Spring naar inhoud

- - - - -

Maken jullie soms ruzie over de dieren?

• Log in om te reageren
84 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 12:21

Pff, soms heb ik echt het gevoel dat mijn vriend en ik echt niet samen passen. Hij kan soms echt van die zaag - momenten hebben.
Alles werkt dan op z'n zenuwen en vooral de dieren...
Hij zaagt dan over hun haar, hun gemiauw, de hoeveelheid speelgoed die ze hebben, de gigantisch kattenpaal, de stank van hun kattenbak...

Mijn vader heeft net laten weten dat het hok voor de konijnen bijna klaar is die buiten zal staan en hij begint nu al te zagen over het feit dat het hok gigantisch groot is en in de weg zal staan blablabla.

De aanschaf van de dieren heb ik altijd in overleg gedaan met hem en hij heeft mij er altijd de toestemming voor gegeven. Het meeste van de tijd houdt hij zich zelf ook bezig met hen. Hij knuffelt ze, speelt met hen, ...
Het is dus niet dat hij ze niet graag heeft.

Ook kuis hier echt wel goed hoor. OK, haar dat heb je altijd en daar kan je weinig aan doen. Als ze juist hebben gepoept op de kattenbak stinkt dat inderdaad, maar ja...

- ik stofzuig hier praktisch elke dag
- ik haal de bolletjes elke dag 's morgens en 's avonds uit de kattenbak (er staat een geurtje bij hun kattenbak, kattenbakdeo en soms spuit ik eens met zo'n wc- verfrisser). Daarnaast vraag ik aan iedereen die hier binnenkomt of ze willen eerlijk zijn en of het hier stinkt en iedereen zegt neen!
- alles staat in één kamer (de kattenkamer), waardoor er zo min mogelijk hinder is in de woonkamer.

Ik kan zo blijven doorgaan. Ik doe er dus alles aan om het hier in orde te houden. Toch kan hij soms zo zagen. Terwijl ik vind dat hij soms meer vuiligheid maakt dan de katten...

Nu ook. 5 minuten geleden gezaag van 10 minuten dat ik in alles overdrijf met die beesten en nu zit hij lekker te spelen met hen met de lasermuis.

Ik krijg er soms zo'n genoeg van hé :censored: .

Sorry, dit moest even van mijn hart...

Bewerkt door Mieke'tje, 01 mei 2010 - 12:23.

Geplaatste afbeelding

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 12:39

Niet fijn natuurlijk.  Probeer het eventjes aan te kaarten, misschien is er een ander probleem, maar durft hij het niet zeggen.
Veel sterkte.

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 12:51

je weet mannen zagen altijd die doet niets voor vrouwen moet altijd zelf doen en zelf oplossing zoeken dus laat maar zagen ;) in begin van ons zagen ook veel amai dat veel dieren in huis vol haren dieren (geen problemen stink) daarna  man 4 die zelf slangen in huis dat nog stinken als die kaken doen soms laten liggen ik zaag tegen mijn man zegt slangen stink dus nu zagen niet meer over dieren :x
niet moed op geven dus proberen jij en vriend uitspraken wat is problemen ;)

Bewerkt door Samantha, 01 mei 2010 - 12:52.

even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:00

Hier wordt er soms ook al eens gezaagd. Vooral over het haar dan, er moet ook iedere dag gestofzuigd worden en soms zie je de haarplukken al weer verschijnen nog voordat de stofzuiger is weggezet O:) . Ik hoop dat het wat mindert als de ruifperiode voorbij is. De kattenbak geurt niet, en hij wordt ook 's morgens en 's avonds uitgekuist. Maar Santos zijn buikje is maanden niet goed geweest en dan kon het ook nogal stinken :misselijk: .. Na een tijdje wende het wel :ha .

Mijn vriend zaagt dus eigenlijk vooral over het haar, en dan zegt hij dat twee katten wel genoeg zijn, dus dat er geen nummer drie mag bijkomen. En ik vind ook dat hij soms meer vuiligheid maakt dan de katten :ha :ha :ha . Net dezelfde situatie dus ;) . Hij helpt soms wel wat met kuisen, maar ken je dat, ze doen het dan maar half en dan moet je achteraf overal nog eens passeren. Maar toch, hij helpt al, dat is al veel :)

Pfff... Mannen hé! :hug: Ze moeten hen er maar bij neerleggen hé seg. Voor de katten kuiste ik ook al veel en toen vond hij dat ik overdreef. Nu heb ik tenminste een reden om te kuisen ;) .

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#5 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:36

pfff, mannen hé! Ik ben het er volledig mee eens dat ze vééééééééél meer vuil maken dan mijn poezeltjes! We hebben daarnet nog een woordenwisseling gehad! Ik moet meer achter zijn gat aan lopen om alles op te kuisen dan dat ik dat voor de katten moet doen!!! En ja hij helpt wel wat in het huishouden maar véééééééél te weinig! Hij heeft in 5 min gedaan met stofzuigen terwijl ik daar gerust 20 min mee bezig ben alleen met de living waar 2 krabpalen en stoffen zetels staan!dat kan je toch onmogelijk allemaal proper stofzuigen op 5 min!!! Het resultaat is er dan ook naar!!!! Soms kan hij ook een zaagske spannen over hoe vuil de poezen het hier maken maar toch kan hij ze niet missen hoor! dat zie ik genoeg, hij knuffelt ze, speelt ermee en lacht met hun kuren!!
tja mee leren leven zeker! :ha

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:37

Hier mag ik niet klagen, hij zaagt nooit over de poezen

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:51

Hij helpt ook wel wat hoor, maar hij zegt dan dat ik het gemakkelijk heb. Hij werkt altijd van 6u 's morgen dus hij is altijd vroeger thuis dan ik. Pas op, hij heeft het niet altijd even gemakkelijk, want het is zwaar werk en soms lange uren. Als hij thuiskomt, doet hij de vaat van de avond ervoor en stofzuigt hij wel eens. Dan krijg ik wel het gezaag dat hij ALTIJD stofzuigt en ik dat dus niet zie. Belachelijk, ik heb hem al gezegd dat hij gerust die stofzuiger mag laten staan en dat ik het wel zal doen als ik thuis kom.
Koen die stofzuigt = kruimeldief dyson animal nemen en de plukken haar op stofzuigen. De kattenkamer stofzuigt hij NOOIT.

Het stinkt hier ook niet. Die kattenbak stinkt niet. Ik heb dat al aan 1000 mensen gevraagd. Tuurlijk als ze net gepoept hebben, zal je het wel effe ruiken hé :d , maar die kattenbak staat in een aparte kamer (totaal de andere kant van de woonkamer en de keuken).

Hij zaagt dan over het haar, maar laat dan wel zijn trui OP de tafel in de woonkamer liggen. Jah, wees dan niet verwonderd als er haar aan hangt hé :x .

Hij zaagt dan even, laat mij boos worden en meestal wenen uit woede en onmacht, want ik doe echt wel alles om het hier deftig te houden en dat kwetst mij dan wel, want hij heeft mij het gevoel dat het hier echt een rommelboel is :evil: .
Daarna (zoals daarnet) zegt hij dan opeens; maar alé, je moet niet wenen...
Het is toch allemaal goed. Ik leg mij neer bij de katten, maar twee is genoeg en jouw nijntjes mag je ook zeker hebben hoor... :s

Ik heb zo de indruk dat hij het wel allemaal goed vindt hoor, maar dat hij graag eens zijn portie gezaag doet...en daarna is hij weer blij.

Ik houd mijn hart al vast als dat hok hier onze tuin zal staan :LOL: . Ik ga straks gaan kijken bij mijn pa en zal dan eens een foto plaatsen, maar het is dus babyblauw. Ik zie zijn boze blik alweer :x .
Het inderdaad geen superklein hokje, maar jah...ze moeten toch ruimte hebben met twee.

Hij weet gewoon dat ik ALLES doe voor mijn dieren en vergeleken met de 'normale' mens overdrijf ik daar misschien wel in (zoals velen hier).
Ik denk dat hij misschien wat jaloers is :d . Zijn woorden: het huis is binnen ingepalmd door de katten en de tuin binnekort door die konijnen :wall: .

Maar ja, sorry hij heeft hier ook wel veel oorzaak aan hoor.
Ik vroeg enkele weken geleden of hij eens wilde komen kijken. Ik was met de meter in de tuin de afmetingen aan het opmeten voor het hok. Ik heb waarschijnlijk 5 keer gevraagd of hij wilde komen kijken of het goed was en meneer zat op z'n playstation en was te lui. Eigen schuld dikke bult zeg ik dan :x .

Als ik wil toegevingen doen, hoeft het niet.
Ik zei daarnet dat ik gerust wilde de kleinere krabpaal weg doen, want die grote is meer dan voldoende. Ik wilde ook speelgoed weg doen, want ze spelen inderdaad praktisch met niets wat ik gekocht heb, maar dan zegt hij dat het niet hoeft. Dat hij het al lang aanvaard heeft ...
Gek noem ik dat :) . Ofwel aanvaard je het en zaag je niet meer ofwel aanvaard je het niet en jah...moeten we eens serieus praten, want ik doe geen dieren weg.
Ik zal altijd van dieren houden en later als ik (we) een huis gekocht hebben, wil ik graag een hond en hij ziet dat ook 100% zitten tot hij het haar daarvan zal zien en de tijd die je daar moet aan spenderen :catcurs

Oh ja, zo kan ik blijven zagen tegen jullie :d .
Ik vind dat hij niet te klagen heeft, want het enige dat hij hier doet, is de vaat, eens opruimen als het moet en af en toe stofzuigen.
De rest doe ik (stofzuigen, dweilen, eten maken, in de tuin werken, gras afrijden, afval buiten zetten, om boodschappen gaan, was en plas,...)
Dus :zweep:

Oh ja en nog iets.
Mijn vriend heeft lang haar en hij verliest echt wel hopen haar. Als hij zijn haar borstelt, zit de borstel gewoon VOL.
Het is ook altijd ik die het in de vuilbak moet smijten. Als hij zijn baard trimt met het scheerapparaat, vind ik altijd haar terug in de lavabo enz.
Hij heeft eens fruitsap gemorst naast zijn kant van het bed (op de grond). Ik durf niet zeggen hoe lang het aan de grond heeft geplakt. Gewoon omdat ik te koppig was om het op te kuisen. Zijn kleerkast is een rommeboel!!! Hij smijt zijn kledij er waarschijnlijk van de andere kant van de kamer in de kast :LOL: ... Enkele voorbeelden waarom ik hem erger vind dan de katten :d

Bewerkt door Mieke'tje, 01 mei 2010 - 13:58.

Geplaatste afbeelding

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:59

ooh Mieke tocht ik denk dat jij veel bezig voor dieren plaats dan vriend ;) u vriend zijn jaloes dat jij veel verwen als dieren :d
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2010 - 14:04

Samantha zei:

ooh Mieke tocht ik denk dat jij veel bezig voor dieren plaats dan vriend ;) u vriend zijn jaloes dat jij veel verwen als dieren :d

:LOL: ik denk het ook.
Ik weet wel dat ik dat moet relativeren hoor zijn gezaag, maar heel soms wordt het mij wel eens teveel. Zeker als ik duidelijk zijn mening over iets vraag en het allemaal OK lijkt te zijn om dan weken later plots te beginnen zagen erover. Zo niet, hé :neen:
Geplaatste afbeelding

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 01 mei 2010 - 14:26

:lachen: :lachen: niet laten doen mannen hey Mieke

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#11 Geplaatst 01 mei 2010 - 14:38

herkenbaar hoor :roll:

Ik vraag me af of ik uberhaupt ooit wel een man ga kunnen vinden???? :o

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:00

Mag ik heel eerlijk zijn?

Ik vind dat wat je vriend doet, niet zagen is, maar pesten...
Als hij je zelfs aan het huilen maakt :evil:

Bewerkt door Alicia, 01 mei 2010 - 15:01.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 01 mei 2010 - 15:48

Hier kan mijn vriend soms ook een zaag spannen over de dieren + kinderen en ook hij geeft mij het gevoel dat het nooit niet goed genoeg is.
Maar je kan er ook niet goed aan uit, de ene keer is hij erg begrijpelijk dat ik bv. niet met mijn huishouden ben klaargeraakt omdat ik overdag vooral bezig ben met de kinderen, en de andere keer dan maakt hij er echt ruzie om totdat ik denk dat ik een mislukkeling ben.  Ik heb mij nu voorgenomen om rond 6-7 uur op te staan om vanalles te kunnen doen, want zodra de kinderen wakker zijn, kan ik het vergeten, en wakker te blijven totdat alles is afgewerkt.

Maar het meeste zeurt hij er over dat ik te bezorgd ben, terwijl hij denkt dat de katten superbegaafd zijn, die moeten al het gevaar maar weten.

Toen we nog op ons appartement woonde, liet hij de ramen openstaan en de katten op de reigel zitten, ik kreeg het daar doodsbenauwd van en deed die telkens dicht, maar hij telkens weer open :evil:  Hij zei dan, een kat is heus niet dom hoor, die zullen niet gaan springen (wel heb toch andere verhalen gehoord), of hij zet ergens een goedje neer ter veronderstelling dat de katten wel zullen weten dat ze daar moeten afblijven omdat het vergif is.  Ik kan me daar zo boos in maken, ik doe alles achter zijn kont weg.  In de zomer had hij de tuin afgemaakt, maar niet hoog genoeg, maar hij kon echt niet begrijpen dat sommige van de katten er toch zouden overspringen.  En als dat dan toch gebeurde (hebben ze wel direct kunnen pakken), dan was het een ondankbare kat :trance:  Hij dreigde er dan ook mee, dat die maar weg moest omdat die niet goed luisterde.  Daar dreigt hij wel meer mee als er iets is dat hem niet zint, bv. dat er een kat naast de bak heeft gedaan, een kat heeft gesproeid, overgegeven, ...   Ik ben dan ongerust omdat er een rede moet zijn waarom die kat dit heeft gedaan, terwijl hij zich eerder druk maakt in hoe we dat moeten proper krijgen.  De kat moet er echt al ziek uitzien vooraleer hij zich zorgen maakt, maar dat geldt ook voor mij hoor.  Als ik de griep heb bv. dan maakt hij zich meer zorgen over dat hij het zou overkrijgen dan over mij.  Als ik serieus ziek ben dan is hij ook erg bezorgd en behulpzaam, maar zie ik er niet ziek genoeg uit dan niet, totdat hij het krijgt, aiaiai, dan kan hij ook een zaag spannen.

Als we het financieel moeilijk hebben, dan is het ook mijn schuld want ik steek geld in de katten ...    Alsof die het meeste geld kosten.

Ik vind ook inderdaad dat de mannen of hier ook de kinderen het meeste vuil maken, bij de katten is het eigenlijk vooral haar en dat kan je makkelijk wegstofzuigen of swifferen.  Hij en de kinderen maken echt plakken op de grond dus dan moet je ook vaak dweilen.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#14 Geplaatst 01 mei 2010 - 16:12

:trance: :trance: :trance: :trance:
Ik ben in shock over hoe jullie mannen reageren...... amai dan heb ik toch wel een geluk met mijn ventje zeg. Het moet toch wel héél erg zijn wil hij er iets over zeggen. En als hem iets stoort waar ik bijv. geen tijd (of zin :oops: ) voor heb gehad dan zal hij de eerste zijn om het gewoon zelf te doen. Hier dus geen ruzie's over dieren of kinder rotzooi, gelukkig  maar :)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#15 Geplaatst 01 mei 2010 - 16:14

Venten, niks dan miserie :ha :d

Nee die van mij is wel lief tegen de dieren en zaagt ook niet zo veel, alleen wonen we niet samen :d Misschien is dat de truuc? :-k
Hij ziet het ook niet zitten dat de dieren zijn bank zouden kapot maken of aan zijn kunstwerken zouden krabben dus we moeten een appartement vinden met 2 slaapkamers...(mijn bank is toch al om zeep hihi)
En ik heb op mijn schuif op het werk een kleerborstel... :d