Spring naar inhoud

- - - - -

Fonteinervaring gezocht

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#1 Geplaatst 28 april 2010 - 21:26

Zoals sommigen al weten krijgen wij er over 4,5 week twee kittens bij :d :d

Dit betekend dat straks (helemaal nu de zomer er weer aan komt) de waterbak te klein is. Onze waterbak is eigenlijk een schaal die in de bijkeuken op de tegels staat. Nu zoeken wij een fontein (Die niet hoger komt dan 2,5 meter ;) ;) ) die wij in de woonkamer op het laminaat kan staan. We hebben al 2 Ragdolls die graag een waterballet maken en krijgen er 2 Maine Coons bij die de naam hebben om met water te spelen.

Nu de vraag aan jullie. Wat is jullie ervaring met jullie fontein? Wat voor fontein is het? Maakt hij veel lawaai? Hoeveel onderhoud enz. enz.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 28 april 2010 - 21:51

Geplaatste afbeelding Wij hebben ook een schaal met een waterbol en alle 7 katten en 2 honden hebben er genoeg aan. Maar kan me voorstellen dat je een grotere wil.
Trouwens wij zijn bijna buren ha ha Enschede en wij Hengelo

Bewerkt door angie555, 28 april 2010 - 21:52.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 28 april 2010 - 22:08

angie555 zei:

Geplaatste afbeelding Wij hebben ook een schaal met een waterbol en alle 7 katten en 2 honden hebben er genoeg aan. Maar kan me voorstellen dat je een grotere wil.
Trouwens wij zijn bijna buren ha ha Enschede en wij Hengelo

Die is erug leuk. Waar heb je die gekocht?

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 28 april 2010 - 22:12

Ja, die is heel leuk, dus dezelfde vraag als Martine hierboven

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#5 Geplaatst 29 april 2010 - 00:03

Even googlen en hier bv. vind je van die fonteinen.

Wij gebruiken de cat-it. Ben ik super tevreden van!
cat it.jpg

Fresh Flow hebben we vroeger ook gebruikt, die vond ik minder. Maar anderen zijn er dan weer super tevreden van en vinden de cat-it maar niets. :roll: Het zal altijd wat uitproberen zijn denk ik.

Er zijn nog wel andere soorten ook hoor.

Hier is nog een topic over verschillende waterfonteintjes trouwens ;) En met de zoekfunctie zal je nog wel wat topics terugvinden denk ik.

Bewerkt door Pixel, 29 april 2010 - 00:07.
Reden van bewerken: Link naar ander topic erbij gezet.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#6 Geplaatst 29 april 2010 - 00:34

Googlen is best geinig maar hier (KS) zitten de echte deskundigen. Ik ben zeer content met de link :d :d

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 29 april 2010 - 08:51

Hier staat een Fresh Flow en daar wordt goed gebruik van gemaakt.
Ze drinken meer dan van de andere ceramieken kommetjes, is makkelijk uit elkaar te halen om te reinigen en ook belangrijk: is zo goed als geruisloos.
Enige minpuntje is dat je het pompje héél zuiver moet houden of hij doet het niet.
Daarom leg ik het zeker één keer per week in pure azijn.
Voor de rest ben ik zeer content, hoewel ik volgende keer voor een Drinkwell ga gaan.
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#8 Geplaatst 29 april 2010 - 09:17

elmo maaKt uitvoerig gebruik van zijn fontein, je moet maar eens kijken op mijn topic "keramisch drinkfonteintje voor elmo :) foto's eerste introductie met de fontein :D"

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 29 april 2010 - 09:40

Magic Coonie zei:

Keramikwerkstatt IM HOF - Trinkbrunnen

Ik vind ze fantastisch voor in de woonkamer.
Er zit wel een nadeel aan, er zit geen filter in, dus het pompje moet wat vaker schoongemaakt worden, maar dat is zo gedaan.

Henny

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 april 2010 - 10:10

ik wuw er ook eentje aan te kopen maar heb het toch maar niet gedaan.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 29 april 2010 - 13:37

Wij hebben deze om te spelen met water, maar die staat momenteel niet aangesloten, wegens veel te veel onderhoud. 2 x per week moet je dat ding volledig uitwassen, nu het warmer weer wordt zetten we die misschien terug..
SL377536.JPG

Voor te drinken hebben ze de cat-it en daar zijn we wel erg tevreden van, wordt ook 2 x per week uitgewassen en is makkelijk te monteren.
b_3102.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 29 april 2010 - 17:44

Hier gebruiken we ook de cat-it
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#13 Geplaatst 29 april 2010 - 18:09

Magic Coonie zei:

We hebben hem ooit via internet gekocht voor 25 euro wat echt een koopje bleek te zijn en splinternieuw uit doos, en van beton zodat de katten er veilig op kunnen staan :catwalk2

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#14 Geplaatst 30 april 2010 - 14:34

[quote name='Pixel'][SIZE=4]Even googlen en [URL="http://h1394834.stratoserver.net/joomla/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1"]hier[/URL] bv. vind je van die fonteinen.[/SIZE]

cat it.jpg

[U]Wij gebruiken ook de cat it en zijn heel tevreden er mee. en de waterpret van onze coon  wordt beperkt tot en rond de fontijn. :LOL: [/U]

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 01 mei 2010 - 11:48

Pixel zei:

Bijlage monthly_04_2010/post-2-1351068543,1081.jpg

ik gebruik deze ook en ben tevreden ervan... onderhoud : af en toe het pompje een uitkuizen en ander filterke vooraan in tussen bol en drink bak... ik gebruik hier een stuk blauwe aquarium spons voor maar de orginele filterkes zijn verkrijgbaar bij zoomarkt ook.