Spring naar inhoud

- - - - -

vechten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#1 Geplaatst 02 mei 2010 - 09:53

Onze nieuwe kat ( Brandy ) en lucy blijven maar vechten. Na een paar dagen vermijdingsgedrag vechten ze , als Lucy op de kattenbak wil kunnen ze vechten. Ze vechten zelfs door de Feliway door bij wijze van spreken.  Het is nu ondertussen al meer dan een maand zo, zonder beterschap. Is het tijd om er een stop op te zetten of is er nog hoop met meer tijd te geven ?

We wouden in het najaar nog een kitten maar weet nu ook niet of we dat nog gaan doen. Wie weet is het Lucy die niet sociaal genoeg is naar andere katten....

Brandy vertoont wel erg dominant gedrag ze loopt de hele dag het appartement door in rondjes waar ze dan tegen alles begint te wrijven met haar kopje dit herhaalt ze telkens tot ze ergens gaat slapen. Naar ons toe komt ze nu wel eens aaikes vragen maar dit alleen in de keuken bij het raam ( waarschijnlijk omdat ze naar buiten wil). Misschien wil ze nog steeds buiten of voelt ze zich hier ook niet zo best, is haar terrein te klein en wil ze een andere ?

Weet het niet meer....

groetjes

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:41

Wat ik weet is dat het toch wel een tijd kan duren voor ze "overeenkomen".  En met een tijd, bedoel ik ook een lange tijd.  Het kan altijd zijn dat ze elkaar echt niet mogen natuurlijk, maar ik zou de moed nog niet opgeven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:14

Is het echt vechten met vewondingen ? Dan zou ik er een stop op zetten. Maar is het eerder spelend vechten, dan kan het zijn dat ze nog meer tijd nodig hebben. Heb je bij Lies al eens geïnformeerd om eventueel bach-bloesems bij te geven ? :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#4 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:17

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben :LOL:

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#5 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:45

mja is echt frontaal op elkaar vliegen waarbij de plukken haar in het rond vliegen en veel gekrijs ( kleine nagelwondjes hebben ze ook maar geen grote). Ik moet geluid maken voor ze ophouden door te schrikken. Ik geef al rescue druppeltjes in hun drinkwater ook, mijn ideeen zijn zowat op. Samen in 1 ruimte zetten en wat spelen werkt ook niet terwijl dat altijd de manier was om ze erdoor te halen ( bij vorige introducties). We hebben nu ook 3 kattenbakken vanaf Brandy hier was en die ene die het dichts bij haar gebruikelijke slaapplaats staat wordt maar niet gebruikt. Ze gaan beiden het liefst in de keuken waar het ook telkens fight is dan. Er is niets anders aan de bak in de keuken...

ik wil het best nog tijd geven, kdenk dat als de gevechten niet echt erger worden het ook al iets is ?

groetjes

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#6 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:00

Klinkt mij heel bekend in de oren helaas.... je weet waarschijnlijk wel waar wij voor hebben gekozen... het was hier gewoon echt geen leven meer met al dat geruzie.
Het is hier nu dus weer zoooooooo rustig en relaxed dat ik me het al haast niet meer kan voorstellen wat voor een ellende het hier was.

Wij hebben ook nog getwijfeld of we er nog weer een kitten bij zouden zetten maar gaan het nu dit jaar in elk geval nog niet doen.

Sterkte met je beslissing, het is niet simpel :hug:

tash
tash
  • 7 katten

#7 Geplaatst 02 mei 2010 - 20:11

*mikkeke* zei:

Klinkt mij heel bekend in de oren helaas.... je weet waarschijnlijk wel waar wij voor hebben gekozen... het was hier gewoon echt geen leven meer met al dat geruzie.
Het is hier nu dus weer zoooooooo rustig en relaxed dat ik me het al haast niet meer kan voorstellen wat voor een ellende het hier was.

Wij hebben ook nog getwijfeld of we er nog weer een kitten bij zouden zetten maar gaan het nu dit jaar in elk geval nog niet doen.

Sterkte met je beslissing, het is niet simpel :hug:

ik was hier net hetzelfde aan het denken!! je neemt de woorden uit mijn mond .........

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com