Spring naar inhoud

- - - - -

eerst pil voor sterilisatie???

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#1 Geplaatst 29 april 2010 - 10:09

Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat een poes al terug krols kan worden enkele weken na de bevalling....
Ik zou Sprokkel willen laten steriliseren, maar dat kan nu uiteraard niet, ze zoogt de kittens nog, moet ik haar dan nu eerst nog een paar weken de pil geven?
Kunnen jullie mij aub raad geven? :catnoknow
Vanaf hoe lang na de bevalling kan een sterilisatie?
Mag mama poes nu de pil krijgen?
Of is ze niet vruchtbaar zo direct na het werpen van jongen?
Zou echt niet willen dat het schaap direct weer zwanger is....
Dat lichaampje jong..... :( :trance:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 29 april 2010 - 10:55

een poes kan zelfs gecastreerd worden tijdens keizersnede ze geven dan nog gewoon melk..  ze is alleen vruchtbaar als ze terug krols is eerder niet. die van mij werd een week na dat de kittens weg waren terug krols maar soms worden poezen ook weer krols na de geboorte. maar ik hoorde dat de pil geven nu niet goed was maar dat weet ik dus niet zeker

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 29 april 2010 - 11:01

ik zou geen pil geven eigenlijk...
Mocht ze toch weer krols worden voordat de kittens het huis uit zijn zou ik ze laten steriliseren ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#4 Geplaatst 29 april 2010 - 11:04

ik kan ze vb nu toch niet laten steriliseren???
dan zitten die babietjes zonder mama?
hoe lang duurt dat maar misschien zo een sterilisatie???

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 29 april 2010 - 11:08

Ik zou ze idd als het niet nodig is niet later steriliseren op dit moment!

Een sterilisatie duurt een dagje, en een dagje bijkomen van de verdoving.

Geplaatste afbeelding

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#6 Geplaatst 29 april 2010 - 11:13

ja, dat is bijna 2 dagen dat ze niet 100% is, ik probeer dan alleszinds te wachten tot de kittens ouder zijn en al eventjes zonder mama kunnen.... :oops:

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#7 Geplaatst 29 april 2010 - 11:25

dus pil geven wordt hier niet gedaan of aangeraden é?
ik vind nochtans dat ze al weer fem geïnteresseerd is in de kater uit de buurt.... :louche:
man, man, 't is n'een echte ventezot die Sprok :x

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 29 april 2010 - 11:35

als de kittens pas geboren zijn zou ik ze niet zonder mama doen nee maar zijn ze een week of 6 zou ik het wel doen mocht ze constant krols worden

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 29 april 2010 - 13:28

irisje zei:

dus pil geven wordt hier niet gedaan of aangeraden é?
ik vind nochtans dat ze al weer fem geïnteresseerd is in de kater uit de buurt.... :louche:
man, man, 't is n'een echte ventezot die Sprok :x

Je kan de pil gerust geven, beter dan een castratie als de kittens moet nog drinken bij haar.

Ik geef ook altijd de pil want ik heb altijd wel een 'hele' kater in huis lopen.
De melkproductie gaat gewoon door en geen ongewenste dekking.

Henny

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 29 april 2010 - 13:51

Als henny het zegt zal het wel juist zijn Iris ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 april 2010 - 15:54

:geluk: :geluk: :geluk: . Sterilisatie kan vanaf de kittens 6 weken zijn dacht ik ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 29 april 2010 - 16:45

Maar wat ik mij afvraag, stoort het jullie echt dat ze krols is?
Ik wil maar zeggen je hebt poezen die redelijk stil zijn als ze krols zijn maar ook hevige en dan kan ik je ook de pil aanraden.
Loopt de kater bij jullie dan rond?
Zo niet zou ik gewoon niets geven tot dat de kittens weg zijn en daarna haar laten steriliseren! ;)

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#13 Geplaatst 30 april 2010 - 08:54

ik wilde dit ook doen voor mijn oudste poes Clio die vorige zomer in augustus bevallen was maar mijn dierenarts raade me dit af hij zei dat ze toch veel bij haar kittens zal zijn dat de kans dus klein is dat ze trg zwanger wordt (hij geeft de pil niet graag omdat dit niet zo goed is voor poezen) moest het toch gebeuren dat ze zwanger is en je komt haar steriliseren vanaf de kittens haar minder nodig hebben,zijn de kittens in de buik nog zo klein dat hij ze makkelijk kan mee verwijderen dat zei mijn dierenarts tegen me. Natuurlijk vond ik het wel wat wreed maar een dierenarts zal wel het beter weten zeker... dus heb ik geen pil gegeven en gelukkig is ze niet zwanger geworden opnieuw en heb ik haar gewoon laten steriliseren .

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 30 april 2010 - 09:39

Krols worden tijdens het zogen is niet bevoordelijk. Interesse in kittens is minder en de melk samenstelling kan veranderen met als gevolg kotsende kinderen. Verstandig is de pil te gebruiken met 8-10 weken na bevalling kan ze wel paar uur weg voor castratie.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_irisje_*
Guest_irisje_*

#15 Geplaatst 30 april 2010 - 09:58

ons poes loopt in de tuin, en er loopt een kater in de tuin naast ons, die wel eens durft over steken.... :x