Spring naar inhoud

- - - - -

Hopeloos word ik hiervan....

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#16 Geplaatst 29 april 2010 - 14:13

Weet niet of een gedragstherapeut daar iets kan aan doen,hoor.zij vind het waarschijnlijk leuk speelgoed.Ik zou het ook echt erg vinden,zoiets,want je kan toch maar heel de dag :cle

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 29 april 2010 - 14:59

Lies zei:

Ik denk dat wij het over dezelfde nederlandse therapeut hebben ;)

Heb haar site al gepbt (is dit wel een woord?) naar de TS.

wwarschijnlijk wel. Je kan haar ook eens bellen, ze heeft ook een advieslijn.

@sandra, waarom denk je dat? Ik denk dat zij net wel truckjes zal hebben die maken dat de kat dit ineens minder leuk speelgoed gaat vinden dan normaal speelgoed.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#18 Geplaatst 29 april 2010 - 15:03

dure oplossing, maar kan je een litterrobot plaatsen ofzo? Dan geraken die dingen er direct uitgeschept

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#19 Geplaatst 29 april 2010 - 15:11

he dorie toch, ik zit net een yoghurtje te eten :roll:

ontopic: ook geen idee :catscratchhead

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#20 Geplaatst 29 april 2010 - 15:12

Vosse zei:

dure oplossing, maar kan je een litterrobot plaatsen ofzo? Dan geraken die dingen er direct uitgeschept

op deze manier wordt de oorzaak van het probleem niet aangepakt ;)
Want hier is een oorzaak voor, alleen heb ik geen idee welke.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#21 Geplaatst 29 april 2010 - 15:30

Ja klopt hoor Lies. Maar als de oorzaak "ik ben nu eenmaal gewend daarmee te spelen en 't is toch lollig" is, dan helpt t wel hé. Zwartje heeft hier ook wel eens iets rondgemept dat per toeval naast de bak was gevallen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#22 Geplaatst 29 april 2010 - 16:05

Vosse zei:

Ja klopt hoor Lies. Maar als de oorzaak "ik ben nu eenmaal gewend daarmee te spelen en 't is toch lollig" is, dan helpt t wel hé. Zwartje heeft hier ook wel eens iets rondgemept dat per toeval naast de bak was gevallen.

dat doet elke kat wel eens. Maar echt de drollen eruit halen, nee daar moet meer achter zitten.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 29 april 2010 - 16:11

Lies zei:

dat doet elke kat wel eens. Maar echt de drollen eruit halen, nee daar moet meer achter zitten.

denk ik ook
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 29 april 2010 - 16:12

:geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk heb je snel een oplossing voor dit probleem.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 29 april 2010 - 16:17

Ik ben nu toch heel benieuwd wat je gaat doen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 29 april 2010 - 17:43

Misschien kan je op de momenten dat je thuis bent en ziet dat ze haar grote boodschap gedaan heeft, er peper op strooien, dan gaat ze het misschien minder aantrekkelijk vinden om ermee te spelen :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 april 2010 - 17:48

Oei, vervelend zou ik zo zeggen.
Gebruik je een open bak? Misschien is een gesloten bak een oplossing? Zo kan ze toch niet zo gemakkelijk de stront uit haar bak halen hé??
Geplaatste afbeelding

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#28 Geplaatst 29 april 2010 - 18:06

Allereerst dank voor de reacties.
En peper over der stront gooien...¿, met als gevolg zeker dat ze niet meer op de bak gaat, en de stront alsnog naast de bak blijft liggen, met peper lijkt mij dat ik het nog erger maak, en ze straks onzindelijk gaat worden, terwijl ik al typte dat ze alles wel netjes op de bak doet. En wat Sandra zegt, het is geen negatieve iets dat ze uit frustratie speelt, het is gewoon voor der eigen plezier.
Plus het feit, ik ben ook wel eens van huis, ik kan niet continue boven de bak blijven hangen om die rollen eruit te halen, ik heb ook wel andere dingen aan me hoofd. Ik haal al elke dag de uitwerpselen eruit.

En ik typte ook al in mijn vorige berichtje, dat ze dan met die klep van de kattenbak gaat spelen (kan ik enigzins dan nog wel inkomen) maar dan gaat ze de kattenbak in en uit rennen en rotsen, zit ze jagend aan de binnenkant van de kattenbak alsnog in haar poep en plas, daar los ik het probleem niet mee op, want dat is en blijft spelen! Kattenbak bovenste deel eraf halen hebt geen nut, want dan speelt ze nog in de buurt en komt er eeen speeltje in de kattenbak te liggen. De kattenbak is geen speelgoed alles erop, erin en eromheen, dat weet ze toch...??

De enigste conclusie wat ik eruit kan bedenken en opmaken:
Ze heeft bij de fokker waarschijnlijk niet echt veel speelgoed gehad, en heeft veel der tijd in een soort van luze ren doorgebracht, en zo geleerd om der eigen te vermaken.
Het spijt me maar ik sta zelf nog niet zo positief tegenover een kattengedragstheapeut. Dus wat ik ga doen, i have no idea :catscratchhead , ik hoop(te) eigelijk dat het een fase zou zijn, omdat ze nog een kitten/jonge kat is, dus eigelijk nu op het moment nog even niets.

Bewerkt door PoezieMauMau, 29 april 2010 - 18:11.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 29 april 2010 - 18:09

Ik vraag me af waarom je raad vraagt als je toch alle tips in de wind slaat :catnoknow . Als je er zo moedeloos van wordt, is toch alles het proberen waard :-k
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 29 april 2010 - 18:14

Ik begrijp dat je veel aan je hoofd hebt en niet elke minuut van de dag thuis bent om de drollen eruit te halen, maar ik vrees dat je dit probleem enkel kan aanpakken door er eens enkele dagen actief mee bezig te zijn. Dus echt eens een paar dagen opofferen om dan later te genieten van een propere kat. Ik zou proberen om haar in de gaten te houden en van zodra ik haar zie naderen naar de bak om drol te nemen, zou ik haar berispen en als ze braaf is afleiden met ander speelgoed.
Misschien is het wel een oplossing als je onmiddellijk haar drol weg neemt?

Ik weet het eigenlijk ook niet, maar ik denk wel dat je er een paar dagen actief mee zal moeten bezig zijn. Echt van 's morgens tot 's avonds...
Geplaatste afbeelding