Spring naar inhoud

- - - - -

poes week na de bevalling ziek.

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:55

het probleem is dat niet iedere dierenarts een echo apparaat heeft.
ik weet dat in de plaats waar ik woon maar 1 dierenarts die heeft.
de dierenarts waar ik vanmiddag ben geweest had die dus wel, maar na jullie meningen, ga ik die die echt niet terug bellen, want weet al welk antwoord ik krijg.
er is wel een andere dierenarts, maar daarvoor moet ik verder rijden. is niet zo'n probleem, maar die is nu ook gesloten, en zelf durf ik het ook niet meer aan om dat stuk te rijden, aangezien ik op dit moment ook op ben.
denken jullie dat het veel uit maakt of ze vanavond nog gaat of morgenvroeg?

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 01 mei 2010 - 20:59

de injecties die ze heeft gehad; (overgeschreven van de kwitantie)
2 x injectie s.c./i.m.  (denk dat dat het toedienen is, ze heeft namelijk 2 spuiten gehad)
0.4 x convenia per 1 ml
0.2 x metacam injectie 1 ml hond/kat

ze is trouwens achteraf gewogen...ze weegt nog maar 2.2 kilo (normaal 3.2 kilo)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:02

je moet aan je eigen veiligheid ook denken, in verband met het rijden.
Ik zou de da van dienst bellen, de een die je heeft teruggestuurd met wacht maar tot maandag
en dan melden dat de toestand is verergerd (of dat nu is of niet) en dat je nu een echo wilt. En dat je over .. minuten (zolang als het rijden is) daar staat voor die echo. Zeg erbij dat je toch echt denkt dat het bmo is.
JIJ kent je poes het beste en hij hoort daarnaar te luisteren.
Als hij het niet leuk vindt dat hij dit moet doen in het weekend, had hij een kantoorbaan moeten kiezen. Dit gaat om de poes, niet om hem.
Als je niet naar hem toe wilt gaan (wat ik me ook levendig kan voorstellen) bel dan een andere en zorg dat je daar terecht kunt.

Maakt het verschil of je vandaag of morgen gaat. Dat antwoord kun jij alleen geven voor jou poes.
ik zou zeggen ja, wat zeg jij?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:14

Ik zou ook diezelfde DA terugbellen. Als je weet dat hij een apparaat heeft daarvoor.
Ik zou gewoon zeggen dat jij persoonlijk vindt dat ze achteruit gaat en dat je het zekere voor het onzekere wenst te nemen. Als jij een echo wilt, moet hij jou één geven.
Wie betaalt er?
Geplaatste afbeelding

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:23

de kliniek waar ik geweest ben is 15 minuten rijden, lijkt kort, maar grootste gedeelte is over de snelweg, en dat durf ik dus nu niet meer aan. (ik moet tenslotte ook 2 kids mee vervoeren). daarnaast...als iemand niet wil (h)erkennen, moet die persoon dan een operatie uitvoeren?

andere kliniek, mocht ik toch terecht kunnen is zeker 20 minuten rijden, en weet zo niet hoe ik daar moet komen (heb geen navigatie meer).  dus vindt het echt moeilijk.

ik wil het beste voor mijn poes, maar moet ook aan mijzelf en mijn kinderen denken, daarnaast, als er wat gebeurt onderweg door de vermoeidheid, is poes daar ook niet mee geholpen.

persoonlijk denk ik dat morgenvroeg en nu niet veel zullen uitmaken.
ik ben nu aan het dwangvoederen met royal canin recovery, en krijg er beetje bij beetje van naar binnen (2.5 tot 5 ml) , ondanks dat het een beetje is, krijgt ze er, als het goed is, toch wat meer energie van.
dat kan dus ook in haar voordeel zijn bij een evt. operatie morgen lijkt me.

maar voor mij is dit de eerste keer dat ik dit mee maak, dus misschien heb ik het wel helemaal verkeert.

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:28

Mieke zei:

Ik zou ook diezelfde DA terugbellen. Als je weet dat hij een apparaat heeft daarvoor.
Ik zou gewoon zeggen dat jij persoonlijk vindt dat ze achteruit gaat en dat je het zekere voor het onzekere wenst te nemen. Als jij een echo wilt, moet hij jou één geven.
Wie betaalt er?

ik betaal uiteraard.
dat was ook het eerste wat mij vertelt was toen ik vandaag belde dat ik persee wilde komen.
moest wel goed begrijpen dat het consult zelf al 70 euro was, en dan was er nog niets gedaan.....ja...en?   als mijn kat maar beter wordt!!

ik kan niet zeggen dat het een verkeerde dierenarts is. heb hem tenslotte zelf nooit eerder gehad.
wel kreeg ik het idee van hem dat er geen redden meer aan was...daarom ook mijn topic.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:31

poes lijkt mij zeker nog te redden
vlug handelen is dan wel vereist

natuurlijk is niemand erbij gebaat als jij jezelf rond een boom draait op weg naar de da, ook de poes niet.
Het is een keuze die jij zelf zult moeten maken.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:56

Leila, ik zou zeker morgen gaan.
Nu gaan en je eigen en je kinderen te pletter rijden daar heeft niemand wat aan.
vermoeidheid kan hele gekke stappen doen.

Convenia is een langwerkende antibiotica, voor een pyo vind ik hem niet geweldig geschikt. Met Cassandra kreeg ik een zware clavubactin kuur, ook niet geheel geschikt, echter we hadden de hoop dat Cassie haar baarmoeder zou open gaan ( aan de goede kant)
Metacam................. en hij denkt dat het PKD is, dan is de d.a. nog veel rotter, Metacam mag namelijk niet gegeven worden bij PKD, dit zal de nieren een gigaklap geven en zeker PKD nieren. Metacam is een pijnstiller.

Leila, waar woon je?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 02 mei 2010 - 11:57

Hoe gaat het nu met mamapoes??

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#25 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:00

Ja daar ben ik ook benieuwd naar :-k

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#26 Geplaatst 02 mei 2010 - 13:06

Hoe is het nu met de poes? Is het nog gelukt naar een da te gaan met een echo apparaat?

Geplaatste afbeelding

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 03 mei 2010 - 16:40

helaas is ze er niet meer.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#28 Geplaatst 03 mei 2010 - 17:24

:cry: :cry: O wat erg heel veel sterkte :( :(

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 03 mei 2010 - 17:27

Dat is triest nieuws!
Wat is er gebeurd dan? En hoe gaat het met de kittens?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#30 Geplaatst 03 mei 2010 - 17:47

Wat vreselijk !!!
Ik ben zeer benieuwd wat er gebeurt is...
Veel sterkte !!