Mijn neef die wel een opleiding tot schrijnwerker heeft heeft bij ons de ren volledig zelf gemaakt. Wij zijn vertrokken van Bekafort panelen en tuinpalen van 7X7 cm. Ik had op voorhand een beetje een plan uitgetekend vertrekkende van de maten van die panelen en zo ben ik samen met hem (ik was maar handlanger hoor) aan de slag gegaan. Het is niet simpel en je moet behoorlijk wat technisch doorzicht hebben. Maar de ren staat als een huis. Als je al tegen een muur kunt beginnen is al heel wat. Wij moesten een vrijstaande ren hebben en van niks beginnen. De ren kan je op onze website zien staan.
O ja, omdat die panelen vrij duur zijn, zo'n dikke 50 euro per stuk toendertijd en we hadden er 10 nodig en 3 voor het dak was het niet zo goedkoop maar je kan evenzeer daar gewoon tuindraad tegen dat palen geraamte kloppen inplaats van die dure panelen. Het voordeel van deze panelen is dat ze oerdegelijk zijn ( je moet ze zelfs met een diamantschijf zagen indien je er een stuk vanaf wilt) en niet vervormen. Dat heb je met gewoon tuindraad natuurlijk wel.
De mazen zijn zelfs 5 X 10 cm maar dat is geen erg voor een coon.
Bewerkt door WhiteWitch, 01 mei 2010 - 17:28.