Spring naar inhoud

- - - - -

vraagjes

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_michiel_*
Guest_michiel_*

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 18:29

gewoone vraag uit curieuzetijd :

als je 2 katten hebt en er komt een kleintje bij zal dat wel lukken bv bij ons: pim is heel territoriaal dus hij zal erg agressief worden dan niet? en zouden ze dan niet jaloers worden omdat ze dan iets minder aandacht krijgen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 19:40

Daar is geen pasklaar antwoord op vrees ik. Als je het niet probeert weet je het niet. Het is mogelijk dat het meteen goed gaat, maar het is even goed mogelijk dat het heel wat tijd vraagt om zich aan te passen. Het is vooral belangrijk dat je bereid bent om hun op hun tempo aan elkaar te laten wennen en in de meeste gevallen komt het dan ook wel goed. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 19:45

Zolang het kitten weet dat hij lager in rang is zal er geen probleem normaal zijn. Maar heb je een kitten die dominant is of wordt dan gaat Pim zich kwaad maken. Je kan dit dus nooit op voorhand weten, hier is er steeds 1 of 2 bijgekomen en daar is ook af en toe gevochten geweest maar met veel geduld en tijd is dit goed gekomen. Nu hebben we er 6 en de oudste ons Pimmeke is 19j en de jongste Kitty is 7 maanden en dat gaat prima.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:01

:off:    pim lijkt zooooo hard op onze Calvin :love:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:19

Het is altijd een risico om een extra kat in huis te halen.
Meestal gaat het goed, maar soms jammer genoeg niet...
Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#6 Geplaatst 01 mei 2010 - 23:03

Heb hier ook 2 poezen van 1 jaar en binnen 10 dagen komt er een kitten bij afwachten dus !

Guest_michiel_*
Guest_michiel_*

#7 Geplaatst 03 mei 2010 - 07:54

okay bedankt

good luck trio

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 03 mei 2010 - 08:51

Ik ben het eens met de rest. :)

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#9 Geplaatst 03 mei 2010 - 12:44

Tja als je het niet probeerd weet je het ook niet :-k

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 03 mei 2010 - 17:19

Vele hier hebben het al gezegd: je weet pas dat je een kat teveel hebt als die er is. Je kan nooit op voorhand weten of het gaat klikken, of het aantal niet te groot is enz enz.

Wel helpt het om aan het asiel of de fokster van een nieuwe kat raad te vragen ivm het karakter en dus niet enkel op een snoezig kleurtje te kiezen ;)

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 04 mei 2010 - 10:02

Inderdaad, vraag de cattery om een karakter beschrijving... De beschrijving van de cattery van Alano en Arwen was heel lang, en klopte letter voor letter!
Ik wist precies wat ik in huis ging nemen :LOL:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 06 mei 2010 - 00:42

Toen ik er hier twee bij kreeg gaf ik juist de andere die hier al waren de meeste aandacht, zo ook toen sheela ons eerste kitten hier kwam gaf ik juist de honden de meeste aandacht, dat is zo belangrijk, is de helft al gewonnen..

michiel zei:

gewoone vraag uit curieuzetijd :

en zouden ze dan niet jaloers worden omdat ze dan iets minder aandacht krijgen?

Geplaatste afbeelding