Spring naar inhoud

- - - - -

Miauwen na verhuis

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 02:39

We zijn nu al een maand in ons nieuwe appartement dus ik weet niet of het probleem echt komt door de verhuis of niet.
Salty begin 's nachts altijd te miauwen, niet heel de nacht lang maar toch 2-3 keer per nacht een paar minuten.

met het miauwen op zich kan ik nog leven, maar hij komt mij 's morgens altijd wakker maken door ofwel in mijn armen te bijten of te miauwen.
hij stopt niet met dat te doen tot ik uit mijn bed ben.
Het rare is dat als ik dan eenmaal uit mijn bed ben dat hij een kwartiertje later zelf gewoon in zijn mandje in de slaapkamer gaat slapen.

ik had er ervoor nog niet zoveel last van, maar nu sta ik met de nacht en is hij mij komen wekken om 12 uur.

de deur van de slaapkamer toe doen heeft geen zin want de kleine rakker weet hoe hij de deuren moet opendoen.

hij komt nog niet buiten sinds de verhuis dus doet hij dat nu uit verveling of doet hij het door stress ofzo, ik heb er zelf geen idee van

tash
tash
  • 7 katten

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 08:02

is hij vroeger mss gewoon geweest om 's nachts buiten te zijn? dan zou het dat ook wel es kunnen zijn
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:42

Was ik ook net aan het denken.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:01

Als het een poes is die regelmatig buitenkwam  zal het eerder verveling zijn die wilt gewoon buiten.. mss beter negeren dan zal het hopelijk wel stoppen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:06

Hier doet Silas dat ook hoor. Hij is een miauwer eerste klas. Gaan wij naar buiten en hij kan niet mee, miauwt hij tot we binnen zijn. Ga ik overdag naar de slaapkamer om vb. kledij uit te kiezen, miauwt hij. Zit in in de badkamer en de deur is niet open, miauwt hij. Wilt hij iets of ziet hij iets, miauwt hij :LOL: .
Eigenlijk is het hier niet zo vaak stil :d

Ik heb mijn vast tijdstip om op te staan als ik naar mijn werk ga, maar een wekker heb ik niet nodig, want Silas staat tijdig te miauwen. Eens ik uit de kamer ben en meneer heeft gegeten gaat hij zich ook nestelen.
Silasje is nu éénmaal een katje die niet graag alleen is en hij hoeft daarvoor nog geen aandacht, maar hij MOET gewoon naast je kunnen liggen of in dezelfde kamer zijn, want anders is het meestal niet OK.

Ik wil mijn slaap ook niet laten dus sinds een maand steek ik ze 's nachts in de kattenkamer. Zo kan hij mij niet meer wakker miauwen. Enerzijds een beetje zielig voor hen, maar ik heb geen zin om de rest van mijn (nu ja zijn leven) om 7.30u of vroeger op te staan :d
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:12

Nette hoor ik soms 's nachts ook wel eens miauwen. Ze slapen wel op hun kattenkamer. Ik blijf dan even liggen luisteren tot het weer stil is en tot ik zeker ben dat er niets aan de hand is. Maar ik probeer wel te laten uitschijnen naar hun toe dat ik het negeer, want als ik bij elke miauw zou opstaan om te gaan kijken, dan ben ik er zeker van dat haar gedrag zou toenemen. Ik zou dus zeggen zoveel mogelijk proberen te negeren :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Brittdc_*
Guest_Brittdc_*

#7 Geplaatst 03 mei 2010 - 01:10

ja idd, ik probeer het zoveel mogelijk te negeren.
hem in de living laten heeft geen zin want hij kan de deuren open springen dus zit die zo weer in de slaapkamer.

het enige rare is dat hij het ook heeft als ik lig te slapen en mijn vriend is al wakker.
hij wilt mij gewoon uit bed en dan is hij content, maar ja das best lastig soms :p

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 11 mei 2010 - 13:15

katten hun biologisch ritme is iets anders als dat van ons. Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad met James. Dus elke avond heb ik hem ontzettend vermoeid met spelen en vlak voor ik in bed ging, kreeg hij dan nat voer (dat bootst een beetje de jacht na: inspanning en dan eten). daarna gaan ze normaal gezien ook slapen.

ook moest ik alle speeltjes opruimen omdat hij daar 's nachts luid jankend mee rondliep. Nu jank hij nog heel weinig 's nachts en als ik dan op't bed klop, komt hij naast me liggen slapen (en zwijgt dan ook!)