Spring naar inhoud

- - - - -

Nooit in de bak.

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 04 april 2009 - 22:01

Kan er me iemand raad geven, onze garfield gaat nooit in de kattebak, pipi doet hij er wel in, maar al de rest ligt altijd ver verwijderd van de kattebak. Als hij tijdens de nacht eens mag binnen blijven slapen kan ik 's morgens wel een hoopje of 2 opkuisen. Waarom doet hij dat toch?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 04 april 2009 - 22:08

Hoeveel kattenbakken heeft u? Voor 6 katten is 1 bak mss te weinig. Is het een dominante kat en is hij gecastreerd? Misschien voelt hij zich niet zo goed in de groep?

winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 april 2009 - 22:16

Ik heb inderdaad 6 poezels, hij is niet gecastreerd en is niet dominant.
Ik heb momenteel 2 grote kattebakken staan en heb zelfs al geprobeerd er een derde kleine bak bij te zetten.
Maar helaas, ik moet nog steeds hoopjes opkuisen.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#4 Geplaatst 04 april 2009 - 22:20

De "kattenbakregel" is 1 bak per kat + 1 extra. In jouw geval zou het ideale aantal kattenbakken dus 7 zijn. ;) Vaak gaat het prima met minder bakken, maar soms dus ook niet. Misschien wil hij niet graag zijn bak delen met andere katten.

Was hij vroeger wel perfect zindelijk? Ben je van kattenzand veranderd?

winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 04 april 2009 - 22:32

Vroeger heb ik er nooit problemen mee gehad. Ik gebruik kattebakzand met kittenpoeder in, ze zijn nu wel 8 maanden maar gebruik het nog steeds omdat het lekker ruikt. Het klonterd perfect met de roll-over bak, die is net fijn genoeg daarvoor. De andere poezels hebben er geen problemen mee, waarom dan die ene juist wel.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 04 april 2009 - 22:36

es een extra bak zetten met ander zand?mja, ik heb het omgekeerd probleem, ene die haar grote behoefte wel in de kattenbak doet, maar ergens anders durft te plassen...niet leuk, ik  begrijp je!
Geplaatste afbeelding

winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 04 april 2009 - 22:42

dat zou ik nu precies nog minder aangenamer vinden, ben al blij dat hij dat in het bakje doet. Dat hoopje neem je op en het is weg maar dat plasje dat zie je niet altijd direct.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 04 april 2009 - 23:05

Slaapt hij meestal buiten? En de andere poezen waar slapen die?

winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 04 april 2009 - 23:12

Als het regent of te koud is mogen ze blijven binnen slapen, anders gaan ze buiten slapen, maar dat is het hem net, buiten staat ook een kattenbak en daar gaat hij wel in. Wat is nu het verschil van de ene tegen de andere bak.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 04 april 2009 - 23:42

De gedachten en gewoontes van een kat zijn nooit te doorgronden, mijn oudste kat pimmeke is 18j en die gaat ook niet in de kattebak. Hij wil gewoon buiten zijn ding doen. Het moet al echt hoogdringend zijn en 's nachts dat hij op de bak zou gaan. En dan komt hij nog vragen om buiten te gaan. Maar 's nachts mogen ze niet buiten bij ons. Dus na veel gezaag zal hij dan van miserie en dringendheid erop gaan.
Heb je al geprobeerd die bak ook mee binnen te zetten als ze binnen slapen?

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 05 april 2009 - 13:13

Ja, inderdaad..de bak van buiten binnenzetten zoals Catherine zegt..da's misschien wel de oplossing.
Hij heeft blijkbaar toch een voorkeur voor die bak..wat de reden ook mag zijn...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 05 april 2009 - 15:01

als ik deze dingen lees denk ik dan wel wat heb ik hele brave poezels... onze keisha gaat netjes op de bak die hij dan weer deelt met onze indy.
Als ze buitenlopen doen ze hun behoefte buiten maar vaak gebeurd het direkt als ze binnenkomen dat ze dan op de kattenbak gaan.

De dieren zijn proper en doen niks op de vloeren... alleen de hond heeft een probleem die wil net zoals de poezen op de kattenbak gaan en probeert erin te plassen met gevolg dat het meeste ernaast is :s

Pff een hond die denkt dat hij een poes is :catscratchhead

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 05 april 2009 - 15:06

ja hier ook , brave poezen , allemaal op de bak en geen sproeien
Inty w dan ook gedaan in mei of juni vr hij kan beginnen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 07 april 2009 - 19:35

Hier ook 2 brave poezels. Als 6 maanden lang enkel hun kakjes en plasjes in de kattenbak. Toen ik een nieuwe gekocht heb (een jumbo, dus met luikje) hadden ze er ook geen probleem mee! Eerst wat raar kijken, maar dadelijk erin gegaan...
Of ze buiten iets doen, weet ik niet. Maar wanneer ze 'lang' buiten zijn geweest en ze komen binnen, gaan ze wel even langs de kattenbak...

Guest_tygertje_*
Guest_tygertje_*

#15 Geplaatst 09 april 2009 - 10:13

ons prutske, plast van tegenwoordig overal, zelf op haar droge voeding, ik weet er mij echt geen raad meer mee. Ik begin er echt depri van te lopen, ik zie da beestje zo graag maar op deze manier is het niet te doen, ik weet mij echt geen raad meer, en geld voor zo een kattenpsycholoog of sterelisatie heb ik niet, wat moet ik toch doen met ons prutske.
:cry: :cry: :cry: