Spring naar inhoud

- - - - -

poes heeft felle open plek in nek aan haar schouderbladen.

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:07

Dag beste poezenvrienden,heb een vraag aan jullie over mijn poes kartoech. :(
Zal mijn verhaal even doen.
Altijd als het zomer word krijgt mijn poes kartoech van die plekken in haar nek soms twee maar meestal 1 plek,het stoord haar vreselijk en ze krapt zo hard aan die plek dat het haar er helemaal af is en het bloed erop staat. :catscratchhead
Dat herhaald zich elk jaar en de veearts weet ook niet precies wat het juist is dat ze heeft, ze dacht eerst aan een alergische reactie van ander eten of zo maar ik weet het nie zeker,ze heeft het meestal of toch altijd in de zomer,ik dacht dus dat het iets met de zomer te maken had,weet me nie echt raad en mijn poes ziet er wel vanaf,heb zo een sprai die ik erop mag doen om het te kalmeren maar als ik dat erop spuit dan word ze wild en loopt ze als een gek door huis en begind hevig te likken en te krabben aan die plek en dat maakt het dan weer erger.

WEET IEMAND MISCHIEN WAT DIT ZOU KUNNEN ZIJN ?
ALLE TIPS EN VRAGEN HIEROVER ZIJN WELKOM.
WIL MIJN POES ZO GRAAG AFHELPEN VAN DIE PIJN,MAAR WEET NIE GOED HOE.
NU DACHT DE DIERENARTS DAT HET MISCHIEN VAN EEN BEET KON ZIJN VAN EEN VLO EN DAT ZE DAAR ALERGISCH OP GEREAGEERD HAD MAAR JUIST WEET IK HET NOG ALTIJD NIET.

BEDANKT ALVAST LIEVE VRIENDEN ALLEMAAL
GROETJES POEZEMIE :help:

Jeannine
Jeannine
  • 1.686 berichten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:34

Heb er geen ervaring mee zelf,maar als ze zo te keer gaat als je er iets spuit lijkt het geen oplossing te zijn.Zou het zelf niet meer gebruiken dan.
Als de dierenarts zegt dat het mischien een alergische reactie is van een vlo,lijkt me toch dat ze er in de winter ook last moet van hebben.
Zou het niet goed zijn eens een andere dierenarts te raadplegen ervoor.
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:37

Ik ben het met Jeannine eens kun je niet eens een second opinie doen bij een andere arts??
:-k

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 01 mei 2010 - 23:08

Gaat ze buiten? Dan zou het wel eens een allergische reaktie kunnen zijn op een vlooienbeet. Onze Bébé heeft dat ook maar dan op zijne kop of onder zijn kin. Hij krabt er telkens aan en dan moet ik hem behandelen met antibiotica en dikwijls ook nog zo een kap aan doen zodat hij er niet kan aan krabben.
Maar het kan ook van planten zijn, daarmee dat ik vroeg of ze in de tuin kan en of je bomen ed hebt.
De Kat Trish van mijn zus die had dat ook elke lente en zomerperiode en de da vond ook niet wat het was, alleen kreeg zij kale plekken overal. Nu zijn we te weten gekomen wat het is, ze is allergisch aan coniferen (dennenbomen) bij de buren stonden er een hele rij als afsluiting en in de lente als de vogels in de bomen zitten met hun nestje dan kroop ze erin om erop te jagen, maar nu heeft de buur al die bomen verleden jaar uitgesmeten, en de allergie is sinds verleden jaar dus niet meer terug gekomen. Dus het kan ook van planten of van insecten zijn. Het is niet altijd gemakkelijk te achterhalen van waar hun allergie komt.

Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#5 Geplaatst 03 mei 2010 - 22:08

Dag lieve poezevrienden
Bedankt voor jullie raad en jullie reacties.
Catherine,dat wat jij verteld van jou poes zou ook goed kunnen kloppen bij mijn cartoech,ik heb haar ook verleden jaar antibiotika moeten geven om het te doen genezen,en dat hielp dan wel,maar zoals je zecht kan ook een alergie zijn op dennen,mijn buurman heeft een heleboel dennen tussen ons en zijn stuk in om een schijding te vormen,maar ik zie hem die nog niet weg doen :s
Kan nog eens antibiotika halen om haar te geven zo is het verleden jaar ook genezen(heel langzaam).En als dat niet helpt ga ik eens te raad bij een andere dierenarts,alhoewel ik van die van mij echt niks te klagen heb,ze springt altijd in de bres voor men dieren als er iets scheeld,en ik krijg dikwijls hier en daar een korting van haar.Maar ik ga zien,eerst nog eens antibiotika proberen.

BEDANKT ALLEMAAL EN DAAAAAG :catlick

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 03 mei 2010 - 23:15

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#7 Geplaatst 04 mei 2010 - 10:06

Ik heb dit ook ooit eens voor gehad bij mijn vorige kat Cato... Bij haar was het op de plaats waar ik haar behandelde met een pipetje tegen vlooien (van het merk Advantage). Hier zit blijkbaar een onderdeel in waar Cato allergisch voor was!