Spring naar inhoud

- - - - -

Hindou s plas... up p6

• Log in om te reageren
122 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#106 Geplaatst 13 mei 2010 - 11:15

Ik begrijp datiedereen zoveel mogelijk goede raad wil geven om Hindou te helpen, maar dit neemt niet weg dat Ellen de ernst van de situatie niet inziet. Ook met mij heeft ze al meermaals gebeld omdat ze bezorgd is over de toestand van Hindou, ze heeft een prima DA, die haar hierbij heel zeker goed zal helpen. Bakjes water staan er zeker meer dan genoeg en ik denk wel dat het in orde komt nu Hindou zijn dieetvoer toch wil eten. Het is toch niet omdat je wil zuinig zijn op het dieetvoer naar de andere poezen toe dat je de ernst van de situatie niet inziet ? Als je het financieel minder breed hebt is het toch normaal dat je tracht om enkel de poes die het echt nodig heeft deze voeding te geven. Zoals ik Ellen ken, zal ze er alles aan doen om haar huisdieren gezond te houden en/of te genezen als ze ziek zijn. Ze zal dan eerder besparen op haar eigen dingen dan op deze voor de dieren.
Ze houdt de plasjes van Hindou nauwlettend in het oog, en als de toestand terug verslechterd zal ze ook niet twijfelen om meteen terug langs de DA te gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#107 Geplaatst 13 mei 2010 - 15:58

@Vosse: er zit een groot verschil in een kat die kan plassen zoals hindou en zwartje die met verstopte urineleider zat.. als ze niet kunnen plassen krijgen ze nierfalen waarbij ze zichzelf vergiftigen (ben het vorig jaar zelfs tegengekomen met mijn vader) en als die vergiftiging zicht uitspreid is dit inderdaad met de dood tot gevolg.

Nu ik heb ellen verschillende keren ontmoet en ik ben ook heel overtuigd dat zij het met haar poezen het echt wel goed voorheeft hoor.. en ik denk ook dat een DA waar je al jaren gaat ook de situatie beter kan beoordelen dan wij die p afstand zitten.. elke situatie is ook weer anders.

@ ellen meisje trekt het je niet aan ;) en veel beterschap met Hindou.

Guest_misz-sabrina_*
Guest_misz-sabrina_*

#108 Geplaatst 13 mei 2010 - 19:56

Veel Beterschap en succes!! ;)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#109 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:17

Ellen ik ben er zeker van dat jij dat goed doet, laat je niet opjagen door anderen, jij doet wat je da zegt en meer kan je niet doen. Wat Hindoe heeft kan je niet vergelijken met wat Zwartje heeft. Het zijn minieme kristallen die de blaas irriteren dus door zijn dieet zal het probleem wel opgelost geraken.
En niemand kan iemand anders zijn rekening maken hé!!
Geef hem maar een dikke knuffel van ons en neem er ene voor je eigen ook. :hug: :rub:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 13 mei 2010 - 23:38

miranda zei:

@Vosse: er zit een groot verschil in een kat die kan plassen zoals hindou en zwartje die met verstopte urineleider zat.. als ze niet kunnen plassen krijgen ze nierfalen waarbij ze zichzelf vergiftigen (ben het vorig jaar zelfs tegengekomen met mijn vader) en als die vergiftiging zicht uitspreid is dit inderdaad met de dood tot gevolg.

Nu ik heb ellen verschillende keren ontmoet en ik ben ook heel overtuigd dat zij het met haar poezen het echt wel goed voorheeft hoor.. en ik denk ook dat een DA waar je al jaren gaat ook de situatie beter kan beoordelen dan wij die p afstand zitten.. elke situatie is ook weer anders.

@ ellen meisje trekt het je niet aan ;) en veel beterschap met Hindou.

Dito!!!!
Je ziet je poezen doodgraag, en je doet alles wat mogelijk is om hen allemaal in de watten te leggen!!! Is een pluim waard volgens mij, en NIET  kritiek.....    :hug: :hug: :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#111 Geplaatst 14 mei 2010 - 14:06

Vosse heeft wel gelijk dat een kat die gevoelig is voor blaasgruis met een beetje pech in weer in zo'n situatie kan geraken zelfs zodanig dat de urineleider verstopt zit en het fataal is.

Aangepaste voeding geven en BLIJVEN geven is heel belangrijk. Vrienden van ons dachten ook dat ze na de zak leeg was weer konden overstappen op gewone voeding en de kat is er bijna in gebleven. Na een penisamputatie en met een levenslang dieet op de speciale voeding doet hij het gelukkig goed! Maar hij is in totaal wel 2 keer opgenomen in de dierenkliniek voor in totaal 1000 euro.

Voeding is de basis van alles. Met een goede, aangepaste voeding kan je veel aandoeningen voorkomen en grote dierenartsrekeningen vermijden.

Ik weet zeker dat Ellen het beste voor heeft met haar beestjes, dat lees je wel als ze iets schrijft over ze, maar Vosse heeft wel gelijk dat blaasgruis/stenen niet over gaan door een tijdelijke voedingsswitch.

Bewerkt door Smitten Kitten, 14 mei 2010 - 14:06.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#112 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:51

Hoe gaat het nu met Hindoe?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#113 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:06

het gaat goed met Hindou op dit moment !!!!

geef ze elke dag of om de dag momenteel een beetje rauw voer erbij en Hindou zeker eet ervan dus da s super!

en de rest loopt nog hetzelfde  qua voeding,
mijn DA is nu de sanabelle urinary aan t nakijken om eventueel binnenkort deze te kunnen mengen met de RC urinary

Da zei wel , bij sommige katten hoef je niet te herhalen en doen het na 1x de voeding een periode blijvend goed , anderen hervallen maar dat is nooit te voorspellen

Hindou is nog steeds zichzelf, :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#114 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:17

Wat super, dat Hindou het zo goed doet!!

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#115 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:20

Dat is goed nieuws.Want katten kunnen toch moeilijk doen om te eten,ik heb hier ook zo een koppigaard O:) Ik wil hem ook alleen het beste geven,maar er zijn zoveel soorten voedingen dat ik door het bos de bomen soms niet zie.Daarom is de kattesite een echte zegn,qua info.Hopelijk blijft het goed gaan met je mannetje. :geluk:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#116 Geplaatst 18 mei 2010 - 12:23

:thumb: :thumb: :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#117 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:56

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#118 Geplaatst 19 mei 2010 - 00:13

Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 19 mei 2010 - 10:53