Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom Zij?????

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#1 Geplaatst 01 mei 2010 - 21:14

Ik snap het even niet meer in mijn kattengroep. We hebben 2 dames in de groep die elkaar niet mogen een Brit van 3 jaar Ginger en een( half) Turkse Van Senna. Senna is heel bang aangelegd waarschijnlijk omdat ze als kitten veel te verduren heeft gehad bij de vorige eigenaar.Ginger is soms een echte heks en maakt hier altijd misbruik van en valt Senna aan wanneer ze ook maar kan :twisted: De andere katten kunnen / konden wel goed met haar tot 5 dagen geleden. 1 van mijn britse katers valt Senna nu ook aan en ik begrijp dat niet.
Senna doet echt niks , ze hoeft maar naar beneden te willen lopen of hij zorgt er wel voor dat zij weer bang naar boven vlucht.Ze durft dan ook echt niet meer in de woonkamer te komen,dus haal ik haar maar weer naar beneden.
Wat kan dit nu toch zijn, straks gaan de andere 4 haar ook nog aanvallen :(

Bewerkt door angie555, 01 mei 2010 - 21:15.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2010 - 22:56

Oei, ik heb er echt geen idee van.  Er zullen wel andere zijn die je kunnen helpen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 01 mei 2010 - 23:16

Ginger is het dominante type, en ze voelt aan dat Senna bang van haar heeft dus gaat ze dat nog meer uitbuiten. En Senna gaat nog meer bang krijgen zo bang zelfs dat je andere katten dat aanvoelen, nu kan het zijn dat ze zwakkere karakters uit hun groep jagen, zoals de dieren in het wild doen. En doordat Senna al  veel heeft meegemaakt vroeger zal ze snel in haar schulp kruipen en weg rennen. Je kan mss eens feliway gebruiken of bachbloesems geven aan Senna tegen haar angsten. Het is het proberen waard, Over die bachbloesems kan Lies hier op ks je veel meer uitleg geven.
Ik vrees er voor dat ze op den duur anders mss heel ongelukkig en nog banger gaat worden en helemaal niet meer durft naar beneden te komen.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 00:33

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:16

catherine zei:

Ginger is het dominante type, en ze voelt aan dat Senna bang van haar heeft dus gaat ze dat nog meer uitbuiten. En Senna gaat nog meer bang krijgen zo bang zelfs dat je andere katten dat aanvoelen, nu kan het zijn dat ze zwakkere karakters uit hun groep jagen, zoals de dieren in het wild doen. En doordat Senna al veel heeft meegemaakt vroeger zal ze snel in haar schulp kruipen en weg rennen. Je kan mss eens feliway gebruiken of bachbloesems geven aan Senna tegen haar angsten. Het is het proberen waard, Over die bachbloesems kan Lies hier op ks je veel meer uitleg geven.
Ik vrees er voor dat ze op den duur anders mss heel ongelukkig en nog banger gaat worden en helemaal niet meer durft naar beneden te komen.

Sluit me hierbij aan. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:21

Zou het niet kunnen zijn, dat het poesje dat bij jullie terug gekomen is, er misschien iets te maken heeft, of de aanleiding is met wat er nu gebeurt?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:22

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#8 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:07

Guschi zei:

Zou het niet kunnen zijn, dat het poesje dat bij jullie terug gekomen is, er misschien iets te maken heeft, of de aanleiding is met wat er nu gebeurt?

Nee dat absoluut niet.Shywa heeft er niks mee te maken.
We hadden Senna al en toen kwam Ginger erbij, ze was toen zwanger ( wisten wij niet hoor)en de eerste weken was er eigenlijk niks aan de hand tussen Ginger en Senna. Zelfs toen de kittens waren geboren ging het nog goed. maar toen de kittens begonnen om de boel te verkennen begon het, toen begon Ginger Senna aan te vallen en het is nooit meer opgehouden en alleen Senna de rest doet ze niks .Maar ja nu begint Lodie ook al :twisted: