Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Kittens

De Turkse bolletjes van IX en Fattana zijn geboren! foto's pagina 10 (18-7)

• Log in om te reageren
210 reacties op dit onderwerp
Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#76 Geplaatst 05 juli 2010 - 22:37

Spannend en succes met de bevalling.

Dat worden vast prachtige kittens

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 06 juli 2010 - 10:31

En hoe is alles verlopen?

Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 06 juli 2010 - 14:54

Nou we hebben het achter de rug.
Tis een lang verhaal geworden.
Gisteravond om 10 voor half 7 is de eerste geboren. Ik was toen net onderweg naar ze.
Mijn mond viel open van verbazing toen ik de eerstgeborene zag! Een rood zilver katertje van 41 gram!! Ik heb nog nooit zulke kleine kittens gezien. De lichtste die ik heb gehad was 55 gram en dat was al enorm klein.
Hij was wel helemaal af en was an sich kwiek en deed zijn best om de tepel te vinden. En pakte deze ook vast. Hij had alleen de kracht niet om hem vast te houden. Ik hem hem calopet gegeven en elke keer helpen met aanleggen.
De weeën bij Fattana bleven weg en na 3 en een half uur zijn we naar de DA gegaan. Die heeft gekeken of alles goed lag en heeft zij een python injectie gehad.
Hierna na huis en binnen 20 minuten was het 2e kitten geboren en een half uur later de derde.
En toen was het weer stil. Ik voelde er zeker nog 1 inzitten, dus weer in de wacht.
Op het moment dat ik een flesje klaar had voor de mini wilde ik hem pakken en zag ik dat het mis was.
De kleine man was niet meer :( 6 uur na zijn geboorte is hij overleden.
Ik had er al een zwaar hoofd in, maar je doet toch je best voor zo'n kitten.
Met de andere 2 kittens ging het heel goed. Die hadden snel door waar de melkbar was en wilde die ook niet meer los laten :mrgreen:
We hebben de nacht door gewacht. Omdat het kitten wat ik voelde heel hoog zat en mama best een langere pauze in kan en mag lassen besloten om het tot een uur of acht aan te kijken.
Helaas geen enkele aanstalten voor een bevalling en zijn wij wederom richting DA vertrokken.  Daar is een foto gemaakt en er bleek inderdaad nog 1 kitten in te zitten. Omdat we het liefste hadden dat zij op een natuurlijke manier van dit kitten zou bevallen hebben we nogmaals een python injectie gegeven. Helaas werkte dit niet en hebben ze een keizersnede gedaan. Bijna 12 uur na de derde is het laatste kitten geboren. En deze deed het goed! Was heel snel actief gelukkig.
Mama slaapt haar roes uit bij de DA en zouden bellen als ze naar huis mocht. Waarschijnlijk ergens in de middag.
Ik ben inmiddels al weer een paar uur thuis. Het was een heftige nacht.
Ik ben blij dat vooralsnog alles goed is met mama en haar drie levende beebjes!
Nu hopen dat ze de groei e.d. te pakken gaan krijgen, maar ik sta in nauw contact en het ziet er dus op zich goed uit, dus we blijven optimistisch!
Er is 1 red silver katertje, 1 rode kater en een rood poesje. Alles is dus rood! Hoe grappig is dat!
Haar moeder deed het tegenovergestelde, die was donker en had allemaal lichte beebjes.
De foto's van de familie volgen nog, moet ze nog op de pc zetten.

Bewerkt door Havvanur, 06 juli 2010 - 14:55.

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#79 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:07

Gefeliciteerd... :flower:

Ik heb toch wel bewondering hoor (voor jullie als fokkers) ik zou zwaar in de stress raken van zo'n nacht.

En alles met rood erin, mooi....hoop dat je nog foto's gaat posten.
En wat jammer van dat eerste kleintje..

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#80 Geplaatst 06 juli 2010 - 15:33

Jammer van het eerste kleintje Marianne. Je hebt gelijk hoor, zo klein, dan heb je er een hard hoofd over in. Maar dan nog :(

Gelukkig doen de andere drie het wel heel goed :)

Gefeliciteerd!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#81 Geplaatst 06 juli 2010 - 19:25

gefeliciteerd met de 3 rooie ! :)
erg jammer van het eerste kleintje dat het niet heeft gehaald.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#82 Geplaatst 06 juli 2010 - 19:35

proficiat met de kleintjes
jammer van het eerste sterkte

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 06 juli 2010 - 20:19

Proficiat met de kleintjes.  Wel spijtig van het eerste kitten.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#84 Geplaatst 06 juli 2010 - 20:38

Heftige nacht Marianne.
Jammer van het 1e kitten, maar zo'n laag gewichtje. Het is echt te weinig.
Hoe zijn de gewichten van de overige kittens?

Gefeliciteerd met de 3 rooien.
Hopelijk zetten ze over een week of 6/7 het hele huis op zijn kop. Want ja rooien zijn daar een kei in ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 06 juli 2010 - 20:54

Proficiat met je 3-ling,
jammer van het hele kleintje

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 07 juli 2010 - 00:01

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Mama is goed ontwaakt en de familie wordt nauw in de gaten gehouden! De kleine meid had wat moeite om de tepel te vinden, maar lijkt het nu door te hebben. Ik hoop morgen op meer goed nieuws!

jubikelcats zei:

Heftige nacht Marianne.
Jammer van het 1e kitten, maar zo'n laag gewichtje. Het is echt te weinig.
Hoe zijn de gewichten van de overige kittens?

Gefeliciteerd met de 3 rooien.
Hopelijk zetten ze over een week of 6/7 het hele huis op zijn kop. Want ja rooien zijn daar een kei in ;)
Ja het was best heftig ja en ben nu ook behoorlijk brak. Ik kon ook niet vroeg naar bed want zoonlief wilde natuurlijk voetbal kijken. Ik heb hem bij de supporterclub "gedropt" en ben bij mijn moeder een bakkie wezen doen.

De drie kittens hebben goede gewichten! De katers 100 en 103 gram en de kleine meid 82. Nu duimen dat ze lekker gaan aankomen. Mama heeft iig geval goed melk!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#87 Geplaatst 07 juli 2010 - 00:19

Zoals hier al gezegd werd, fokker zijn, dat is zo duidelijk meer dan gewoon een leuk nestje kittens he! Amai!

Maar goed, felicitaties met de 3 kleintjes. Ik hoop dat ze alle drie tot prachtige grote poezels kunnen uitgroeien met een goed instinct voor terroriseren :x ;)

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 07 juli 2010 - 00:55

Gefeliciteerd met de kittens :love: :love:

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 07 juli 2010 - 08:04

Gefeliciteerd met de geboorte van de kittens :flower:
Jammer van het kleintje :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#90 Geplaatst 07 juli 2010 - 12:46

gefeliciteerd met de kittens
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens