie gave zeggen ze ,dus.....

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 april 2010 - 18:02

Hier slapen ze onmiddelijk op de kattenkamer. Overdag staat die deur altijd open, en 's nachts gaat ze toe zodat wij onze nachtrust hebben.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 april 2010 - 19:53

Goh, hier kiezen ze bij ons waar ze slapen. Ik had ze van dag 1 samen, dus dat heeft nooit geen problemen gegeven.
Meestal slapen ze ofwel op het bed, ofwel in hun zetel/krabpaal in de studiekamer.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 april 2010 - 19:55

Let wel! Eens je een kat het gewoon maakt om het bij jou te laten slapen, is het achteraf moeilijker om dit af te leren. Ook zal een kitten je in het begin wakker houden/maken omdat ze erg speels zijn. Ze leren dit wel af als je hen dat aanleert en naarmate ze ouder worden, maar hou er wel rekening mee!
Ik heb geen 2de kattenbak boven staan, nooit gehad. De meeste hebben dit wel denk ik.
De mijne tippelen 's nachts wel eens naar beneden en komen even later terug. Veronderstel dat ze dan naar de kattenbak zijn geweest :) .