Spring naar inhoud

- - - - -

Pimpelmeesje gered !!! Maar.................

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:24

Donderdag was ik in de tuin van mijn nichtje an het wandelen. Ineens zag ik haar kater Shiba met "iets" in zijn bek rondlopen. dat bleek een klein pimpelmeesje te zijn! Met een list lokten we Sheba op het terras, en pakten het vogeltje af.
Het leefde nog en was ook helemaal niet geschonden door Sheba!

Het arme ding kon echter nog niet vliegen...! We gingen kijken in de 3 vogelnestjes die er in de bomen waren, maar die bleken niet van pimpelmeesjes te zijn. Het jong terugzetten in zijn nest, waar het blijkbaar uitgeroofd was, zat er dus niet in.. .

We besloten dan om te proberen om het diertje te redden door het zelf te verzorgen. Isabelle (nicht) rende nar de zolder waar ze nog een grote hamsterkooi had staan, en we legden er een krant in.
Toen vulde ik een spuitje met water terwijl zij in de tuin op zoek ging naar regenwormen.
Het water ging er vlot in, maar die worm, dat lukte niet! We hebben die dan in kleine stukjes geknipt ( :misselijk: ). Maar het kleintje wist niet goed wat ermee gedaan........!

Een kwartiertje later gaf het beestje het op........
Jammer, we hadden ├ęcht ons best gedaan :cry:

De foto's zijn van toen het nog leefde. Zoals je merkt kon het nog niet goed op zijn pootjes staan...

Bijgevoegde thumbnails

• vogeltje 1.jpg
  • vogeltje2.jpg
  • vogeltje3.jpg
  • vogeltje4.jpg
  • vogeltje5.jpg
  • vogeltje6.jpg
  • vogeltje7.jpg
  • vogeltje8.jpg
  • vogeltje9.jpg

Bewerkt door Lut, 01 mei 2010 - 23:28.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:27

oh wat een mooi beestje ,
wat jammer dat het het niet haalde :(

toch chapeau voor jullie
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:28

zo zielig! :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:29

Ocharme :( . Jammer dat je het niet hebt kunnen redden, maar misschien had het toch inwendige bloedingen en zag het er langs buiten ongeschonden uit.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#5 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:36

arm beestje, jullie hebben jullie best gedaan :hug:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:37

PeggyJ zei:

Ocharme :( . Jammer dat je het niet hebt kunnen redden, maar misschien had het toch inwendige bloedingen en zag het er langs buiten ongeschonden uit.

Toen het dood was heb ik het heel secuur bekeken, zoekend naar punctiewonden of iets anders. Maar niks te vinden... . Het was wel redelijk gejaagd aan het ademen, dus misschien is de stress hem fataal geworden???
Jammer toch hee, ik vond het zo'n mooike... :cry:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:16

:hug: :hug: :hug:

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#8 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:46

O wat jammer dat je het niet kunnen redden hebt,maar je hebt in elk geval wel heel erg je best gedaan om het er terug bovenop te krijgen.
Dit noem ik echte dierenliefde.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:48

Jammer, het was inderdaad een mooi vogeltje. :( :hug: Maar ja, dat is de natuur. :onzeker: Toch heel lief dat jullie het nog proberen redden hebben.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:52

Stress kan t heel goed zijn geweest... zonde

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:00

Arm beestje :( de natuur he. Toch lief van jullie!
Het zal allicht de stress zijn denk ik.

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#12 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:09

zal idd. de stress geweest zijn... :(
Super dat je het probeerde, maar mij lukte het tot nu toe slechts eenmaal om eentje in leven te houden, het is inderdaad niet gemakkelijk :(

Zonde van zo'n mooi beestje.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:49

Het is mogelijk dat het water dat jullie gegeven hebben in de longen is terecht gekomen, je kan beter ze effe laten bekomen en als ze beter zijn terug vrij laten. Hij had waarschijnlijk interne wonden het skelet van zo'n jong pimpelmeesje is redelijk zacht. Je hebt je best gedaan maar zie je in het vervolg dat het vogeltje overleeft maar niet wil eten dan kan je hem beter naar een opvangcentrum brengen voor vogels. Wij hebben in ons vogelhuisje ook babymeesjes zitten. :thumb: :thumb: :thumb:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#14 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:52

Oo die katten ook he :twisted: Maar het is wel de natuur toch :-k Maar ik vind het wel zielig want het is toch een levend diertje wat gevangen werd
Dus stoute poes :catwalk2 :oops:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 01 mei 2010 - 22:46

catherine zei:

Het is mogelijk dat het water dat jullie gegeven hebben in de longen is terecht gekomen, je kan beter ze effe laten bekomen en als ze beter zijn terug vrij laten. Hij had waarschijnlijk interne wonden het skelet van zo'n jong pimpelmeesje is redelijk zacht. Je hebt je best gedaan maar zie je in het vervolg dat het vogeltje overleeft maar niet wil eten dan kan je hem beter naar een opvangcentrum brengen voor vogels. Wij hebben in ons vogelhuisje ook babymeesjes zitten. :thumb: :thumb: :thumb:

We konden het toch niet vrij laten, het kon niet eens vliegen!
Naar een opvangcentrum voor vogels brengen, hm ik weet niet waar er in de omgeving van dat dorp er eentje was (we waren in Wortegem); trouwens tegen dat we dat zouden opgezocht en bereikt hebben, zou het beestje al lang dood geweest zijn...........
We wisten dat we DIREKT iets moesten doen, het was zo'n klein tenger en hulpeloos vogeltje... :( ..... . Isabelle zei dat ze er vorig jaar ook zo eentje op dezelfde manier gered had; we wisten dus dat het kon werken als we veel geluk hadden :cry: . Spijtijggenoeg hadden we dat niet :cry: