Spring naar inhoud

- - - - -

Vragen aan Dr. Lyn Thomson.

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 13:50

Hoi allemaal,

Op mijn rauwvoerforum hebben we een nieuwe gastschrijver uitgenodigd. Dr. Lyn Thomson, een Nieuw-Zeelandse dierenarts, werkt in haar praktijk in Grey Lynn. Dr. Lyn Thomson is in 1992 afgestudeerd aan de Universiteit in Bristol (Engeland). Kort na haar afstuderen is ze geïnspireerd geraakt door het lezen van Dr. Tom Lonsdale’s boek “Raw meaty bones”. Inmiddels is Dr. Thomson een ervaren rauwvoer-dierenarts en heeft ze haar eigen dieren ook groot gebracht op rauwe voeding. Dr. Lyn Thomson is ook een gecertificeerde homeopaat en ze gebruikt dan ook een holistische aanpak in haar praktijk. Haar website kun je hier vinden: http://rawessentials.co.nz/

Dr. Lyn Thomson zal vanaf vandaag tot woensdag 5 Mei vragen beantwoorden over rauwe voeding en natuurlijk is er ook ruimte voor medische vragen m.b.t voeding. Als er nog mensen van dit forum zijn die vragen hebben wil ik die namens jullie wel stellen. Ik wil zoveel mogelijk mensen de gelegenheid geven om wat te kunnen vragen. Mocht je problemen hebben met de Engelse taal dan zal ik hem namens jullie vertalen. Ik zal vraag en antwoord uiteraard dan op dit forum neerzetten.

Groetjes,
Ester

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:04

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:25

:thumb: :thumb:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 22:08

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Mieke1_*
Guest_Mieke1_*

#5 Geplaatst 04 mei 2010 - 18:50

Ik heb mijn poes nu al een jaar Hill's Nature's Best gevoerd . Was dat  geen premium voer dan? Deze zijn praktisch duurder dan KVV. Veel geld voor rommel dus?

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 mei 2010 - 19:02

If I buy chicken breasts at the supermarket, is it always necessary to cook the meat? If so, why? If a (wild) cat catches a bird/ a chick and eats it, is it bad for him? Because then the meat is also raw. Does this depend on the kind of meat?

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 mei 2010 - 19:04

Ester, als dit een domme vraag is die jij ook kan beantwoorden, dan moet je die niet aan haar stellen hoor ;) Ik vroeg het me gewoon af.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 mei 2010 - 11:53

English Rose zei:

If I buy chicken breasts at the supermarket, is it always necessary to cook the meat? If so, why? If a (wild) cat catches a bird/ a chick and eats it, is it bad for him? Because then the meat is also raw. Does this depend on the kind of meat?

Domme vragen bestaan niet hoor!!

Dogs and cats are designed to eat a raw diet, they have a very acidic stomach which does not allow harmful bacteria to thrive, and a short gut transit time giving the harmful bacteria no time to colonise.
A grain fed dog has a less acidic stomach which may allow the harmful bacteria to thrive and a sluggish transit time as the carbohydrates ferment and allow time for harmful bacteria to colonise. A grain fed dog given occasional bones is more likely to run into trouble.
If you change your dog or cat to a raw meat diet then stay raw to keep their digestion efficient.
Take your normal precautions when handling raw meat in your own kitchen. Clean all utensils and surfaces with warm soapy water and always wash your hands after handling raw meat.
Salmonella, E-coli and Campylobacter are more likely to be a problem for your pet if your pet gains access to a cooked carcass which has been allowed to “ripen”. Dogs presenting with salmonella or campylobacter are likely to have got into the rubbish bin and eaten last nights cooked chicken

Bewerkt door Ester, 05 mei 2010 - 11:53.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 05 mei 2010 - 11:54

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 25 mei 2010 - 17:33

Ester zei:

Domme vragen bestaan niet hoor!!

Dogs and cats are designed to eat a raw diet, they have a very acidic stomach which does not allow harmful bacteria to thrive, and a short gut transit time giving the harmful bacteria no time to colonise.
A grain fed dog has a less acidic stomach which may allow the harmful bacteria to thrive and a sluggish transit time as the carbohydrates ferment and allow time for harmful bacteria to colonise. A grain fed dog given occasional bones is more likely to run into trouble.
If you change your dog or cat to a raw meat diet then stay raw to keep their digestion efficient.
Take your normal precautions when handling raw meat in your own kitchen. Clean all utensils and surfaces with warm soapy water and always wash your hands after handling raw meat.
Salmonella, E-coli and Campylobacter are more likely to be a problem for your pet if your pet gains access to a cooked carcass which has been allowed to “ripen”. Dogs presenting with salmonella or campylobacter are likely to have got into the rubbish bin and eaten last nights cooked chicken

Nu snap ik het  :) had me dat altijd afgevraagd!

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 mei 2010 - 19:36

Er komt nog een antwoord aan van een lid van dit forum. Maar Lyn is ziek geweest dus er zijn nog enkele vragen die beantwoord moeten worden.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 september 2010 - 15:08

Sarah, hierbij een antwoord op jouw vraag.

Dear Dr. Thomson,

I had a question for you regarding special diets for a cat's bladder, such as the RC Urinary S/O. My 17-year old cat had stones in his bladder in 2006, which disappeared after using the RC brand. My vet told me that if I didn't mind the expense, I should just feed this on a permanent basis.

Now I don't really mind the expense, but I do question if this is really necessary. I've read that raw food would be as effective, but my cat isn't very keen on that. I do give him some raw chicken and beef each week but that's all I can get in.

Do you think it is necessary to give 100% of this vet diet? Or would it be wise to mix it with other types? What is the truth behind these kinds of diets?

Thanks for your input!

Sarah.

Hi Sarah

I think the key here is really to do what is best for your 17 year old cat.
Ideally he should be eating a raw meaty bones diet – evry day and at every meal – but at 17 years he may not want to do that. If you are prepared to battle with him then please change him over as soon as you can. Ultimately a raw diet is going to prevent bladder stones if properly provided.
If he already eats some raw chicken and beef each week – he can likely be persuaded to eat nothing but a raw meaty bones diet.

The trick with these diets is “all or nothing”. They are designed to do a job - and to mix a prescription diet with a bit of raw meat is not going to help your 17 year old. In fact it is likely to do more harm than good.

In fact I find that no cat does well on a combination of dry biscuits and raw meaty bones.

So – either work at the raw meaty bones diet by giving up the biscuits. Or stay 100% on the prescription diet.

Hope that helps.
Lyn

Bewerkt door Ester, 06 september 2010 - 15:09.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding