Spring naar inhoud

- - - - -

Probleem met de gasmeter

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 29 april 2010 - 10:30

Ik had graag eens gehoord of iemand van jullie soms nog een suggestie heeft.

Vandaag kreeg ik de eindafrekening van elektriciteit en gas van 30 augustus tot 4 april. Voor de elektriciteit zag die er in orde uit, iets minder verbruikt wat logisch is want veel energieopslorpende toestellen zijn vervangen door zuinigere exemplaren.

Voor de gas viel ik haast van m'n stoel. De rekening is zo maar even twee keer zo hoog als mijn voorschot. Ik zou 27200 kWh verbruikt hebben in mijn huisje, wat echt wel immens is. Ik heb een thermostaat die de temperatuur overdag op 16 graden zet en 's avonds op 21. Ik moest altijd zo laat werken dat ik maar zelden aan die thermostaat ben gekomen.

Nu heb ik dus Luminus gebeld. Die zeggen dat dat inderdaad een absurd hoog verbruik is. Van hen moest ik IMEA bellen. Die zeggen dat dat verbruik inderdaad wel erg hoog ligt en dat ik de lijn voor defecten moet bellen. Dus heb ik de lijn voor defecten gebeld. Daar zeggen ze dat de nieuwe meter misschien niet goed geijkt is en dat ze daar iemand voor langs kunnen sturen. Dat zou mij maar zo eventjes een 400 à 500 euro kosten. Terwijl die meter toch hun verantwoordelijkheid is, en niet de mijne!!!

Dus: ik zit'n beetje met m'n handen in het haar. Mag dit wel zomaar? De aannemer zegt ook dat zo'n verbruik niet kan met die installatie. Ik kan er helemaal niets aan doen dat die meter tilt slaagt!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 29 april 2010 - 10:39

Echt geen idee wat je daaraan kan doen.
Ik ga vanmiddag als ik mijn papa zie eens vragen of hij er iets van weet.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#3 Geplaatst 29 april 2010 - 10:49

ik weet er niets van, maar ik zou het toch goed uitzoeken, want dit is toch :gek: ?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 april 2010 - 11:28

Pfoe! Misschien laat je best eerst vaststellen wat het probleem is met de gasmeter? Dan kan je nog verder kijken wie daar aansprakelijk voor is. Het is inderdaad wel een rottige situatie. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 29 april 2010 - 12:01

Sarah, mijn vriend werkt bij Eandis (=Iverlek = in het Leuvense wat Imea in het Antwerpse is) ... Hij zegt dat het beste wat je kunt doen is bellen naar de VREG of de CREG!!!

VREG - home - VREG

CREG - Bienvenue - Welkom

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 29 april 2010 - 12:03

wij hebben ook juist een serieuze gasrekening binnengekregen :o

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 april 2010 - 12:15

Jeezes... Dat is wel :trance: ! Echt dat is toch altijd miserie met die toestanden! Op uw strepen blijven staan he! Jij kan daar echt niks aan doen... Goed informeren en niks betalen zolang dat zij niet kunnen bewijzen dat je een 'fout' gemaakt hebt...

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#8 Geplaatst 29 april 2010 - 12:15

Oef spreek me niet over het gas.........
Wij moeten ook 350 eurotjes bij betalen :trance: .
Ik weet niet hoe je het moet oplossen maar wij hebben dus ook net een nieuwe installatie en voor dat het allemaal in orde was. Amai dat heeft nogal wat voeten in aarde gehad :o

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 29 april 2010 - 15:27

:evil: :evil: :evil:

Wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben het contract dat ik van mijn vader heb opgenomen (een 2-jaarlijks contract) gewijzigd zonder dat ik het door had. Resultaat: 700 euro meerkost. Omdat het een maandelijks opzegbaar contract is. Maar dat wilde ik helemaal niet! Ik wilde gewoon mijn vader zijn contract en dus voorwaarden hebben! ZEG!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 april 2010 - 18:31

Amai zeg! Daar zou ik zéker voor reclameren. Bij ons hebben ze ook eens iets willen lappen (was dan wel telenet, maar toch).

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 april 2010 - 19:15

:trance: :trance: :trance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 april 2010 - 19:26

Laat je iets weten als de ombudsdienst gereageerd heeft? Ik ben eens benieuwd wat ze hierop gaan zeggen.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 29 april 2010 - 19:38

Ze kunnen dat toch niet zomaar zonder je handtekening doen ? Op je strepen staan!
Ik hou mijn hart alvast vast voor hier!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 30 april 2010 - 00:03

Bibie zei:

Laat je iets weten als de ombudsdienst gereageerd heeft? Ik ben eens benieuwd wat ze hierop gaan zeggen.

Zal ik doen. Tot hiertoe ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
- Ons verbruik schommelt ongeveer evenveel als de cupmaat van Pamela Anderson. Ik vind dat een beetje fishy
- Ze hebben mij gezegd dat ik het contract van mijn vader overnam maar in werkelijkheid hebben ze een andere veel duurdere formule gegeven
- De aannemer is langs geweest (gratis, danku Jos) en kon geen enkele fout vinden aan mijn eigen installatie
- Eandis zuigt :p

Mijn actieplan:
- Klacht neerleggen (check)
- Contract wijzigen naar een langetermijn contract met beter prijzen (danku VREG voor de info)
- Thermostaat aanpassen vanaf dat ik weer werk. Sorry Zwartje, maar als je het de volgende winter koud hebt zal je toch je trots opzij moeten zetten en iets doen met die snugglesafe :p

Ik vermoed dat ik het bedrag gewoon zal moeten betalen. Ik ga nu wel elke maand mijn meterstand bijhouden en opvolgen. Dit ga ik leggen naast de meterstand van mijn grootvader, die het ook gaat doen. Als er ook maar een kleine discrepantie in de wijzigingen tussen de twee meters zit, dan bel ik direct.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 30 april 2010 - 09:33

Ma allee, wat een afzetters! Dat zou toch niet zomaar mogen dat zij je een duurder contract aansmeren zonder dat jij daar iets van weet?!!!