Spring naar inhoud

- - - - -

Hindou s plas... up p6

• Log in om te reageren
122 reacties op dit onderwerp
Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#91 Geplaatst 08 mei 2010 - 11:13

Ik snap het probleem niet hoor Ellen...

Zet alle katten in een keer even op dat dieet. Geef ze allemaal brok ervan. Als hij de rest smakelijk ziet eten zal hij het zelf minder erg vinden. Nu krijg hij iets anders en dat vind hij maar niets. En hoe meer jij daar rond zit met een "oh help paniek" gevoel, hoe meer hij daarvan gebruik zal maken.

Die voeding heeft hij nu nodig. Blaasgruis is gemakkelijk op te lossen, maar het kan wel dodelijk aflopen als je het niet goed aanpakt. Of het nou lekker vind of niet, hij zal dat dieet eten en niets anders.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#92 Geplaatst 08 mei 2010 - 12:25

Vosse zei:

Zet alle katten in een keer even op dat dieet. Geef ze allemaal brok ervan.

De voeding is wel duurder, en als je maar 1 loon hebt is het niet zo evident om 8 poezen de duurdere voeding te geven hé ;) . Maar ik heb begrepen dat het ondertussen lukt om HIndou apart toch zijn eten te geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#93 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:05

Vosse zei:

Zet alle katten in een keer even op dat dieet. Geef ze allemaal brok ervan. Als hij de rest smakelijk ziet eten zal hij het zelf minder erg vinden. Nu krijg hij iets anders en dat vind hij maar niets. En hoe meer jij daar rond zit met een "oh help paniek" gevoel, hoe meer hij daarvan gebruik zal maken.

Die voeding heeft hij nu nodig. Blaasgruis is gemakkelijk op te lossen, maar het kan wel dodelijk aflopen als je het niet goed aanpakt. Of het nou lekker vind of niet, hij zal dat dieet eten en niets anders.

dan snap je t niet he ,
Ik vind het niet leuk dat je zomaar zegt t is dodelijk , Hindou doet het goed , ik was er vlug bij en het komt inorde
mss bedoel je t dingen niet zoals het overkomt maar je weet ook bepaalde zaken niet  van me
Het is GEEN blaasgeruis maar minimale kristallen

zoals peggy zegt , ik heb maar 1 magere loon , ik klaag niet hoor want ondanks deze 3 weken al meer dan 200 euro uitgegeven te hebben aan hindou
(wat ik er graag voor over heb want ik kies ervoor om mijn bende te hebben!)
zal ik net nog toe komen de volgende 2 weken tot de volgende inkomsten
Maar ik zit met kinesisten acupunturen etc etc voor mijn lichaam ook nog
had net nog een zak van 10 kg aangekregen van Sanabelle

Hindou doet het goed , Hij plast goed
de brokjes meng ik met telkens een klein beetje sanabelle

en zijn nat eten volgt hij erg goed om in de badkamer alleen te kunnen eten

Net terug van de Da en heeft terug een spuitje gekregen ,
Ik moest nog een zakje brokken meenemen van 1,5 kg
en heb nog een doos natvoer mee( heb er nog 5 vd vorige) dus met de natvoeding ga k nog veel langer doen ,
Dan moeten we zien ,
en voorlopig niets meer doen zei DA
dus een vreugdedansje nu doe k wel
positief blijven
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 12 mei 2010 - 11:18

:thumb: :thumb: :thumb: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#95 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:36

Ik zeg het zo omdat het zo is. Veel mensen doen erg nonchalant over die zaken, wat andere voeding en poef het is in orde. Maar zo evident is het allemaal niet. Het is een serieuze aandoening. Als er kleine kristallen zijn dan kunnen ze gemakkelijk grote groeien, da's geen gemene stelling maar een feit.

En met alle respect, maar als je nauwelijks een inkomen hebt, neem dan ook geen 8 katten in huis. Voorzie de kosten die je mogelijk hebt aan die beestjes.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#96 Geplaatst 12 mei 2010 - 12:59

Vosse zei:

Ik zeg het zo omdat het zo is. Veel mensen doen erg nonchalant over die zaken, wat andere voeding en poef het is in orde. Maar zo evident is het allemaal niet. Het is een serieuze aandoening. Als er kleine kristallen zijn dan kunnen ze gemakkelijk grote groeien, da's geen gemene stelling maar een feit.

En met alle respect, maar als je nauwelijks een inkomen hebt, neem dan ook geen 8 katten in huis. Voorzie de kosten die je mogelijk hebt aan die beestjes.

maar meisje ik kom toe daar gaat t niet om , ik weet wel hoe k mijn inkomen moet en zal regelen

ik wil hier niks naar mijn neus krijgen van iets waar je amper afweet
ik heb geen zin in verwijten die op niks slaan , zeker als je situaties of mensen niet kent

ik volg mijn DA op de voet op en hij helpt me enorm! en hij zal wel weten wat goed en niet goed is!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#97 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:13

Fijn dat het beter gaat met Hindou :)

Ellen trek je niets aan van het commentaar, ik weet dat je werkelijk alles
doet voor je poezels en hun gezondheid :hug:

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#98 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:19

ik zeg niet dat je niets wil doen voor hen hé. Maar ik wil dat je de ernst van de situatie in ziet, want volgens mij doe je dat niet. Ik zit hier niet achter m'n stoeltje opmerkingen te verzinnen a rato van hoe kwetsend ze zijn hé. Ik heb gewoon het gevoel dat je helemaal niet door hebt hoe serieus dit kan zijn. En hoe belangrijk die voeding dan ook is.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:26

meisje ,
ik weet de ernst er wel van . ik heb erover gelezn,
nogmaals wat mijn DA zegt doe ik !!!!!!
hij krijgt zijn voeding , meer kan ik niet doen nu , wat heb jij om je nu daarin te zeggen dat ik het niet goed doe ....

je komt hier niet , je volgt op afstand....

Hindou krijgt zijn voeding

en Da zei me dat als deze op is het niet langer hoeft
maar als je geruster bent
ik ben va

n plan om de voeding wel langer te geven

aub beoordeel me niet van dingen die je niet ziet enz
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#100 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:28

Ik heb mij ook al afgevraagd of het gaat lukken moest hij langer deze voeding nodig hebben.
Maar het zou mij straf lijken moest hij er met een maandje dieetvoeding zo vanaf geraken. Bestaat er eigenlijk een kans dat hij het dan nog terug gaat krijgen?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#101 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:34

ja dat kan
dat weet je niet op voorhand

tuurlijk gaat dit lukken de rest eet er ook van nu

en het natvoer geef ik apart

daarom het eten w langer gegeven

jullie hebben precies een verkeerd beeld van me!
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#102 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:35

Om te beginnen, ik ben geen "meisje". Ik ben een zelfstandige vrouw van 23 jaar. Je mag me aanspreken met Sarah of met Vosse, maar als je met meisje begint dan ben je duidelijk zelf zo denigrerend mogelijk aan het doen. Ik spreek je ook aan met Ellen of Ellenita.

En nogmaals, ik zeg niet dat je niet voor je katten zorgt. Maar ik zeg dat ik (en ik ben niet alleen) de indruk krijg dat je de ernst niet in ziet. Ik ben blij te horen dat Hindou blijkbaar nu wel apart wil eten, ik zou ook niet graag zo'n voeding betalen voor 7 katten die het niet nodig hebben. Ik zou me echter wel verdiepen in waarom Hindou die aandoening heeft gekregen. Want die is bijna altijd gerelateerd aan voeding. Wil dat zeggen dat je persé die RC moet geven? Neen. Maar je moet wel de samenstelling van de brokjes goed analyseren en checken hoe het zit met water. Het kan bv. zijn dat in de Sanabelle teveel magnesium zit en dat je beter een andere basisvoeding zou geven. Ik zou het dan ook met de dierenarts eens hebben over alle risicofactoren en hoe je die kan minimaliseren. Mss extra drinkenbakjes plaatsen, mss van voeding veranderen, ...

Ik reageer hier zo omdat ik Hindou ook wil helpen en ik van deze aandoening nu per toeval iets af weet. Zwartje is er tenslotte bijna aan gestorven. Als je helemaal geen feedback wil en geen opmerkingen wil horen, maak dan ook geen topic aan.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#103 Geplaatst 12 mei 2010 - 13:39

dan hebben diegene die de indruk hebben verkeerde blik van me!!!

meisje zeg ik tegen gewoon veel mensen ,
heeft geen andere bedoeling ,

de brokjes eten ze hier allemaal ,

drinkenbakjes heb ik hier eerder al vermeerderd!

natvoer krijgt hij apart

Bewerkt door Ellenita, 12 mei 2010 - 13:41.

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#104 Geplaatst 12 mei 2010 - 15:57

Ik wéét dat Ellen de ernst van de situatie er zéker van inziet! Ze hangt bijna alle dagen aan de telefoon hierover! Ze maakt zich zorgen, en ze wéét dat er ook een kans is dat hij blijvend op dit voer moet staan ;) !

Als je aan een DA vraagt welke voeding, wordt er zowiezo RC of Hills aanbevolen, want bijna iedere DA werkt samen met één van deze merken.

Of het van het voer komt, dat kan. Maar of je nu RC, Hills, Friskies geeft. Er zijn zowél katten die blaasgruis vormen bij duurdere brokken als bij goedkopere. en de ene kat wordt 16 jaar met de goedkoopste brok en er zijn katten die steeds duurdere brokken krijgen, maar zelfs zo oud niet worden. Je kat heeft er gewoon aanleg voor, voor blaasgruis. Net als mensen die aanleg hebben voor diabetes ed.

Aan drinkbakjes is er géén nood bij Ellen, er staan verschillende kommetjes om uit te drinken + 2 drinkfonteintjes, heb ik al met eigen ogen gezien!

@ Sarah; wat gaf jij je kat voor de blaasgruis te eten, en wat gaf je hem met blaasgruis? En hoe komt het dat Zwartje er bijna aan is gestorven?

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#105 Geplaatst 13 mei 2010 - 00:25

griffel1977 zei:

@ Sarah; wat gaf jij je kat voor de blaasgruis te eten, en wat gaf je hem met blaasgruis? En hoe komt het dat Zwartje er bijna aan is gestorven?

Van zijn 1 tot zijn 10 jaar kreeg hij Whiskas. (wij dachten toen dat dat de beste voeding was)
Van zijn 10 jaar tot zijn 13 kreeg hij IAMS Senior.

Op zijn 13e is hij zonder enige symptomen te vertonen plots op één nacht ziek geworden. Zijn urineleider was volledig verstopt, waardoor de urine de blaas niet uit kon. Hij is dan 's nachts een paar keer naar zijn kattenbak geweest en dat hielp natuurlijk niet. Hij begon ook over te geven. 's Morgends ben ik er direct mee naar de dierenarts gegaan. De blaas was dan zo groot als een pompelmoes. Had ik later geweest, dan had die gesprongen. En dat is natuurlijk fataal.