Spring naar inhoud

- - - - -

Probleem met de gasmeter

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 02 mei 2010 - 21:28

Het is altijd opletten geblazen met die maatschappijen.  Ik weet dat vooral in het begin van de open making van de markt heel wat problemen waren met de kleindere leveranciers zoals Luminus enz.
Ik heb oa ook weet via collega's van mij die een vertegenwoordiger  van Nuon over de vloer kreeg, die zijn product kwam aanprijzen.  Aangezien hij niet wou veranderen vroeg de man van Nuon, wil je een papier tekenen als bewijs dat ik hier was en toen mijn collega dat papier begon te lezen betrof dit een aansluitcontract.
Dus iedereen, let op met wat je tekent.

Wanneer ik je verbruik zie dat ze aanrekenen, komt dit overeen met het standaardjaarverbruik bij een normale winter.
Aangezien jij slechts een gedeelte van het jaar hebt geconsumeerd, zou ik je om te beginnen aanraden even de meterstand op je factuur te checken en eens uitrekenen of dit wel kan!
Dreig naar Luminus toe ook dat je beroep zult doen op oa de ombudsdienst voor Energie (die zou moeten bestaan nu) en anderzijds ook op testaankoop.  Zelfs indien je geen lid bent van testaankoop laat hen weten wat je hebt meegemaakt.  
Ik heb vorig jaar een geschil opgelost dank zij hun zelfs zonder lid te zijn (

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#17 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:35

De factuur was dus van 30 augustus 2009 tot 4 april 2010.

In een standaard jaar verbruiken we tussen 4 april en 30 augustus natuurlijk behoorlijk weinig verwarming. Dus in die zin zou het dan wel kunnen dat het zoveel is, gezien het ook nog steeds een hele koude winter was.

Ik heb ondertussen de meterstanden van de voorbije 5 jaar losgekregen, en daar valt helemaal niets uit af te leiden :ha

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 04 mei 2010 - 09:40

Ik vermoed dat  je bij Inter-Energa je meterstanden hebt opgevraagd!
indien niet ze zijn dit verplicht.
Anderzijds, volgende week ben ik terug op het werk, als Nisje haar kittens gekregen heeft.
Indien je wil kan ik wel eens uitrekenen wat er exact kan gebeurt zijn.  Ik werk bij Distrigas, wij leveren niet aan privĂ© personen wel aan leveranciers.
Stuur eventueel in een PB je vaste telefoon en dan neem ik contact met je op want wat jij verbruikt hebt is vrij hoog, zelfs voor de koude winter (even ter vergelijking ikzelf heb in tov vorig jaar minder verbruikt).

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 05 mei 2010 - 16:32

Ik heb daarnet mijn contract gewijzigd voor zowel de elektriciteit als de gas. Dat zou me, met hetzelfde verbruik, 200€ winst moeten opleveren. Dat wil zeggen:

30% van mijn verhoogde factuur kwam doordat Luminus de contractvoorwaarde had aangepast bij overname
70% van min verhoogde factuur kwam door een hoger gas verbruik

ofwel

het verbruik van dit jaar versus vorig jaar zorgde voor een factuur die 43% hoger was. toch wel straf vind ik dan ze :p

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 05 mei 2010 - 17:58

OK, maar zo te zien is Luminus toch maar een zeer dure bedoening.
Ik weet niet hoelang je contract loopt, maar bereken ook eens de piste van LAMPIRIS, die is op dit moment veruit de goedkoopste.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#21 Geplaatst 05 mei 2010 - 18:07

ik heb het berekend, en Luminus Actief Connect zou goedkoper zijn dan Lampiris voor mij.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#22 Geplaatst 05 mei 2010 - 18:11

Boe! Nu geeft dat plots veel goedkoper aan! Opnieuw zo'n testje ingevuld.

Ik heb daarnet die contracten online ingevuld voor Luminus, maar je krijgt normaal 7 dagen bedenktijd he. Daar kan ik gebruik van maken als ik wil.