Spring naar inhoud

- - - - -

Speciale voeding voor gezonde kat

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#1 Geplaatst 29 april 2010 - 20:56

Onze Jochie heeft sinds gisteren speciaal voer voor zijn nieren omdat die voor nog maar 30 % werken. Maar nu zag ik dat 1 van de britten het ook heel lekker vond. Buiten het geld om omdat deze brokken veel duurder zijn zou het kwaad kunnen als de gezonde katten hier wat van aten??
De britten zijn 18 maand.
Ik ben het vergeten te vragen aan de DA en die zijn tot maandag dicht .

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 29 april 2010 - 23:34

ik heb sinds een paar dagen ook speciale voeding gekregen, maar dan voor blaasgruis.  De dierenarts zei dat ik het gerust aan alle katten kon geven en het zelfs voor zwangere geen kwaad kon, maar ik twijfel hier toch aan.  Heb eens gegoogled en daar lees ik dat het toch niet goed is voor de botaanmaak.  Dus niet goed voor kittens en zwangere katten en op de bijsluiter staat om het maar maximum 6 maanden te gebruiken of de dierenarts moest anders besluiten, dus voor gezonde katten denk ik dat het dan toch niet zo goed is.
Maar dit is voor de voeding bij blaasgruis, ik weet niet of dit hetzelfde is bij speciale voeding voor de nieren.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 30 april 2010 - 00:05

Ik weet dat het voor blaasgruis geen kwaad kan. Maar voor nieren weet ik het eigenlijk niet.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 30 april 2010 - 21:14

Misschien de samenstelling eens vergelijken ?
Als dit niet zoveel verschil maakt zie ik er toch geen problemen in voor zwangere katten. Of de zwangere katten tijden de dracht en na de bevalling dagelijks kitten-natvoer appart voorschotelen als extra ?

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#5 Geplaatst 30 april 2010 - 21:40

Ik heb geen zwangere katten hier lopen , ik moet zeggen ze zijn allemaal gek op deze brokken maar probeer zoveel mogeljk om ze weg te zetten als Jochie gegeten heeft en niet meer moet :-k